Opgradering af pc

  • Hej.


    Har denne pc som jeg gerne vil opgradere på, hvordan er det muligt ? hvad ville i gøre ?


    MB: Gigabyte GA-F2A78M-D3H, Socket FM2+
    CPU: AMD A10-7850K Black Edition
    PSU: Corsair RM750, 750W
    Ram: Cruicial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB (2x4GB)
    GFX: Gainward GeForce GTX 750TI 2GB
    HDD: Samsung SSD 840 Evo 120GB


    Jeg tænker umiddelbart grafikkort vil give et godt boost til den, men er også lidt usikker på om den cpu rent faktisk er særlig god (første pc jeg har haft med AMD)


    På forhånd tak.

  • Hvad skal den bruges til?


    Grafikkort er det nemmeste at opgradere i den maskine og få en stort boost.


    Kender ikke til AMD cpu'er - men mener at de fleste herinde vil sige det er en god cpu den skal bare clockes

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Den bruges kun til bilspil - primært iRacing som den køre ok nu, men kan godt halte lidt en gang imellem, men må også gerne kunne trække de mere krævende og nyere bilspil, såsom f.eks. Project Cars, Assetto Corsa og sådan..


    Hvordan med ram ? jeg har hørt både at 16gb er overkill og at 16gb er det man skal have.
    Hvis jeg skulle efter et nyt grafikkort, hvad ville være fornuftigt at gå efter ? noget som man ikke skal hen og opgradere på igen om et par måneder.


    Clocke tingene vil jeg gøre (næsten) alt for at undgå, det tør jeg simpelthen ikke bevæge mig ud i.

  • Ram er fint som det ser ud ud.. Gå efter noget 970 hos nvidia eller R9 380-90 hos AMD.
    Nvidia er nok at foretrækker da de fleste nyere bil spil oftest er nvidia understøttet



    Så kan du ikke gå helt galt.

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Er der noget bestemt 970 jeg skal gå efter ? der er jo rimelig mange forskellige når jeg går ind på Komplett og søger efter det.


    Nå ja, havde næsten glemt, den skal kunne køre 3 skærm setup ! lidt vigtig detalje at glemme, men top prioritet.