Bedste gaming monitor?

  • Ikke rigtig nej, da jeg mener alt over 24 begynder at blive for voldsomt når man sidder så tæt på, og omvendt bliver alt over 1080p på en så lille skærm, ikke det værd kontra hvor meget det krøver af ens computer. Når man begynder at gå over de 24 giver det dog mere mening.

  • Er der overhovedet IPS panel skærme med lav responstid? Syntes hele tiden jeg hører om 5ms og højere når der dukker en op på nyhedssider.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Er der overhovedet IPS panel skærme med lav responstid? Syntes hele tiden jeg hører om 5ms og højere når der dukker en op på nyhedssider.


    Så vidt jeg husker, kan man ikke direkte sammenligne IPS med TN hvad responstid angår. Jeg har ikke haft en skærm med TN-panel i mange år. Min første IPS var en 19" LG, som havde en responstid på 19ms. Kørte fint med Need For Speed.
    Aner ikke hvordan mine nuværende Dell klarer sig, da jeg kun lige har prøvet lidt WoW, hvilket gik helt fint.

  • Jeg har en IPS med 6ms og jeg har aldrig set noget der havde lag eller ghosting og jeg har spillet en del spil både RTS FPS og bilspil.


    Det er en gamle myte at IPS er for langsomt og at de ikke kan bruges til spil.

  • Efter et kig på nettet efter reviews så er jeg stadigvæk ikke overbevidst at IPS er til spil endnu - Jeg kan tydeligt se ghosting og input lag på skærmene der er vist frem i de videoer jeg har fundet.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har du kigget på sådan en her?


    Asus VG248QE


    Er virkelig glad for min, og den gør det godt i alle slags spil. Spiller selv CS:GO, WoW, LoL og BF4, og der er absolut intet at udsætte på den. Der findes alternativer fra eks. BenQ, men det er jo noget du kan kigge på selv..


    Jeg overvejede kraftigt en Eizo, men grundet prisen blev det Asus i stedet..

  • Jeg er glad for at der er kommet lidt gang i tråden, men husk at den skærm jeg linker til hverken er TN eller IPS, med derimod et VA panel. Det ville derfor være rigtig dejligt hvis i kunne sammenligne den skærm med andre nyere skærme på market. Jeg ved at det var den ubestridte bedste monitor tilbage i 2013, men spørgsmålet er om det stadig er tilfældet.


    Men noget siger man at folk herinde ikke har den store erfaring med denne skærm, så det er måske derfor der ikke er nogen konkrete svar på det ^^

  • Den er jo som jeg også siger, ret dyr i forhold til så mange andre skærme. Og der er nok derfor også begrænset med folk der ejer sådan en skærm. Men det kunne da være at du skulle forhøre dig direkte på flatpanels forum? Det er ikke fordi jeg ikke tror at du kan få hjælp herinde, men derinde laver de jo ikke andet end at beskæftige sig med den slags :P