Red din PC i sommervarmen - del 2

• Sommervarmen er ved at være over os, og er du bange for, at din computer nedsmelter i løbet af sommeren, bør du læse med i dag. Vi guider dig nemlig igennem de mest basale ting, du kan gøre for at få bragt din computer helskindet gennem sommervarmen. Vi har bragt jer 1. del, så her kommer del 2.

Læs hele artiklen her, det kan spare dig for mange penge:

http://www.tweak.dk/article/Re…mervarmen_-_del_2/196/1/1

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2014/article/196/tweak_dk_computervarme_04_vand_luft_576px.jpg]

• Ja god artikel, men lad nu lige være med at pege finger af mig ... jeg ved godt jeg skal have nye blæsere x_x

Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

Mobo: ASrock Z77 Pro3

CPU: Intel I7-3770k

CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

PSU: Corsair HX 850

GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

• God artikel! Kunne dog være godt hvis der stod lidt om positivt og negativt tryk inde i kabinettet og hvad det gør for/mod dine komponenter.

Positivt tryk er at foretrække, da der så ikke er så stor risiko for, at dine komponenter dør grundet støv. Det positive tryk gør nemlig, at der bliver presset luft ud af alle de åbninger der er i kabinettet, og derfor bliver støvet "skubbet væk", så at sige. Det giver måske en temperaturstigning på 1-2 grader.

Men vender man den så om, og laver negativt tryk i kabinettet, bliver luften altså istedet suget ind i kabinettet, hvilket selvfølgelig også tager rigtigt meget støv med sig. Så muligvis vil du i den første uge opnå nogle bedre temperaturer med negativt tryk. Men det går hurtigt i sig selv igen, når der er kommet tilpas med støv ind i dine heatsinks og hvad har vi ellers.

Dertil kommer så et underkapitel der hedder rengøring; Ved positivt tryk, er der nærmest ingen rengøring at gøre, da (næsten) alt støv bliver pustet væk fra kabinettet. Så her vil rengøringen ikke skulle finde sted så ofte, som ved negativt tryk, hvor støvet jo bare bliver suget ind i kabinettet.

• Du har ikke styr på positiv og negativ tryk i kabinettet. :thumbdown:

Positiv tryk er når der er flere fans der suger luft ind i kabinettet end fans der suger luften ud fra kabinettet.
    Negativ tryk er så det omvendte.

• Du har ikke styr på positiv og negativ tryk i kabinettet. :thumbdown:

Positiv tryk er når der er flere fans der suger luft ind i kabinettet end fans der suger luften ud fra kabinettet.
    Negativ tryk er så det omvendte.

Det er jo også det jeg siger? :huh: Når der er positivt tryk inde i kabinettet (altså overtryk), kan støv ikke rigtigt komme ind da trykket inde i kabinettet gør, at der bliver presset luft ud af alle åbninger der er...

Når det er sagt, så behøver der nu ikke være flere blæsere der suger luft ind, end blæsere der suger luft ud - det har noget at gøre med det antal CFM blæserne hver især flytter...

Så jo, jeg har styr på det :9xo