Battlefield 4 via Internet via 4G mobiltlf.?

  • Er der nogen af jer, der spiller Battlefield 4 via Internet via en 4G mobiltlf.?
    Fungerer det upåklageligt? Ingen tab af forbindelse, ingen lag?


    Jeg bor i Randers, og ifølge den teoretiske beregning på min nye mobiludbyders hjemmeside, burde jeg kunne opnå en hastighed på 17-71 MBit/s. Der er 4G netværk og 40 GB data inkluderet i pakken.


    Jeg spiller BF4 0-3 timer om dagen.


    Overvejer at opsige mit YouSee Internet, og så bare køre Internet over mobilen, men jeg ved ikke, om det vil fungere ok til mit behov.
    Har ingen smartphone endnu, den skal jeg først ud at købe i givet fald.
    Derfor kan jeg ikke bare teste, om det vil virke ok.


    Det kunne være fedt at høre fra nogen, der selv gør det på den måde, om det vil fungere eller ej.


    Tak :)


    Mvh
    Henrik

  • Ok!


    Hvad vil latency sige - er det dårligere ping-tider online eller hvordan?


    Vil du sige, det fungerede perfekt og lige så godt som med en kabelforbindelse mht. den BF4-performance, du fik ud af det dengang?


    Hvad har du af mobilpakke (hastighed på Internet osv.) og af mobiltlf.?


    Jeg er ikke så meget inde i det :)

  • Det vil aldrig blive lige så godt som en kablet forbindelse når det kommer til latency (ping).
    Vil tro det laveste du rammer af ping vil være omkring 50-60 ms via en mobil forbindelse.
    Og mange gange sikkert noget højere alt efter for belastet den mast du er tilsluttet til er.

  • Jeg kørte kun 3G, og det var ikke BF4 jeg spillede. Men forskellen var til at mærke i Wildstar, og 3G vs. 4G burde ikke gøre nogen forskel; 4G har højere båndbredde, men latency (ping) burde være nogenlunde det samme.


    Jeg oplevede ikke nævneværdige udfald, men der var altså en mærkbar forskel. Det vil være en ulempe i BF4, men hvor stor en ulempe kan jeg ikke lige sige.

  • Hvad vil latency sige - er det dårligere ping-tider online eller hvordan?



    Ja - Altså den tid det tager f.eks et museklik der affyrer et skud at blive modtaget af serveren og godkendt. Og så tilbage igen.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |