Opgradere 560 ti, nu eller vente?

  • Hej Tweaks,


    Jeg er begyndt at overveje køb af nyt grafikkort, primært fordi mit Zotac 560 ti larmer som en orkan, når det bliver presset en smule. - Den trækker sådan set spil tilfredsstillende nok, ikke i højeste kvalitet, men udmærket.


    Spørgsmålet er så, skal jeg skifte til et 970gtx snart, eller skal jeg vente? (Er der prisfald i vente lige foreløbigt)
    Desuden vil jeg gerne kunne spille GTA V.


    Hvad ville i gøre?


    (regner ikke med at ville udskifte andet foreløbig)
    PC:
    Asus p8p67
    Intel i5 2500k
    Crucial ssd
    Corsair 650w

  • Det er sgu vanskeligt at sige.. Vil du makse GTA V ud nu, er du nødt til at opgradere. Men kan du nøjes med mindre, kan du måske overclocke dit 560 Ti nu også vente.. Vi får indenfor en overskuelig tidsperiode AMD's Rx 300-serie samt GTX 980 Ti på markedet, også kan det ikke undgåes, at de nuværende kort falder i pris. Slet ikke Rx 200 serien fra AMD.

  • Tak for dit svar!


    Jeg har vel egentlig ikke et behov for at maxe GTA ud - det er vel egentlig mest støjen fra kortet der genere mig. - Alligevel er jeg ret lun på 970 - kan læse mig til, at det er et rigtigt godt kort - dog bare noget dyrt, synes jeg.


    Vil resten af min hardware være en flaskehals, hvis jeg køber en 970? - Og hvor meget kan man regne med at de vil falde i pris, når de nye kort kommer?

  • Ellers kunne du jo overveje og gå den billigere vej for nu, og udskift køleren på dit GFX hvis ellers du har mod på det. Kunne være en, som nogle af disse.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Har selv haft et 560TI for... ja det er efterhånden et par år siden, og mit 760GTX er betydeligt hurtigere i forhold til (hvilket også er forældet i disse tider)


    Vil mene at du kan få en hel del ud af at opgradere så gammelt et kort i alle nye spil - forudsat at du vil have højere grafikindstillinger i spillene altså. :)


    Edit: Tvivler på resten af din hardware kommer til at være en Flaskehals. Du har (stort set) en af de bedste i5 processore man kan få, og GTA er ikke så tungt på CPU siden som andre spil.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Tusind tak for jeres rigtig gode svar!
    - Jeg ser tiden lidt an og så finder jeg nok ud af hvad jeg gør - men fedt at hører at 970 vil passe godt til mit system!


    Go' dag til jer alle!