Indlæg af Blipper

    Altså VPN, sFTP, FTPs o.lign er jo baseret på sikkerhed der skal krypteres. Almindelig FTP er en ret gammel protokol og der skal sikkert optimale settings i begge ender, samt alt derimellem, hvis du skal kunne nå GB hastigheder.


    Selv pro udstyr skal man betale spidsen af en jet for, hvis man vil have noget GB krypteret hastigheder. Så snakker vi devices med specifikke CPU'er til krypto-opgaver.


    Du kan sandsynligvis opnå GB traffik bit torrent os deslige.

    Alle min laptops begynder med tiden at larme lidt fra blæseren. Kan kraftigt anbefale lige at blæse igennem med kompressor, hvis man altså har sådan en fætter. Luft på dåse er ikke kraftigt nok imho.
    Ultimativt kan kan skille laptop ad og rense med luft og ret ofte (har ikke set andet) løfte selve blæserbladet (altså kun den roterende del) af og dryppe én dråbe let olie i hullet. Så bliver ens maskine pludselig meget lydløs :-)


    Bemærk lige, det ikke for for sarte sjæle at skille sådan en bærbar ad, så det på eget ansvar!!!

    Jeg er helt lost efter dit sidste screenshot, hvor du "afslører" dit LAN kører på noget net der hedder 99.xxx.91.xxx ??
    Det ligner ikke lige et setup efter bogen? Hvorfor uglen i hulen bruger du et public IP net på din inderside? Du risikere ting der ej virker helt efter hensigten.
    Jeg skal ikke kunne side, om der er årsagen til dit problem, meeeeen jeg tror nu alligevel du bør overveje at lave det om. Jeg har samme router, dog ikke Plex, men kan da teste det, hvis du vil :-)

    Havde selv samme problem. Det nytter ikke med anden router og slet ikke med anden udbyder. Det bruger allesammen den samme kobber fra TDC.
    Jeg kiggede lidt rundt og fandt ud af jeg kunne få internet via radiokæde. Nu har jeg 40/40Mbit. Det lidt pebret, men virker fortrinligt. Der er et par udbydere, men det er ret afhængigt af, hvor du bor (stating the obvious :-)

    Skift til ssd plejer at være nemt, bare husk at der som regel er noget partition til gendannelse som du jo så mister, med mindre du kloner. Om det så virker efterfølgende, med genoprettelse, afhænger lidt af, om producent har lavet julenumre med deres "recovery" løsninger.

    Det ligemeget med din routers hastighed på LAN port, HVIS du vel og mærke kan få alle dine enheder til at sidde i gigabit switchen ;-)
    Jeg har selv haft sådan en kedelig router fætter fra TDC, som kun havde 100Mbit interface. Købte en lille gigabit switch, som bare stod ved siden af. Den har så min PS3, Popcorn, PC'ere og andre slige sager og filer imellem kører så Gbit. Forudsætningen er selvsagt, enhederne skal jo gerne have gigabit ethernet ;-)

    Hey
    Jeg er ikke helt så enig med første svar, dog enig i det med Mac, 11"/13" er for småt.


    De fleste redigeringsprogrammer kan selv finde ud af, at benytte de muligheder din GPU kan leverer. Hvis du overskrider mulighederne, jamen så skal tingene bare renderes inden du kan se dem, ofte kan man dog se preview i nedsat kvali. Typisk er det ved smarte fancy overgange mellem clips som skal igennem sådan en process.
    Som sådan kræver redigering altså ikke det helt vilde, det vildeste er nok pladsen, men gigabytes koster ikke alverden idag. Du kan sagten benyttes en god USB 2/3 disk til dine projekter, hvis du bare benytter din hurtigste disk som editeringsdisk. Dine clips kan altså god ligge på en USB, mens settings i dit editeringsprogram peger på din hurtige disk som temp disk, altså der hvor den arbejder.
    Skulle jeg anbefale noget så kig her:
    http://www.refurb.dk/products/…-kun-4199kr-billigst.aspx
    Opgrader til 8Gb ram, koster ikke alverden.


    Have fune
    Mvh

    Dit nuværende setup burde virke, selvom jeg altid anbefaler kobber til gaming ;-) Det dog altid lidt omstændigt med wlan mellem etager, for hvad er det lige man skal sende igennem. Du kan dog lige prøve et par ting.
    Din router vil gerne sende fremefter, i en cirkel udefter og til dels lidt bagud. Det kaldes en nyreform ;-) Den sender dog ikke særlig meget op og ned. Såre simpelt, få den til at pege sådan ca. hen imod din pc.
    Det samme gælder antennerne. Hvis du har dem stående lodret, så læg dem lige ned og test igen. Jeg synes jeg har set at man kan få sådan nogle forlængere til antenner. Hvis du kan få fat i sådan nogen, så er det optimalt. Husk på dit kabinet, måske "skygger" for signalet da der er en del metal der måske er i vejen


    Mvh


    Alternativt :-)
    https://www.youtube.com/watch?v=QmF2iiEt4kU