Hovedtelefoner eller headset?

  • Når jeg læser om diverse gamer headsets med deres virtual surround osv, så ser jeg også nogle gange nogle kommentarer, som siger at headsets er lort. At man kunne få meget bedre lyd, hvis man bare købte et par hovedtelefoner til samme pris og at de med deres stereo ville være lige så gode til gaming. Er det sandt? Nu har jeg dog lidt brug for en mikrofon også, så læner til headset. Og ville man da kunne høre lige så godt, hvor fjender kommer fra på stereo hovedtelefon som på surround gaming headset? Har lidt forelsket mig i de nye steelseries arctis, men kan da være jeg bare burde finde et par sennheiser i stedet, hvis gaming headsets faktisk ikke er bedre til gaming end normale stereo.

  • jeg har haft et begge og lige nu bruger jeg et alm stereo headset og jeg hører tit ting som andre med deres surround headsets ikke høre, men det måske bare mig :T


    jeg bruger dog ikke mit onboard lydkort de det ofte er noget knald, dette er nok den største faktor inden for god lyd nemlig et ordenligt lydkort, du kan købe et nok så fint og dyrt headset men er dit lydkort noget skrald så er lyden i headsettet det også...



    bruger Razer Blackshark med et Sennheiser USB lydkort og det funger bare :9xo

  • Vil mene at der er et meget stort udvalg i headphones med mikrofon - også uden at det SKAL hedde gaming brands. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg elsker mit Senneheiser headset. Det er faktisk lidt surt at de kalder dem gaming headset, når deres kvalitet er langt over resten af market. Game zero og pc serien er det bedste blandt gaming headset (beyerdynamic kommer tæt)


    Jeg skifte selv mit steelseries plastik lort ud med et PC350SE. Det har holdt i nogle år nu også når jeg bliver lidt sur i csgo ;)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Sennheiser har også altid været mit foretrukne headset mærke og det laver kvalitet men så købte jeg deres Game Zero og der var godt nok noget være lort, lige meget hvordan det blev sat op så spilede at af røv, så tog jeg chancen og købte et Razer BlackShark og det er squ lækkert :9xo


    men igen jeg vil stadig mene et godt lydkort er mega vigtigt ^^

  • Jeg er ihvertfald ikke blevet træt af mit Sennheiser 373D endnu - På trods af mindre irritationer. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Personligt købte jeg et philips fidelio x1 og det er "entry level hifi" og jeg har ejet razer blackshark, min kammerat har astro a40 og har hørt steelseries v2, samt mange flere. Du kan simpelthen ikke sammenligne et headset med hovedtelefoner.

    Som folk nævner senheeiser's "gamer" headset er rigtig gode. Men de er også rigtig dyre. Du kan sagtens finde nogle relativt billige hovedtelefoner der er bedre en langt de fleste headsets. Har selv ejet philips citiscape uptown, hvilket var en sindsygt god lyd for de 600 jeg gav(det var helt nyt der).
    Men se på youtube kanalen innerfidelity find et par i din prislejde og med den slags lyd du kan lide. Du skal tænke over om det skal være neutral eller om det skal være "fun". Han er også god til at nævne hvilke genre de egner sig bedst til.


    Jeg har selv købt en lille forstærker til og det giver noget, men så længe det er et anstændigt lydkort og du ikke er oppe i et par hovedtelefoner til 2000 så det nok ikke så nødvendigt med en forstærker. Mine fidelio er så også meget "lette" at køre så du skal selvfølgelig være opmærksom på de ikke har et et højt Ohm krav. Kræver de eksempelvis 100 Ohm+ skal der en forstærker til

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb