Voldsomt krævende Far Cry?

  • lyder sku godt nok mystisk!!!! :rolleyes:

    ------------------------------------------------------------------
    19 tommer.
    TFT. Samsung syncmaster 913N 8)
    Logitech Internet Navigator SE Tastatur
    Logitech® MX™1000 Laser Cordless Mouse
    Asus DVDx16 / CDx48,Black, ATA66
    LG Electronics, dual layer dvd brænder
    Intel pentium 4. 2,6GHz@3,2GHz
    HIS X850XT IceQ II Turbo 256MB GDDR3

    ------------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Tjah, jeg har lige formateret om igen, og prøvet med Sapphires Radeon driver, som kom ud i dag, og uden et eneste program kørende i baggrunden.. stadig samme problem.


    Hvad er det præcist for en fejl???


    Min FPS ligger nemlig også stabilt ved 50-60... Men den fryser nærmest en gang imellem... Dog kun i ca 1-2 sekunder... Og det er ikke så tit...


    Det er bare meget krævende... Hehe...

  • Fejlen består i, at det lagger når jeg skyder, og også bare går rundt til tider... og så specielt når jeg åbner døre. Jeg scorer ca. 16k i 3DMark, og med AB åben har jeg lige nu 163 RAM i brug, og kører 200x12, så systemet burde altså kunne klare det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Fejlen består i, at det lagger når jeg skyder, og også bare går rundt til tider... og så specielt når jeg åbner døre. Jeg scorer ca. 16k i 3DMark, og med AB åben har jeg lige nu 163 RAM i brug, og kører 200x12, så systemet burde altså kunne klare det.


    Ok... Og bliver det bare ved??? Min den gør nemlig også det der... Men det er der kun LIGE efter den har loadet... Så skyder jeg lige ned i jorden og så sker det ikke igen... Ellers så loader jeg bare checkpointet igen og så kører den derudaf...


    Hvor højt kører du det hele i??? Opløsning osvsov...


    Husk at slå anti aliasing og antistropic filtering fra...

  • Bliver også nødttil at køre på medium nu :rolleyes: Det ligner mildtest lort, ifh. til det jeg ved at det kunne ligne.. Fandme ringe at et skid godt kort ikke engang kan køre med high i 1024x768 .. Ved ikke hvis fejlen er, men har da lidt på fornemmeren at det måske er ATI ? Eller også har Ubi bare lavet noget som ATI-kort åbenbart ikke magter ...
    Gaah jeg keder mig nu :boxed: Så kommer man til et sted der er mega svært .. Æv, og så er det kun i 1 bane .. :rolleyes:

  • Jeg ved heller ikke, om det er ATi eller Crytek, som har sovet i timen, men jeg mistænker lidt Crytek for det. De har udtalt, der var en del problemer med ATi's kort og FC, men at de ikke havde nogen løsning.. fair nok. Så folk, som har betalt 350 kr. for et spil, kommer hjem og prøver det, virker af lort, og får derefter bagefter af vide på deres forum/side, at der er konflikter, som de ikke mener de kan løse... great. Sådan går historierne i hvert fald på deres forum lige for tiden.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Jeg ved heller ikke, om det er ATi eller Crytek, som har sovet i timen, men jeg mistænker lidt Crytek for det. De har udtalt, der var en del problemer med ATi's kort og FC, men at de ikke havde nogen løsning.. fair nok. Så folk, som har betalt 350 kr. for et spil, kommer hjem og prøver det, virker af lort, og får derefter bagefter af vide på deres forum/side, at der er konflikter, som de ikke mener de kan løse... great. Sådan går historierne i hvert fald på deres forum lige for tiden.


    Det der som du beskriver med at den hakker i det som jeg også har lidt af, det er din CPU...


    Men jeg tror bare at spillet er ret så krævende... Plus at det måske er lidt dårligt lavet... Men ville nu ikke sige at nogen har sovet i timen... Sådan er det med næsten alle spil.. De kører ikke 200% perfekt i starten... Så retter et par patches op på det..


    Har i set testen af Nvidias kort i forehold til ati's kort i far cry???Test


    Se lige på forskellen i billedkvalitet... Jeg er FANDME glad for at jeg har et ati... Hehe... Pga der er set SÅ mange snyd i grafik med nvidia kort...


    Og hvis i lægger mærke til det så yder et 9600XT bedre end et 5900XT selvom at 5900XT burde være længere over i high end delen...


    Også et 9600XT slår et FX5950 i HL2... Med de nye drivere... Ikke de der gamle tests...



  • Det kan da godt ske at det er krævende .. Men når andre folk, med forholdsvis "dårligere" udstyr end Alazas, kan køre det uden problemer, så er det da et eller andet galt et sted i enten FC-enginen, eller også ATIs drivere :rolleyes:
    "Pga der er set SÅ mange snyd i grafik med nvidia kort..." Huh ?! :boxed:

  • Jeg er også glad for at jeg købte ATI istedet for nvidia

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af marquis1
    "Pga der er set SÅ mange snyd i grafik med nvidia kort..." Huh ?! :boxed:


    Ja... Der er blevet fundet ret så mange steder at nvidia's drivere har lavet et foringet billed... Men dog kun i DX9 spil...

  • Nej, jeg har aldrig OC'et det her kort. Gør jeg ikke før jeg får mit J2O hovede på det. Og angående CPU'en, så burde en Barton ved 2.400MHz kunne klare alle spil i dag i 1024*768 med medium detaljer, så ja, mit gæt er også, at det er ATi eller Crytek, som har problemet.


    Og nej, ingen spil er fuldkommene fra start, og bestemt ikke 200%, men det de færreste som er 50%, og hvis du ser på Cryteks forum så vil du forstå hvad jeg mener.

  • Ok... Tja... Kan jo være... Men lyder da mærkeligt... Det eneste jeg kan se er at det er AMD's fejl... Pga mit kører perfekt og jeg har ATI og crytek... Hehe... Men håber det blir rettet... Der kommer vist en ny patch her i denne måned har jeg hørt en fugl synge om...

  • Ja, bare ærgerligt, at de ikke kører samme system som Steam, så man kan få alle de mindste rettelser så snart de kommer, så man ikke skal vente på hele pakken. Ved ikke, om det skulle være et AMD issue, men jeg har da snakket med et par AMD gutter, og det går fint nok, men mig og en m8, som har stort set identiske systemer har samme form for lag.