Voldsomt krævende Far Cry?

• Hey...

Ja, jeg scorer 16k i 3DMark2001, og en reninstallation blev foretaget i går, og alt unødvendigt er lukket af programmer, men alligevel lagger den lidt små irriterende i 1024x748 med medium details... er der noget specielt man kan slå fra, for at få det til at køre acceptabelt? Andet end at skrue mere ned, hvilket ville være fuldstændigt åndsvagt med mine specs.

• Hej.

Hvilken Driver benytter du??

Har du opdateret spillet til V1.1 ??

Jeg benytter selv Cat 4.2, da jeg havde problemer med Cat 4.3 og dårlig ydelse, jeg opdaterede spillet til V1.1 og kan nu kører det i 1280x1024 med alt på High, dog uden AA-Vsync-AF, og det hakker ikke...

:)

Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

• Okay, det lyder pænt vildt. Jeg er i gang med at hente v. 1.1, men kan ikke finde nogen no-cd, og må tilstå, at jeg gerne vil være fri for at skulle køre med cd. Men ikke desto mindre vil jeg lige prøve med CL 4.2.

Men hvor finder man den ? Kan du evt. smide den op på en FTP ? Kan ikke finde den hos ATi.

Oprindeligt indlæg af Alaza
    Okay, det lyder pænt vildt. Jeg er i gang med at hente v. 1.1, men kan ikke finde nogen no-cd, og må tilstå, at jeg gerne vil være fri for at skulle køre med cd. Men ikke desto mindre vil jeg lige prøve med CL 4.2.

Men hvor finder man den ? Kan du evt. smide den op på en FTP ? Kan ikke finde den hos ATi.

I 1.1 versionen er der heller ingen optimeringer til ati.... kun til fx kortene og kun i ultra high settings...
    Der er dog rettet en masse andre spilmæssige småfejl.

P4 2800mhz 800fsb På intel D865GLC.
    Sapphire X800GT
    4 X 512 mb DDR400
    Øvrigt: nec 2510, 19" 970p, zippy tastatur, antec 1000 amg kabinet

Rettet en gang, sidst af sol_jakobsen ().

• Ja, sad og læste det, så tvivler på det har nogen indflydelse, men ikke desto mindre er det et forsøg værd... men hold fest det ser fedt ud. Spillede lige 10 min., og bare den måde man styrer jeepen på, den måde man rammer mændene på, og grafikken.. smooooth.

Men derudover, så læste jeg lige nogle indlæg på Far Cry's eget forum, og der skriver folk, at de uden problemer kan køre 1280x1024 på maskiner, som er langt dårligere end min?

• hmm min æder det fint i 1024*768 ved alt på max og 2 AA på ;)
    har 4.3 driver inde

ser max nice ud :dance:

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

• Det helt spøjse er nu, at jeg faktisk kører med 70-80 fps hele tiden, så det er ikke DET, der er problemet.. så mistænker jeg måske lidt, at det er mine harddiske, som er problemet?

Jeg kører med Soundstorm - onboard, ja, men det burde da ikke have nogen indflydelse på performancen ?

burde det ikke, jeg bruger mit onboard AC97 lyd lige pt og det spiller fint nok :)

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

• Ja mit fucker da godtnok også for vildt.. Kan ikke helt beskrive det, men altså vand, jord, træer, alt ser bare weird ud. Og hvis jeg ikke tager fejl, så kørte jeg faktisk med Omega 4.2 der. Har skiftet til 4.3, men ved ikke om det er blevet anderledes :rolleyes: (har ikke haft tid til at prøve) Kører med et Tyan 9700Pro... Og det samme mobo som dig Alaza.

• da den ikke opdatere exe filen burde du kunne bruge den gamle exe

vil dog ikke anbefale dette ved spil online

da du risikere at din key bliver bannet.

Oplever du problemer med onboard lyden? Jeg har ikke nogen grafikfejl i den forstand, bare lidt lag en gang i mellem.

Jeg ved ikke helt, det hakker måske lidt, men ved ikke om det..

husk at ati igen har et problem med fsaa i dette spil

Hvor slår man det fra henne ?

[Blocked Image: http://www.marquis1.frac.dk/fuckedfc.png]

:rolleyes: Og det er med 4.3 (Omega) Håber seriøst det "bare" er det der fsaa der skal slås fra!