billig måde at anskaffe sig windows 10 på ?

  • Hvor downloader man imaget, der skal bruges?
    Til min Win7 Adm kunne jeg ikke downloade den fra Microsoft, men fandt den et knap så pænt sted.
    (Og nu jeg er ved det Super mange tak til Sven Bent for hjælpen)

  • Til min Win7 Adm kunne jeg ikke downloade den fra Microsoft, men fandt den et knap så pænt sted.


    Kan man ikke, hvis man har en OEM licens. Kontaktede MS og de sagde, at jeg skulle kontakte Lenovo - men de ville have små 300 kr. for et par DVD'er. LOL.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Hello
    Har du købt licens, eller har haft win 10 på pc'en ffør så kan denne bruges
    https://www.microsoft.com/en-g…ID=WIP_r_Win10_Body_AddPC


    tryk på "download tool now" og kør det når det er hentet, følg guiden
    hvis man vil hente en iso, så har MS stoppet for at det kan gøres direkte, men det kan gøres gennem ovennævnte "medie creation tool", som dog sviner en win 7/8.1 til, så det ikke er umiddelbart til at rette igen !
    Vil man opgradere en win 7/8.1 til win 10, så er dette en gratis måde at gøre det på
    http://www.microsoft.com/en-us…sibility/windows10upgrade


    Ovenstående sider virker kun med vpn slået fra !

  • Så er der jo ikke rigtigt noget smart i at købe en OEM Licens fra Kinguin ?


    Og det er opgradering fra Win 7 jeg gerne vil, men jeg er ikke handikappet ;-)

  • Morgen
    Du bliver ikke bedt om at dokumentere dit handicap, og om det er synligt eller ej er ligegyldigt :D !
    Husk at din win 7 danner grundlag for hvilken OEM win 10 du får adgang til, og på win 10 home kan du IKKE forsinke win update og meget andet !
    BTW så vare det ikke længe før der kommer et nyt build af win 10 "creative/game ED" !


    Er der ting i win 10 du vil af med indtil næste build, så benyt vedhæftede .txt kopi-indsæt i powershell på adm-niveau !

  • Kan afsløre at handikap tricket bruges af rigtig mange rundt omkring i verden - Så Microsoft er nok indforstået med at det bliver... brugt uden at de egentlig gider at gøre noget ved det. ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Når du køber en mærkevare PC med Windows får du en OEM licens med. Nogle - og det er lidt mod reglerne, men det bliver ikke stoppet - sælger den OEM licens i løs vægt, altså uden PC. Det gør fx Kinguin, og så er den billig. Licensen kan kun bruges på én PC.


    Modsætningen er hvis du køber en 'almindelig' dvs fuld licens. Den koster MEGET mere, tilgengæld følger der en fin æske med og nogen gange lidt service med fra Microsoft, og du må flytte din Windows fra en PC til en anden, blot du husker at slette den gamle kopi.

  • Sådan er det ikke længere, Hymn. Det er fuldt ud lovligt at sælge OEM licenser løst - Men de sædvanlige problemer med gen-aktivering på nyt bundkort er der stadigvæk. Mener vores licenser garanterer 3? aktiveringer.


    De koster så stadigvæk lige under en tusse for Windows 10 Home, hvilket er markant mere end de grå nøgler folk sælger på Kinguin og lign.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • hej jeg er lidt nysgerrig nu har flere folk herinde anbefalet kinguin men jeg bakkede sq ud da jeg syntes betalling virkede lide for suspect, jeg kunne kun betale igennem en 3. parts "sikker" tjeneste !!
    jeg kan ikke skifte betalings metode



    hvordan bruger og betaler i på kinguin ?

  • hej herrmansen


    ja det har jeg så siden hen fundet ud af, men jeg troede jeg var smart da jeg oprettede min profil og krysede dankort af i default betalings metode og det var så igennem deres skrill service og man kan ikke ændre det i sin profil !!!!!
    man skal lave en bestilling gå til checkout og så skal man trykke tilbage for at komme til betaling og så først der kan man ændre det, ikke ligefremt brugervenligt

  • Det har også supporters derinde man kan chatte med.. Jeg har gode erfaringer med deres side og service..

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Jeg har nogle windows 7 OEm licenser til salgs for 150kr.
    fuld ud garanti for win opgradering ( betaling efter modtager har installer win10)
    Man kan altid hente PC'en naar man kommer forbi i texas...