Indlæg af Miklix

    Ja, det kunne måske være en defekt blæser! Har siden formateret den og det er egentlig ikke bleven nævneværdigt bedre, men det er da til at leve med, så jeg overlever!


    Tak for jeres inputs og go' aften :)

    Godaften,


    Jeg har en ældre Asus Zenbook UX 31, som har været brugt en del år til skolebrug. Den har altid kørt utroligt støjfrit, faktisk har blæseren sjældent kørt, men nu blæser den som en orkan og er jævnt sløv (selv af en Zenbook).


    Har lige haft køler af og renset støv fra blæseren samt nyt CPU-pasta - men det hjalp egentlig ikke det store, ser stadig 80C i temp, når den skal åbne en browser.


    Har i nogle forslag til hvad der kan hjælpe? Har før installeret Windows 7 friskt på den, men er ret sikker på, at jeg har fået de essentielle Asus drivere med, hvad angår strømstyring, osv.


    - Nogle gode forslag? :D

    Korrekt. Hvis du ikke kan se 5ghz, er det typisk fordi dit netværkskort ikke understøtter det. Ellers kan du prøve at gendanne modem, hvis det er en fejl på modemmet, at den ikke vises (kan forekomme, dog sjældent)


    Ja, hvis du bor i enten lejlighed eller rækkehus, er 5ghz ekstremt meget bedre, end 2,4. Andres wifi smadre 2.4 forbindelsen. - Bl.a. derfor Yousee nu benytter begge dele.

    Hej,


    Yousee kan ikke skrue ned for din wifi-hastighed. Der kan ændres for den generelle hastighed, altså den du modtager på kabel - men det ville ikke være i nogen interesse.


    Der er ingen garanti på wifi-signal, som også står i Yousee's vilkår, ligesom det gør ved alle andre udbydere.
    Som andre skriver er dette fordi, at rigtige mange ting, kan forstyrre et luftbåren signal, hvor især andre wifi signaler er den største synder. Derfor så er det værd at bruge 5Ghz netværk, som du højst sandsynligt har, når du har fået et nyt modem (CG6250, går jeg udfra?)


    Så tjek:
    Kanal placering (hold dig fra 1,6, og 11+ samt på 5ghz fra 36 og 140.
    Placering af router; Højt, centralt, frit og ikke noget elektronisk/metal/ store mængder ledninger, i nærheden.
    Gendan modem.


    Hvis intet af dette hjælper, kan du ty til en ekstern router og så sætte routerdelen i Yousee's modem i bridgemode.


    Håber du finder en løsning :)

    Jeg har ikke kunne finde nogle sammenligninger mellem de to kølere, men umiddelbart tror jeg, at 212 køler mere, fordi den umiddelbart er en del større.
    Har selv en 212 og synes den er rigtig god, til prisen og tilmed også meget lydløs! - Jeg ville gå efter en 212 :)

    Tak for svar!
    - Regner ikke med at skulle spille i 2k eller 4k opløsning i den kommende tid - så hvis 970 kan klare 1080p i lang tid, så ville jeg være godt tilfreds.


    Har også kigget på AMD's kort, men har dårlige tidligere erfaringer. Desuden betyder støjniveau rigtig meget og i og med AMD bruger store mængder strøm, tænker jeg, at de også generere mere varme - det kan dog være usandt!

    Hej,


    Jeg overvejer nyt grafikkort og MSI 970gtx har længe haft min opmærksomhed, men de 3,5gb skræmmer mig lidt, når jeg hører, at kortets ydelse bliver noget nær elendigt, ligeså snart det skal bruge de sidste 0,5gb. - Spørgsmålet er så, vil man komme ud for, at skulle bruge alle 4gb, hvis man holder sig til 1080p gaming?


    - Er det desuden rigtigt opfattet, at andre kort ikke har problem med dårlig ydelse, så snart de skal bruge deres max vram?


    Kom med jeres guldkorn, for og i mod!

    Hej Tweak,


    Har lovet at hjælpe min søster med, at finde en passende bærbar computer til hende, men selv er jeg ikke meget inde i bærbare - så det håber jeg, at I måske er!


    Bærbaren skal primært bruges til studie og derudover streamning af tv, musik og internet-surfing derhjemme. - Jeg tænker en SSD vil være godt her!


    Størrelsen er jeg lidt i tvivl om, men i og med, at computeren skal bruges til streamning derhjemme, er det vel lækkert med en 15" skærm? - Er den stadig til at bære rundt på i skolen alligevel?


    Her er en punktliste med hvad jeg havde tænkt:


    Asus
    Skolebrug, streamning, musik, internet.
    SSD
    Batteritid på +4 timer (man sætter den typisk til strøm alligevel)
    Skærmstørrelse 13 eller 15 -tommer (Kom gerne med erfaringer)
    Gerne et godt tastatur og pad
    Pris 5-6000 kr,-


    Håber i har nogle gode erfaringer og forslag, tak på forhånd! :)

    Tak for dit svar!


    Jeg har vel egentlig ikke et behov for at maxe GTA ud - det er vel egentlig mest støjen fra kortet der genere mig. - Alligevel er jeg ret lun på 970 - kan læse mig til, at det er et rigtigt godt kort - dog bare noget dyrt, synes jeg.


    Vil resten af min hardware være en flaskehals, hvis jeg køber en 970? - Og hvor meget kan man regne med at de vil falde i pris, når de nye kort kommer?

    Hej Tweaks,


    Jeg er begyndt at overveje køb af nyt grafikkort, primært fordi mit Zotac 560 ti larmer som en orkan, når det bliver presset en smule. - Den trækker sådan set spil tilfredsstillende nok, ikke i højeste kvalitet, men udmærket.


    Spørgsmålet er så, skal jeg skifte til et 970gtx snart, eller skal jeg vente? (Er der prisfald i vente lige foreløbigt)
    Desuden vil jeg gerne kunne spille GTA V.


    Hvad ville i gøre?


    (regner ikke med at ville udskifte andet foreløbig)
    PC:
    Asus p8p67
    Intel i5 2500k
    Crucial ssd
    Corsair 650w

    Hej Tweak!


    Jeg har i det sidste lange stykke tid oplevet problemer med min PC og håber desperat at i kan hjælpe!


    Det
    er sådan, at min pc meget spontant crasher og derefter kommer med
    diverse forskellige BSOD, eksempelvis Memory_management, Bad_pool_header
    med flere. Efter det kan den være svær at starte igen og kører Windows
    repair, nogle gange lykkes det, andre gange starter den også selvom man
    ikke laver en repair.
    - Det sker også tit når jeg åbner Firefox, at
    browseren så lukker og skal genstarte og sende en fejlrapport - nogle
    gange mange gange i træk, her er Pc'en også meget villig til at
    genstarte.


    Jeg har prøvet diverse ting, bla;
    Opdateret firmware på min Crucial SSD.
    Testet RAM igennem 15 timer med Memtest, uden en eneste error.
    Scannet for virus med både Kaspersky og Malvarebytes og diverse andre.
    Scannet rootkit.
    Formateret med en frisk Windows 7.
    Haft min 500gb harddisk ude og kørt uden.
    Haft min 1tb harddisk ude og kørt uden.
    Opdateret drivere.
    Tjekket levetid på harddisk med Crystaldisc.


    - Intet har hjulpet, så nu spørger jeg i min desperation Jer.


    Jeg
    er ikke skarp på hvad i skal bruge for at løse problemet, men sig blot
    til, så finder jeg og poster det. F.eks. bluescreen logs,
    systeminformation, osv. osv.



    Systemet er desude;
    Windows 7
    Asus P8Z68-V
    Intel i5-2500K (3,30Ghz)
    Zotac GTX 560 Ti
    Corsair TX650
    Corsair Vengance 8gb 1600Mhz (tror jeg)
    Crucial M4 120Gb SSD
    Western-digital 500Gb caviar green
    Western-digital 1tb Cavaiar green
    Asus diskdrev


    Håber virkelig I kan hjælpe og sig endelig til hvis jeg kan besvare yderlige spørgsmål!


    På forhånd mange tak og rigtig god jul!
    - Mikkel

    Jeg har prøvet at fjerne fluebenet i "Genstart Automatisk" og det gav så denne besked:
    **stop: 0x0000007E (0xc0000005, 0xAB554D9C, 0XBA50773C, 0XBA507438 )


    Skulle lige rettes, den lavede en smiley hehe :b

    Hey alle samme!


    Mit problem er..
    Nogen gange når jeg tænder min computer, genstarter den lige efter den er færdig med Windows Load.
    Det er som sagt ikke altid den gør det, men ret ofte alligevel.
    -Jeg har prøvet at scanne hele computeren med Kaspersky Internet Security, og også med Ad-Aware, de fandt ikke noget. Har også kørt en fejlfinding på harddisken, men der var heller ikke noget galt. Temperaturene er helt fine, og den kan sagtens tåle at trække voldsomme spil.


    Jeg har prøvet at fjerne fluebenet i "Genstart Automatisk" og det gav så denne besked:
    **stop: 0x0000007E (0xc0000005, 0xAB554D9C, 0XBA50773C, 0XBA507438)


    Computeren har jeg selv bygget, og er ikke meget mere end et halvt år gammel. Den er IKKE blevet overclocket.


    I computeren er der:
    Asus P5q-e.
    4 gb ddr2 ram.
    Intel Core2 Duo E8550 3.16 GHz.
    Club 3D Radeon HD 4890.
    Corsair TX 650W.
    Western Digital Caviar green 500 gb.


    -Nogle gange fryser min computer også. Først det program jeg er i gang med, og derefter musikken, og så genstarter den. Det er ikke et så stort problem, men ved ikke om det er information der kan bruges til at finde ud af noget om det overstående.


    -Jeg håber meget at nogen kan hjælpe, og hvis i har brug for mere information skal i bare skrive. Så skal jeg nok se om jeg kan finde det til jer! :)


    På forhånd tak,
    mvh. Mikkel