Indlæg af MichaelRdk

    Har en kammerat som har købt ny pc i dele.
    Efter vi er færdige med at samle den og lige tjekker at den tænder og at alle blæsere køre, temperature er iorden osv. Så sætter vi DVD i til at installere Windows, men den bliver bare ved med at gå ind i BIOS..


    Har triple tjekket alle stik og alt sidder som det skal uden nogen løse ender, alt hardware er helt nyt undtagen dvd drev, men lyder til at det køre og fungere.


    Jeg er lost, forstår ikke hvorfor den bare står på start billedet (hvor der står tryk f2 for at gå i bios) for lidt efter at bare gå ind i bios igen.


    Nogen kloge hoveder som har en mulig årsag ? [Blocked Image: http://www.bilgalleri.dk/content/images/smileys/smile.gif]


    CPU: Intel Core i7-7700K Kaby Lake.
    Bundkort: ASUS STRIX Z270F GAMING
    Ram: 2x 8GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz.
    Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming 11GB.
    Strømforsyning: EVGA SuperNOVA 650 G3, 650W.
    Kabinet: Corsair 780T Full Tower.

    Hej.
    Har en kammerat der skal have sig en ny pc, den gamle tér sig og vi kan ikke finde ud af hvad det er, og så er den en gammel sag.
    Jeg har fundet frem til nogen dele og ville lige høre hos eksperterne herinde hvad i syntes og om i evt. har bedre forslag.
    Den skal bruges til spil og gerne kunne klare det meste, det er et MUST at den kan klare det nye Shadow of Mordor der kommer, og gerne bare generelt da han heller ikke gider at skulle opgradere om et år igen :)


    Eneste jeg umiddelbart kunne være lidt i tvivl om ville være grafikkort, burde et 1060 ikke være godt nok ?
    Er åben for forslag så længe vi holder oss til Intel og Nvidia ;)


    CPU: I5-7600K 3.8GHz.
    CPU Vandkøl: Corsair Hydro Series H60
    MB: Asus Strix Z270F Gaming.
    Ram: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB (2x8GB)
    GPU: Asus Geforce GTX 1060 6GB Strix Gaming.
    PSU: EVGA SuperNOVA650 G3, 650W.

    Kabinet: Corsair Obsidian 750D.

    Har nu prøvet at skifte harddisk ud med en af mine SSD harddiske som jeg ved virker.
    Formateret, installeret windows og kun denne harddisk sat til, men den laver samme nummer, så jeg er på bar bund, hvad kan det være ?


    Windows og harddisk er jo så udelukket nu, hvad kan få pc'en til konsekvent hver 10-12minutter at fryse, hvor man intet kan gøre og er nødt til at slukke pc'en manuelt.


    Har ikke andet hardware liggende som jeg kunne prøve at skifte for at udelukke, men jeg aner ikke hvad der er skyld i dette.

    En af mine venners pc opføre sig underligt og har gjort dette i noget tid, det er dog blevet meget værre nu.
    Han har haft opdateret windows 10 creators efter den konstant spurgte ham om det, og virker som om det er blevet helt af helvede til efter det, men om det har noget med det at gøre er jeg ikke sikker på.


    Fra man tænder pc'en går der lige omkring 10minutter (uanset om man bruger den eller den bare står) hvor alt ser normalt ud, men pludseligt skyder harddisken op på 100% og få sekunder efter fryser pc'en og man kan intet gøre andet end at slukke på knappen, dette sker uanset om man bruger computeren eller den bare står på skrivebord uden noget åbent eller kørende.


    Har forsøgt at nulstille pc'en, gendanne og det virker ikke, er dette en færdig harddisk ?
    Har ikke nogen ekstra harddisk liggende til at prøve med, og lidt spild at købe en ny hvis det viser sig ikke at være dette.


    Hvad har i af bud ?


    [Blocked Image: http://i.imgur.com/MYqMhJw.jpg]

    Efter at have købt 820 phantom kabinet, ville jeg ønske at der var større vindue i siden istedet for det lille i toppen og den 200mm blæser der sidder originalt.


    Efter lidt søgen fandt jeg på deres egen side, en side til det kabinet med fuld vindue, men ingen køb mulighed, blot en drop-down menu med en lille liste af forhandlere herhjemme som heller ikke har dem eller haft.


    Er der nogen der ved hvor jeg kan finde sådan en side, hvis det er muligt ? :)


    https://www.nzxt.com/products/800-series

    Tro

    Tror du misforstår det han skriver, 3200mhz betragtes som overclocking, i7 7700k understøtter DDR4-2133/2400 og ja du kan fint køre over det, men så er det overclocking, og derfor skal der nogengange noget opsætning/ændringer til i bios. XMP er i mange tilfælde nok, men ikke altid.

    Ahh okay, ja det var jeg ikke klar over :thumbsup:
    Jeg havde det fint med bare at skifte XMP da det jo var lige til, men andet end det tør jeg ikke bevæge mig ud i, jeg vil ikke ødelægge computeren allerede.


    Jeg må nok bare holde den på de 2133MHz så, det vel heller ikke noget som sådan mærkbar forskel jeg ville opleve ? et par fps som maksimum måske ? Ville nu bare være rart at køre dem som de kan.

    Hver opmaerksom paa at din maskine kun understoetter 2400MHz ram alt derover er overclockning af din Memory controller.
    Du kan evt proeve at give din memory controller lidt mere volt

    Understøtter kun 2400MHz ? arr hva ?
    Mine ram er 3200MHz, mit bundkort understøtter op til 3866MHz, når jeg vælger XMP profil sætter den sig på 3200MHz og som #5 siger så burde det da være de korrekte indstillinger, jeg har ændret på intet andet i BIOS.



    Udover dette, så er det en opgraderingspakke jeg har købt på Komplett, og jeg tænker ikke at de sætter 3200MHz ram i en pakke med et bundkort som ikke understøtter dette. :)

    Hej.


    Jeg har købt ny pc bestående af:


    Intel i7-7700K.
    Asus Strix Z270H Gaming.
    Corsair Vengeance LPX DDR4 3200Mhz (2x8GB)
    Asus GeForce GTX 1080 ROG Strix Gaming.
    Corsair HX850i Strømforsyning.
    NZXT Phantom 820 Kabinet.
    Windows 10 64bit Home.


    Alt virker fint, men når jeg går indi bios og vælger XMP profil så de køre 3200MHz så vil computeren ikke starte op.
    den ene skærm tænder i et split sekund (Når ikke at komme noget billed) og går derefter på standby igen og så sker der ikke mere.
    Lader jeg være og bare køre de der 2133Mhz eller hvor meget det er standard så virker computeren som den skal.


    Nogen der har nogen gode bud på hvorfor den gør det, så jeg kan sende det tilbage hvis det evt. er hardware fejl.



    http://imgur.com/P49h8gG


    [Blocked Image: http://www.imgur.com/P49h8gG]

    Hejsa.


    For en lille uges tid siden sad jeg og nørdede lidt Dark Souls mens jeg streamede som jeg nu plejer at gøre udne problemer.
    Jeg faldt så i søvn og da jeg vågnede var alt strømmen gået, gik ud til tavlen og så vores lysgruppe var slået fra.


    Jeg slukkede så bagpå strømforsyningen på computeren da det var det eneste som var tændt da den har slået fra.
    Herefter kunne jeg slå gruppen til igen, MEN, da jeg så gik ind og tændte bagpå strømforsyningen igen slog relæet fra igen lige på sekundet jeg tændte...


    Så hvad i alverden er der gået galt ? den har kørt uden problemer de sidste par år og pludseligt kan jeg ikke engang tænde bagpå strømforsyningen uden strømmen går i huset.. Er det en normal reaktion fra en død strømforsyning ? jeg troede sådan nogen bare døde og så ville der bare ikke være noget liv i dem.
    Jeg håber i hvert fald bare at det er den der har sat skoene, og ikke at det er noget andet - Hvad vil i sige det er/kunne være ?


    Har prøvet at sætte den til flere steder da der er flere lysgrupper, men den laver stadig samme nummer.
    Fasefordeling er iorden og alt el er lavet indenfor det sidste år. Jeg tør næsten godt udelukke det har noget at gøre med strømmen i selve huset.

    Hej. Jeg har haft det her problem i et stykke tid og nu er jeg virkelig træt af det.


    Det sker udelukkende når jeg køre spil, det sker ikke med nogen bestemte, men virker ret tilfældigt, ligeledes med hvornår at det sker kan være en time inde i spillet eller mere, eller det kan være 5 minutter.
    Det jeg syntes er mærkeligt er at jeg kan stadig høre musikken køre og teamspeak og den slags efter det her sker, mine skærme er bare gået på standby - det virker dog som om den er låst for jeg kan ikke gøre noget, lukke ts og den slags - så jeg forstår det ikke, den er låst men alligevel ikke ?


    Her er en video med afterburner og noget cpu temp halløj, så kan i se hvad det siger på det tidspunkt hvor computeren låser(ca 2min inde).



    ASUS P7P55D-E, Socket-1156 ATX, P55, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, GbLAN, SATA 6Gb/s, USB 3.0

    Intel Core™ i5 Quad Processor i5-760 Quad Core, 2.80Ghz, Socket 1156, 8MB, 95W


    Corsair 2x 4GB Ram (ved desværre ikke andet om dem)
    MSI GeForce GTX 750Ti 2GB PhysX Cuda
    Corsair HX 620W Strømforsyning
    Windows 8.1 64Bit


    Tror det var det, ellers må i spørge hvis der er noget i skal vide, på forhånd tak :9xo

    Er der noget bestemt 970 jeg skal gå efter ? der er jo rimelig mange forskellige når jeg går ind på Komplett og søger efter det.


    Nå ja, havde næsten glemt, den skal kunne køre 3 skærm setup ! lidt vigtig detalje at glemme, men top prioritet.

    Den bruges kun til bilspil - primært iRacing som den køre ok nu, men kan godt halte lidt en gang imellem, men må også gerne kunne trække de mere krævende og nyere bilspil, såsom f.eks. Project Cars, Assetto Corsa og sådan..


    Hvordan med ram ? jeg har hørt både at 16gb er overkill og at 16gb er det man skal have.
    Hvis jeg skulle efter et nyt grafikkort, hvad ville være fornuftigt at gå efter ? noget som man ikke skal hen og opgradere på igen om et par måneder.


    Clocke tingene vil jeg gøre (næsten) alt for at undgå, det tør jeg simpelthen ikke bevæge mig ud i.

    Hej.


    Har denne pc som jeg gerne vil opgradere på, hvordan er det muligt ? hvad ville i gøre ?


    MB: Gigabyte GA-F2A78M-D3H, Socket FM2+
    CPU: AMD A10-7850K Black Edition
    PSU: Corsair RM750, 750W
    Ram: Cruicial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB (2x4GB)
    GFX: Gainward GeForce GTX 750TI 2GB
    HDD: Samsung SSD 840 Evo 120GB


    Jeg tænker umiddelbart grafikkort vil give et godt boost til den, men er også lidt usikker på om den cpu rent faktisk er særlig god (første pc jeg har haft med AMD)


    På forhånd tak.