Indlæg af shtennek

    iPhones går nu ikke lettere i stykker end alle andre telefoner - eller det gør de i hvert fald ikke længere :P Arbejder i Telenor, og iPhone 6 er faktisk en af de telefoner vi får færrest ind af, uanset om det gælder software/hardware fejl eller flækkede skærme :)


    Jeg skiftede selv fra Android til iOS for 3-4 måneder siden, grundet jeg ikke havde andet end problemer med mine Android devices.


    I forhold til lyd (er selv musiker, så sætter stor pris på god lyd), så er iPhone 6 også den telefon jeg har haft, der har haft bedst lyd, og man kan sagtens høre forskel på lyden, hvis man sammenligner iPhone 6 med f.eks HTC One M9 - Til iPhone 6's fordel. Ikke dermed sagt, at lyden ikke er god i M9 :)

    Anmelder og skærmtrold :9xo , er det dig som kommer til at stå for buildtet og du gerne vil have et hvidt bundkort, så er der vel kun Sapphire, som laver det standard idag.


    Mvh
    Sam


    Ja, det er det :-) ASUS fremviste, som tidligere nævnt her i tråden, hvide bundkort til Computex, så derfor jeg nævner det :-)


    Asus viste et hvidt motherboard frem på Computex, men det er vist ikke kommet på markedet endnu.


    Galaxy laver hvide grafikkort som her 780ti HOF


    De er nemlig ikke kommet endnu, nej. Og vi ved desværre ikke hvornår de kommer.


    Og Galaxy's hvide grafikkort... *Savle savle*!! :D

    Mht. et scratch kabinet, så tror jeg ikke rigtigt det bliver en mulighed. Det er mig der kommer til, at stå for buildet, så det hele kan blive filmet osv. Og jeg har desværre ikke værktøjet til, at kunne bygge noget fra bunden, selvom det kunne være enormt fedt! :)


    Mht. farvetema, så skal det ikke være sort/rød - det er simpelthen for kedeligt og almindeligt. Så noget sort/gul (eller omvendt) eller sort/blå... Eller endnu bedre (hvis det kan lade sig gøre) hvid/blå. Det kræver så bare, at vi venter til ASUS lancere deres hvide bundkort :-)


    Kølingen har vi snakket lidt frem og tilbage om, men tror det ender med noget vand igen. Ellers skal det være noget full blown highend luftkøling med aftermarket køling på GFX også.


    Størrelsesmæssigt har vi talt lidt om noget mATX, for at gøre det lidt mindre - men det sætter jo også sine begrænsninger ifht. kabinetvalg, hvis der skal vand på.


    Men kom endelig med flere forslag! :D

    Du har ikke styr på positiv og negativ tryk i kabinettet. :thumbdown:


    Positiv tryk er når der er flere fans der suger luft ind i kabinettet end fans der suger luften ud fra kabinettet.
    Negativ tryk er så det omvendte.


    Det er jo også det jeg siger? :huh: Når der er positivt tryk inde i kabinettet (altså overtryk), kan støv ikke rigtigt komme ind da trykket inde i kabinettet gør, at der bliver presset luft ud af alle åbninger der er...


    Når det er sagt, så behøver der nu ikke være flere blæsere der suger luft ind, end blæsere der suger luft ud - det har noget at gøre med det antal CFM blæserne hver især flytter...


    Så jo, jeg har styr på det :9xo

    God artikel! Kunne dog være godt hvis der stod lidt om positivt og negativt tryk inde i kabinettet og hvad det gør for/mod dine komponenter.


    Positivt tryk er at foretrække, da der så ikke er så stor risiko for, at dine komponenter dør grundet støv. Det positive tryk gør nemlig, at der bliver presset luft ud af alle de åbninger der er i kabinettet, og derfor bliver støvet "skubbet væk", så at sige. Det giver måske en temperaturstigning på 1-2 grader.


    Men vender man den så om, og laver negativt tryk i kabinettet, bliver luften altså istedet suget ind i kabinettet, hvilket selvfølgelig også tager rigtigt meget støv med sig. Så muligvis vil du i den første uge opnå nogle bedre temperaturer med negativt tryk. Men det går hurtigt i sig selv igen, når der er kommet tilpas med støv ind i dine heatsinks og hvad har vi ellers.


    Dertil kommer så et underkapitel der hedder rengøring; Ved positivt tryk, er der nærmest ingen rengøring at gøre, da (næsten) alt støv bliver pustet væk fra kabinettet. Så her vil rengøringen ikke skulle finde sted så ofte, som ved negativt tryk, hvor støvet jo bare bliver suget ind i kabinettet.

    "Dette kan skyldes, at det for os her på Tweak.dk er et ret nyt mærke, som vi kun har taget et kig på en gang tidligere i form af en CPU køler."


    Arrrgh! :P Vi har nu testet fire af deres kølere, hvor undertegnede har stået for de 3 af dem :D


    Anyways - lækker test! :D

    Hvad er det du laver ved de skærme, siden de bliver ridsede? Jeg har nu haft min Xperia Z2 i små 14 dage, og der er ikke én ridse i - tiltrods for, at jeg har haft den i lommen med nøgler + diverse andre genstande, som egentlig burde have ridset skærmen...

    Hvis lydchippen ikke er en standard Realtek-chip, så er det da lidt spøjst at det er en standard Realtek-driver man kan downloade til Asus Z97-A. Især spøjst at det er præcis den samme driver, som Asus linker under deres Sabertooth Z97 Mark 2 - som ikke har Crystal Sound 2.


    Sandheden er jo at det er en helt standard Realtek-chip. Det er ikke nogen stor og farlig fejl, det er netop i småtingsafdelingen - og derfor så meget desto mere unødvendigt at gå i baglås over.


    Selve lydchippen er fuldstændig standard, ja :-) Det er alt det udenomlæggende der gør, at den lyder bedre end, den gør på diverse andre billige (og dyre) bundkort :-)


    Det er rettet til i testen, så nu skulle der ikke være nogen tvivl længere :9xo

    God morgen læsning :)


    Et offtopic spørgsmål: Kommer der en Hero review snarest og har du evt. en sammenligning mellem de forskellige ROG modeller? Jeg leder og leder, men synes ikke jeg kan finde.. Og ASUS hjemmeside vil ikke sammeligne :/


    Mange tak! :D


    Jeg ved faktisk ikke, om vi har et Hero bundkort på vej, men jeg skal nok lige høre de øverste instanser efter, om ikke de kunne fremtrylle sådan et :-) Kunne nemlig også godt selv tænke mig, at give det et kig :-P