SSD vs. SSHD

• Hey tweakere og andet godtfolk.
    Jeg skal have opgraderet min studiebærbar, og i den forbindelse er jeg kommet lidt i tvivl.
    Jeg sidder pt. med en Dell XPS l502x, som har indbygget en 320gb 7200rpm HDD der er blevet lidt sløv.
    En formatering kommer jeg nok ikke uden om, så jeg har besluttet mig for at skifte harddisken også.

Har kigget meget på SSD harddiske som v300 now fra Kingston. I dag kom jeg så til at tænke på at smide en hybriddisk i i stedet for, da man jo efter sigende får næsten samme hastighed som ved en SSD, og mere lagerplads som i en alm. HDD.

Mit budget er begrænset, ellers havde jeg 100% smidt en 500gb SSD i dyret. Så spørgsmålet er så, om en SSHD, også efter længere tids brug, holder sin hastighed oppe i nærheden af en SSD?

Jeg har set en enkelt video som jeg mener Seagate har lavet, med opstart af computere og programmer. Testmaskinerne er nyformaterede og ikke fyldt med en masse crap, så jeg vil mene at billedet er lidt misvisende, da min HDDs hastighed er faldet massivt i de 3-4 år jeg nu har haft den.

Jeg har som sådan ikke brug for meget lagerplads på studiebærbaren, så 120gb lagerplads fra en SSD er i princippet nok, men hvis jeg kan få 380gb mere i en SSHD, og hastigheden ikke falder besynderlig meget med tiden, så kunne det jo være at det var det bedre valg?

Lang historie kort:
    Hvad vil i anbefale? Smide en SSD eller SSHD i en studiebærbar der skal holde i minimum 3 år endnu?

• Jeg har begge dele, og stod valget mellem omtalte, så tog jeg SSD.

Udvalget er meget begrænset på SSHD, og prisen for høj, IMO. Seagate og Western Digital, er mere eller mindre eneste valide producenter af dem.

SSD FTW.

Husk også SSHD, støjer, det gør SSD ikke.
    Begrænsninger af MTBF på SSHD
    SSHD er modtagelig for stød/slag, det er SSD ikke (Anti-shock Non-shock resistant)
    Strømforbrug højere påSSHD

osv

• Mine SSHD'er er ikke væsentligt hurtigere end en hurtig HD ved mellem store og store filer. Køb SSD!

Den er kun hurtig til f.eks load af data der er gemt i flash delen inden det flushes

• I dagens Danmark ser jeg det slet ikke som et validt spørgsmål.. SSD er på alle måder hurtigere, mere stille og energivenlige (yderst godt i en laptop, hvor batteritid er vigtigt). Ellers er Ubers punkt med modtagelig for stød også ret vigtigt, når det er en, man skal have med i tasken.. Køb en SSD.. Der er ikke så meget andet at sige.