Fan mount til byg-selv bord

  • Hey fellow geeks..


    for dem som ikke gider læse for meget


    Jeg skal bruge en metal plade som man kan skrue case fans på - ligesom dem som sidder i toppen af kabinetterne - dog helst med mulighed for 3 fans.


    Grud & forklaring



    Jeg har hen over de sidste par år bygget nogen forskellige setups, som altid har været lidt ala det samme, hvilket er begyndt at blive lidt kedeligt..


    Da jeg henover den senere tid har set en masse fede desk-case builds (Red Harbinger osv - er ikke den store fan af Lian Li udgaven..) har jeg virkeligt fået lyst til at lave mig et sådan setup også!
    Jeg har derfor planlagt et nyt vinter projekt... yep.. vil bygge mig et skrive bord med plads til selve computeren inde i skrivebordet.


    bliver primært i sort metal.


    de fleste af tingene kommer ikke til at blive et problem mht. selve bordet - køber et kabinet og skære bagpladen (som man montere bundkortet på) ud og ligger i, osv..


    det eneste jeg lige nu har et "problem" med er blæserne i siderne, hvilket jeg håber nogen herinde kan hjælpe mig med :)


    i bund og grund skal jeg sådan set bare have noget i retning af:
    https://lh3.googleusercontent.…fw1CIo/s889-no/dk-015.jpg



    de fleste kabinetter idag har ofte plads til 2 blæsere i toppen, og hvad jeg egentligt skal bruge, er jo faktisk blot noget lignende - dog med mulighed for 3 (eller 4) blæsere..
    i teori'en kunne man blot købe to almindelige kabinetter, og skøre top delen ud, som man så kunne sætte ud i siderne - dette er noget jeg oprindeligt helst gerne ville have undgået, hvilket nok ikke bliver muligt, da det ser ud til at blive mere besværligt at få fat i blot en metal plade med mulighed for case fans..


    er der nogen som kender nogen kabinetter med mulighed for 3 fans i toppen, som samtidigt ikke koster en halv bundegård? :p


    jeg har siddet og forsøgt at finde nogen cases med mulighed for 3 fans, men kan simpelthen ikke finde noget som helst.. :/


    håber nogen kan hjælpe lidt!


    på forhånd tak


    - Raz

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • Jeg har faktisk fundet NZXT H440, som kunne være svaret - koster dog 900 kr,- så håber da nogen kender til et billigere alternativ, da jeg jo alligevel kun skal bruge en specifik del af kabinettet..

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • Køb en metalplade og bor nogle huller? Trådnettet er bogstaveligt talt bare limet fat.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Køb en metalplade og bor nogle huller? Trådnettet er bogstaveligt talt bare limet fat.


    hmm, yeah.. tror jeg også jeg ender med at gøre..


    skal alligevel købe metal plader til kanterne hele vejen rundt alligevel jo..


    det var mest mht. skruerne, da hullerne så vil have den rette størrelse til de skruer


    køber bare en case til ca. de 500 kr,- med mulighed for 2 blæsere top og 2 foran - skal alligevel have en case uanset hvad, for den bagplade til bundkortet jo..


    var mest hvis nogen kendte til nogen cases med mulighed for 3 fans på stribe - så vil jeg bare snuppe den direkte..

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • Den slags kan du jo nemt slå op på nettet - Der er rigtig mange "fra bunden" casemods hvor deres fanmounts er lavet i hånden.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • jeg plejer da bare at lave gevind i selve blæseren med 5mm tap :)
    så kan jeg skrue den direkte på selve kabinettet

    Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

    2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube