Indlæg af henrikbj

    Ok!


    Hvad vil latency sige - er det dårligere ping-tider online eller hvordan?


    Vil du sige, det fungerede perfekt og lige så godt som med en kabelforbindelse mht. den BF4-performance, du fik ud af det dengang?


    Hvad har du af mobilpakke (hastighed på Internet osv.) og af mobiltlf.?


    Jeg er ikke så meget inde i det :)

    Er der nogen af jer, der spiller Battlefield 4 via Internet via en 4G mobiltlf.?
    Fungerer det upåklageligt? Ingen tab af forbindelse, ingen lag?


    Jeg bor i Randers, og ifølge den teoretiske beregning på min nye mobiludbyders hjemmeside, burde jeg kunne opnå en hastighed på 17-71 MBit/s. Der er 4G netværk og 40 GB data inkluderet i pakken.


    Jeg spiller BF4 0-3 timer om dagen.


    Overvejer at opsige mit YouSee Internet, og så bare køre Internet over mobilen, men jeg ved ikke, om det vil fungere ok til mit behov.
    Har ingen smartphone endnu, den skal jeg først ud at købe i givet fald.
    Derfor kan jeg ikke bare teste, om det vil virke ok.


    Det kunne være fedt at høre fra nogen, der selv gør det på den måde, om det vil fungere eller ej.


    Tak :)


    Mvh
    Henrik

    Jeg har netop valgt GTX 770 fremfor 780, hvilket jeg ikke har fortrudt.
    Ydelsesforskellen på de to kort er ikke 1.200 kr. værd IMO - check reviews.
    Tag et GTX 770 og gem de sparede 1.200 kr. til evt. at købe et stærkere grafikkort til næste år, hvis det viser sig, at GTX 770 løber tør for muskler til den tid.

    Jeg har netop stået i nøjagtig samme situation.
    Valgte et GTX 770, hvilket jeg ikke har fortrudt :)
    Spiller BF 4 multiplayer i højeste opløsning med udmærket fps (kan ikke huske tallet helt præcist, jeg lægger ikke rigtig mærke til det, bare det er "godt nok", hvilket det er)


    Prøv at checke reviews på hhv. GTX 770 og 780.
    Der er altså ikke revolutionerende stor ydelsesforskel i fht. at 780 koster 1.200 kr. ekstra.


    Jeg ville tage et GTX 770, hvis jeg var dig, og så gemme de 1.200 kr. i et års tid eller sådan noget, og så evt. købe et kraftigere grafikkort til den tid, hvis GTX 770 viser sig, at komme til kort.

    Jeg har netop stået i nøjagtig samme situation.
    Valgte et GTX 770, hvilket jeg ikke har fortrudt :)
    Spiller BF 4 multiplayer i højeste opløsning med udmærket fps (kan ikke huske tallet helt præcist, jeg lægger ikke rigtig mærke til det, bare det er "godt nok", hvilket det er)


    Prøv at checke reviews på hhv. GTX 770 og 780.
    Der er altså ikke revolutionerende stor ydelsesforskel i fht. at 780 koster 1.200 kr. ekstra.


    Jeg ville tage et GTX 770, hvis jeg var dig, og så gemme de 1.200 kr. i et års tid eller sådan noget, og så evt. købe et kraftigere grafikkort til den tid, hvis GTX 770 viser sig, at komme til kort.

    Du har flg. på dit bundkort jf. Asus:



    Expansion Slots
    2 x PCIe 2.0 x16 support at dual x16 speed
    (m.m.)


    Så vidt jeg ved, er dette lige præcis hvad du skal bruge, også til de nye grafikkort.
    Derfor skulle du kunne opgradere til et helt nyt grafikkort.
    Men check evt. lige med en IT-forretning først, for at være helt sikker.


    Mig bekendt er de nye spil langt mere GPU afhængige end CPU afhængige.
    Jf. cpubenchmarks.net vil jeg mene, din CPU stadigvæk ligger nogenlunde mht. performance.
    Derfor:


    Prøv med et nyt grafikkort først, samt 8 GB ram.
    Hvis ikke det giver dig nok performance i de nyeste spil, må du opgradere.

    Jeg ville genoverveje, om en AMD 8350 cpu virkelig var et godt valg, hvis jeg var dig.


    Prøv at se, hvordan chippen klarer sig i Skyrim jf. dette link:
    http://www.bit-tech.net/hardwa…1/06/amd-fx-8350-review/6


    Og deres konklusion et par sider længere fremme, citat:


    "AMD remains deeply uncompetitive in primarily single threaded applications such as games without offering the significant benefits in multi-threaded applications you’d expect from a chip boasting eight cores. Peak power consumption remains higher than Intel too and it’s these fundamental issues that mean the FX-8350 just isn’t a competitive CPU. Despite the drop in price, there’s almost no reason to opt for the FX-8350 in comparison to the Intel competition; it seems that while AMD’s changed lots of little things about the FX-8350, the end result remains largely the same."


    Læs også hvad de skriver om chippen i deres anmeldelse af den her:
    http://techreport.com/review/2…350-processor-reviewed/14



    Citat:
    "The overall performance scatter offers some good news for AMD fans: the FX-8350 outperforms both the Core i5-3470 and the 3570K in our nicely multithreaded test suite. As a result, the FX-8350 will give you more performance for your dollar than the Core i5-3570K, and it at least rivals our value favorite from Intel, the Core i5-3470.


    Pop over to the gaming scatter, though, and the picture changes dramatically. There, the FX-8350 is the highest-performance AMD desktop processor to date for gaming, finally toppling the venerable Phenom II X4 980. Yet the FX-8350's gaming performance almost exactly matches that of the Core i3-3225, a $134 Ivy Bridge-based processor. Meanwhile, the Core i5-3470 delivers markedly superior gaming performance for less money than the FX-8350. The FX-8350 isn't exactly bad for video games—its performance was generally acceptable in our tests. But it is relatively weak compared to the competition."

    Jeg overvejer at opgradere min trofaste Q6600 2,4 GHz.


    Da computeren er tændt 12 timer om dagen, skal den helst være så energisparende, som det nu kan lade sig gøre, uden at det går (for meget) ud over performance.


    De dele jeg overvejer, er:


    Core i5-4570S (er kun 13% langsommere end en ikke-OC'ed i5-4670K jf. cpubenchmark.net)
    Asus H87-Pro bundkort
    Noctua NH-U12P SE2 cpu-køler
    8 GB Corsair 1600 Mhz ram
    XFX PRO 650 Watt Core Edition strømforsyning
    2 x Noctua NF-S12A FLX blæsere (til kabinettet)


    Jeg genbruger mit kabinet, ssd-drev og cd-brænder.
    Har desuden et eksternt USB 2.0-drev, jeg bruger engang imellem.


    Grafikkortet er jeg mere i tvivl om, men overvejer dette:
    MSI R9 270X HAWK 2 GB


    Jeg vil gerne spille FPS online.
    Vil gerne spille spil i ultra-opløsning 1.920 x 1.080 (evt. 1.920 x 1.200), dog ikke nødvendigvis når jeg spiller multiplayer.


    Vil jeg med en pc med den valgte CPU kunne køre de nyeste spil i 3-4 år fremover?
    (ved godt det er svært at sige, men alligevel)


    Grafikkortet regner jeg med at skifte om 1 år, så det skal bare kunne køre de nyeste spil i 1 år fremover.


    Jf. dette link klarer en AMD R9 270X sig faktisk udmærket i Titanfall med høje settings:
    http://www.gamersnexus.net/gg/…pu-benchmark-full-version



    Jf. dette link klarer AMD R9 270X sig også udmærket i Battlefield 4:
    http://www.tweaktown.com/revie…-card-review/index20.html



    Kan jo håbe på en gratis forbedring med Mantle, men det må tiden vise.


    Håber nogen har en kommentar :)


    Med venlig hilsen
    Henrik

    Jeg overvejer at skifte stock-blæseren på min Arctic Cooling Freezer 7 Pro CPU-blæser, efter at have læst dette:


    http://www.stillepc.dk/anmelde…_arctic_freezer_7_pro.htm


    Men hvilken blæser skal jeg vælge?


    Når jeg kigger på edbpriser.dk er der jo et hav af 92mm blæsere at vælge imellem:


    http://www.edbpriser.dk/Search…ntilatorenhed%7c290%22%24


    Noctua ved jeg, er et godt mærke, og jeg kan se, deres 92mm blæser NF-B9 er en af de mest solgte.


    Er det bare den, jeg tager så?