Post.dk smadret pakke

• Jeg skriver, nok forgæves, herinde da jeg ikke syntes at det kan passe. Jeg køber en tablet fra DBA og modtager den så. Jeg ser ikke der er et lille hul i den. Det viser sig så at en gren var kommet igennem kassen og smadret skærmen på den tablet jeg har bestilt.
    Jeg tog derind på dagen hvor ekpedienten ikke vidste hvad der skulle gøres. Så kommer jeg derind idag hun siger jeg skal tage kassen med derind så sender de den tilbage til sælger. Og det vil være en sag mellem sælger og post.dk.
    Så kommer jeg ind med den 3. gang og får derefter besked på at de intet kan gøre.

Er det 1500 ud af vinduet fordi jeg ikke lagde mærke til et lille hul?

.-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

.-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

• Juristkæresten fortæller at siden du har taget i mod pakken så ligger ansvaret hos sælgeren - Du skal lave en RMA hos dem og fortælle at pakken har taget skade under forsendelsen. Det er ikke PostDK du skal snakke med i første omgang da du har modtaget pakken - Det kan så være at sælger og PostDK skal diskutere hvor fejlen er sket og om indholdet er forsvarligt pakket ind ift. PostDK's regler.

Fra deres egne regler.

1.6 EMBALLAGE
    Det er afsenders ansvar, at en Privatpakke m/u
    omdeling har en emballage, der sikrer, at indholdet
    er tilstrækkeligt beskyttet ved sædvanlig palle- og
    pakkehåndtering, herunder maskinsortering, og som
    endvidere forhindrer, at pakken volder skade på
    andre forsendelser, Post Danmark eller tredjemand.
    Porcelæn, glas og tilsvarende skrøbelige genstande
    skal emballeres i en kraftig kasse, der er fyldt op med
    et velegnet materiale til at beskytte indholdet, for
    eksempel kugler eller ”chips” af skumpolystyren. Det
    skal sikres, at der under transporten ikke kan ske
    gnidninger eller stød enten mellem genstandene i
    pakken eller mellem genstandene og siderne på
    emballagen.
    Væsker og stoffer, der har let ved at kondensere, skal
    være anbragt i beholdere, der er fuldstændigt
    sikrede mod udsivning. Den enkelte beholder skal
    være anbragt i en særlig solid kasse indeholdende et
    beskyttende materiale, som er velegnet til at absorbere
    væsken i tilfælde af brud på beholderen.
    Teknisk udstyr, herunder computer-, edb- og laserudstyr
    og lignende, skal sendes i en kraftig kasse og
    skal inde i kassen være emballeret med tætsiddende
    formstøbt stødabsorberende materiale, f.eks.
    flamingo. Emballagen skal være tilpasset det pågældende
    tekniske udstyr, således at det tekniske udstyr
    er tilstrækkeligt sikret mod stødpåvirkninger og ikke
    under transporten kan bevæge sig i forhold til
    emballagen eller andre genstande i samme pakke.
    Post Danmark er ikke forpligtet til at kontrollere
    emballagen. Såfremt Post Danmark ved afhentningen
    eller indleveringen af en Privatpakke m/u omdeling skulle opdage, at pakken ikke er emballeret
    forsvarligt, er Post Danmark berettiget til, efter Post
    Danmarks valg, enten at afvise pakken eller kræve, at
    afsender underskriver en påtegning, hvoraf det
    fremgår, at pakken fremsendes på afsenders risiko.

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• Den var fint pakket ind. Lidt svært at gardere sig mod en gren der går igennem kassen og presser ind mod skærmen så den går istykker. Det er tydeligt at se at den var kommet med en del kraft, da små grenende var brækket af.

Og så snart jeg har modtaget den(skrevet under) er der intet de kan/vil gøre. Dvs. at jeg i en juletravl føtexfood med kæmpe kø skulle have kontrolleret min pakke inden jeg skrev under. Men det gjorde jeg ikke. Det er selvfølgelig mig der ikke kender reglerne, men stadig for åndsvagt.

Det er brugtkøb*

.-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

• har du modtaget den og åbnet den skal du

1 kontakte sælger og gerne med billeder til følge

2 kontakte pestdk og MED billeder vise hvad der er sket + selvfølgelig skrive at du først opdagede det efter modtagelse...de vil desværre nok sige at da du har modtaget den er det dit ansvar men prøv alligevel de er flinke nok derinde...

men da den er købt privat tror jeg ikk der er meget at gøre end at sige sur røv spilte penge, andet end at kontakte pestdk og i hvert fald melde at de har lavet en fejl...

spørg mig gerne hvis der er mere du vil vide :)

• Ah.. Ja hvis det er en privat handel så er jeg på bar bund. :(

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• Jeg må se om der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig. De lød dog ikke til at ville en skid oppe ved posthuset.
    Jeg må ringe ind efter jul.

Tak for inputs! Det var en dyr lærestreg.

.-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

• må lige indskyde her at der er forskel på posthusene nu så der af ligger noget af den manglende service...

der er et rigtigt posthus hvor der er ansatte for postdanmark som sidder bag disken...

så er der postbutikker som typisk ligger i Føtex og Super Brugsen, der er ingen fra postdk kun butiks ansatte som ikke aner en skid om hva de laver rent ud sagt eller skal gøre...

så er der postshops som ligger i små butikker som Dagli' Brugsen, små købmænd osv, her gælder nogen lunde det samme som ovenstående, ingen fra postdk, kun butiks medarbejdere...

ring ind til 70 70 70 30 og hør om de kan hjælpe som sagt så er de ganske flinke derinde, der findes dog nogle som ikke fatter et pløk, men så spørg man bare efter en anden eller ligger på og ringer igen :D

der er ærgeligt det er gået galt, men jeg plejer at bede folk om at pakke tingene lidt ekstra ind bare for en sikkerhedsskyld, mange tror, desværre, at de kan nøjes med et tyndt lag pap eller papir og tror det er nok til at holde på tingene...