Forslag til kommende Build tråde

  • Dnope, du har godt nok rapporteret mange indlæg i denne tråd. I/du kan vel godt få modargumenter, som ikke er enig i det I skriver uden at rapportere det


    Ville det ikke ha' været mest rigtigt du skrev det i privat, af flere grunde(Kunne også opfattes nedladende). Men lige nu skrive vi off tropic, og bryder sites egne regler begge 2.


    Svaret er: Ja det har jeg nok(den ene var endda en fejl:-P Men ikke fordi jeg ikke vil ha' en konstruktiv diskussion, kun fordi der bliver snakket om noget, som ikke har relevans til tråden - Det er ikke min overskrift på tråden(Moderator har ændret den, så den er derfor misvisende), tråden handler kun om at størrelsen på CPU, og grafikkort bør passe sammen. Den sidste besked jeg rapporterede var denne her:



    Hahaha.


    Han skriver noget jeg ikke har skrevet, og det besvare han med hahaha. - Der er jo ikke så meget at sige, da jeg ikke har skrevet det der står der. Hvad skulle jeg dog sige til en provokation? Det er normalt jeg møder provokationer af forskellige slags, f.eks. benchmarks uden link, skulle jeg begynde en diskussion, og føle mig dum over at bruger min tid på sådan noget pjat?


    Til dem der ikke ved det, uden link kan man ikke se meget vigtige ting, så som hvem har lavet testen(Fortæller om den er troværdig), hvilken hardware er brugt, opløsning osv.. Sætter du f.eks. En lille dual core sammen med et R9 290X grafikkort, så skal det nok komme til at ligne en dårlig CPU, men tager du et R7 240 så ser den super god ud, lige som gammel software kan ødelægge rigtigt meget. Derfor er det utroligt vigtigt at udstyret som bliver testet svare nogen lunde til det man egentligt ville stå med i virkeligheden efter et computer indkøb, lige som at noget hardware er meget afhængig af nyt software(Drivere, windows, nyeste update til et spil/program, nyeste BIOS, og ligende:-)


    Personligt mener jeg at jeg burde have ladet være med at svare MichaelH, og rapporteret ham i stedet, men... Nu var det jo nemt at få ud af verden, så valgte at svare - Men det er jo forkert at besvare hans off tropic, i stedet for at bare lave en rapport eller?

  • Han skriver noget jeg ikke har skrevet, og det besvare han med hahaha. - Der er jo ikke så meget at sige, da jeg ikke har skrevet det der står der.


    Ej nu holder du sgu, Nope. Det var citeret ord for ord - At du så sætter bakgearet i og redigerer dine posts kan jeg sgu ikke tage ansvaret for. :whistling:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • Jeg kan ikke helt afgøre om du bare er ekstremt dårligt til at udtrykke dig klart og præcist, eller om du bare ikke forstår hvordan tingene hænger sammen.
    Så nu prøver vi lige engang.
    Du glemmer helt kerne essensen i HVORFOR CPU belastningen stiger i takt med et bedre grafikkort.
    DU får det til at fremstå som om at belastningen stiger fordi at grafikkortet 'kræver' det eller whatever.


    Belastningen på din CPU stiger med et større grafikkort som en funktion af at din framerate stiger, dvs. flaskehalsen FLYTTES fra grafikkortet til CPU'en i takt med at grafikkortet bliver kraftigere og kraftigere, da der kan sprøjtes flere og flere frames ud, som OGSÅ skal bearbejdes af CPU'en.


    Betragter vi watch dogs igen:
    Vi kan med rette sige at flaskehalsen flyttes til grafikkortet, når man sætter en i5-4670K i.
    Her opnår man 82 FPS - UANSET hvor kraftig en processor man sætter i udover dette, eller hvor meget man overclocker den, opnår man kun 82FPS - vi kan deraf udlede at flaskehalsen må være grafikkortet (øger man frekvensen på en given CPU uden at din framerate stiger, må man ræsonnere sig frem til at flaskehalsen IKKE er CPU'en.)


    Betragter vi Athlon 5350:
    Det opnår 23FPS - Uanset hvilket grafikkort jeg sætter i vil jeg ved de givne indstillinger opnå 23FPS, det er soleklart en CPU begrænsning.
    Jeg kan blive ved med at sætte mindre og mindre grafikkort i, indtil at jeg kommer så langt ned at min framerate begynder at dykke endnu længere ned, ved dette punkt har jeg så skubbet flaskehalsen over på grafikkortet igen.
    Principielt vil jeg argumentere for at man bør lade GPU'en være flaskehalsen, da en CPU flaskehals kan gøre at hele systemet bliver trægt til at reagere, og iøvrigt vil være mere diffust at styre.


    Det er vist sådan ca. det samme som du forsøger at udtrykke i anden sektion af din tekst.
    Men hvorfor skulle det have indvirkning på hvor godt en 5350 klarer sig? Uanset hvilket grafikkort du vælger kommer du aldrig over de 23FPS da det er CPU'en der er flaskehalsen!
    Dvs. det vil køre virkeligt dårligt.
    Den første del af din 'du tager fejl' tekst giver slet ikke mening, UANSET hvordan du vender og drejer det, er det CPU'en der er en stor fed flaskehals, det kan end ikke du løbe fra uanset hvor meget tekst om at det er et stort grafikkort du spytter ud.



    Ja selvfølgelig er alle kernerne belastet hvis den skriver 100% i CPU belastningen, men kigger du på den samlede belastning, får du intet at vide om HVORDAN belastningen er fordelt.
    Vil spillet belaste den ene kerne med hele lortet, dvs. den banker op på 100% så vil spillet hakke af helvede til da CPU'en ikke kan følge med, UANFÆGTET at den samlede belastning kun er 50%.


    Det der slår mig allermest ved denne debat det er uanset hvor mange forkellige mennesker der kaster utallige kilder og data på bordet, så møffer du uanfægtet rundt i din egen lille verden, men det er vel efterhånden det der kendetegner dig i stort set alle hardware debatter, og én af grundende til at dine tråde ikke bliver taget særligt alvorligt af alle der har bare lidt kendskab til hardware.
    Hvis bare du holdt dig til nogle fornuftige kilder, og ikke fremstillede dine egne forestillinger om ydelsen som fakta, så ville du nok blive taget lidt mere alvorligt.

  • Nu er jeg sgu nød til at træde ind i kampen. Dnope, endnu en rapportering fra dig på en bruger fordi du mener han lyver. Jeg gider ikke sidde og rette/fjerne flere. Kan du ikke holde til folk mod-argumenterer dig, så skulle du ikke ha' lavet tråden!


    Det sjove ligger også I, at din signatur skriver, du ikke stoler på tests fra diverse sites, men vender vi den om, så skal vi stole på dine argumenter, og links til kilder, som DU mener er legit.


    Prøv at stoppe med at være pigesur, og respektere, at ikke alle er enige med dig uden du skal rapportere dem med påstand om de lyver


    :rules:

  • Belastningen på din CPU stiger med et større grafikkort som en funktion af at din framerate stiger, dvs. flaskehalsen FLYTTES fra grafikkortet til CPU'en i takt med at grafikkortet bliver kraftigere og kraftigere, da der kan sprøjtes flere og flere frames ud, som OGSÅ skal bearbejdes af CPU'en.


    Det er ikke det eneste som sker, med et større grafikkort kan du køre med højre settings, så CPU'en får mere arbejde med at overføre mere detaljeret data til grafikkortet.



    Uanset hvilket grafikkort du vælger kommer du aldrig over de 23FPS da det er CPU'en der er flaskehalsen!


    Når du sætter settings ned, så bliver der også brugt mindre CPU kraft, og din FPS vil stige - Derfor vil et mindre grafikkort altid belaste CPU'en mindre, dog er der stor forskel fra spil til spil hvor meget det drejer sig om.


    I Battlefield 4 vil du f.eks. opleve at i ultra uden Mantle, HD7950, og i 2560x1440 vil en Athlon x4 5350 være begrænsningen, CPU'en køre 60-100%... Sætter du nogle af detaljerne ned f.eks. fjerner motion blur, volla så er det pludseligt grafikkortet som er den store begrænsning. At slå mantle til, vil selvfølge så bare gøre at det udelukkende er grafikkortet som er en begrænsning, det er så uinteressant i den sammenhæng.


    Så det er ikke så simpelt, det ville være dejligt hvis det var det - Men det er det ikke.

  • Bevares, nu er det muligvis mig der ikke udtrykker mig præcist, så jeg prøver lige igen:
    "Det opnår 23FPS - Uanset hvilket grafikkort jeg sætter i vil jeg ved de
    givne indstillinger opnå 23FPS, det er soleklart en CPU begrænsning."
    Med andre ord:
    Med referencen til Watch_Dogs testen lå det implicit i teksten at vi bevarer de indstillinger der benyttes på tværs af grafikkort.
    Med denne præcisering vil jeg stadig holde fast på at du aldrig kommer over de 23 FPS uanset hvilket grafikkort der ellers benyttes.


  • Når HerrMansen lyver om hvad jeg siger, så kan jeg ikke kommentere det - Og så ligger jeg en rapport, længere er den ikke.


    Det er lavt at skrive jeg rapportere ham i det offentlige.(Jeg er godt nok ligeglad, men det tror jeg ikke at mange ville være, og det er jo generelt bare dårlig skik, hverken mere eller mindre.)


    KeyzerSoze det irritere mig du ikke er mand nok til at sige lige ud, at du gerne vil lukke munden på mig omkring hvad jeg skriver i forumet, da det jeg skriver direkte stiller spørgsmålstegn ved om Windows 7, og FPS målinger nu også er så super gode som du vil gøre dem til.


    Faktisk mon det hele handler om at Windows 7 ER for gammel til at teste med, lige som at måle med FPS ganske enkelt udstråler manglende viden, og/eller interesse for hardware. At skulle lave alle de test's om ville være et møj arbejde, oven i det ville jeg ikke teste for dig. Måske er det bare så simpelt at du bare ikke kan li' at jeg anbefaler små billige CPU'er til små billige gamere. For tager man en ny windows 8.1, sammen med de alle nyeste spil.


    Jeg antager at nu piller du ved mange af beskederne, også mine(Evt. fjerner hele tråden) - Ved at du fjerner, eller retter i dem. Selvom der nu sandsynligvis vil være en nogle mennesker som bakker dig op, og hvorfor mon... Det må helt sikkert være fordi det er mig et er galt med ikke, det har jo ikke noget med magt at gøre vel?:-)


    Det er godt du direkte viser at du er ligeglad med HerrMansen lyver. Og så vil du sikkert sige det er dig der lyver osv. Du har jo allerede givet udtryk for hvad du synes om mig - Selvom du sikkert nemt, og simpelt ville kunne se i loggen hvem der taler sandt, på nuværende tidspunkt tror jeg dog så dårligt om dig, at jeg tror du ville vælge at lyve i stedet.


    Du er en af dem der styre rigtigt meget på Tweak.dk måske er du den jeg har reporteret til.


    Jeg mener alle mennesker bør leve under de samme regler, bare fordi man er kongen af Danmark, så skal man ikke være fritaget for de love der er i landet, og det samme burde gælde i et forum, bare fordi du er kongen, og kan give HerrMansen lov til at gøre hvad han vil - Så burde det ikke være sådan.


    Som da du selv sagde, da du løj om mig: "I/du kan vel godt få modargumenter, som ikke er enig i det I skriver uden at rapportere det" - Jeps det kan jeg godt, og som du kunne se rapporterede jeg kun offtropic, og løgne om mig. Overskriften på tråden er totalt misvisende, efter du/I har lavet den om.(Er det mon bevist?)


    Du prøver at hænge folk ud offentligt(I det her tilfælde mig), giver nogen mennesker lov til at gøre hvad de vil med din opbakning, og prøver på at tryne andre, puha...


    Jeg har ikke mere at sige i den sag - Og kan sikkert heller ikke sige mere:-)

  • Der er ikke hoved eller hale i det du lige har skrevet


    Når HerrMansen lyver om hvad jeg siger, så kan jeg ikke kommentere det - Og så ligger jeg en rapport, længere er den ikke.


    Det må vist stå for din egen regning


    KeyzerSoze det irritere mig du ikke er mand nok til at sige lige ud, at du gerne vil lukke munden på mig omkring hvad jeg skriver i forumet, da det jeg skriver direkte stiller spørgsmålstegn ved om Windows 7, og FPS målinger nu også er så super gode som du vil gøre dem til.


    Det handler hverken om at være "mand" nok, eller ville lukke munden på dig. Det handler om, at du KUN vil høre på dig selv, og ikke andre.


    Igen argumenterer du udfra egen viden, eller de kilder DU mener er valide, om så kan vi andre bare lukke i.


    Jeg antager at nu piller du ved mange af beskederne, også mine(Evt. fjerner hele tråden) - Ved at du fjerner, eller retter i dem. Selvom der nu sandsynligvis vil være en nogle mennesker som bakker dig op, og hvorfor mon... Det må helt sikkert være fordi det er mig et er galt med ikke, det har jo ikke noget med magt at gøre vel?:-)


    Hvorfor pokker skulle jeg dog slette dine kommentarer. Det er ikke det mine indlæg handler om.



    Det er godt du direkte viser at du er ligeglad med HerrMansen lyver. Og så vil du sikkert sige det er dig der lyver osv. Du har jo allerede givet udtryk for hvad du synes om mig - Selvom du sikkert nemt, og simpelt ville kunne se i loggen hvem der taler sandt, på nuværende tidspunkt tror jeg dog så dårligt om dig, at jeg tror du ville vælge at lyve i stedet.


    Jeg aner ikke hvad du taler om her


    Som da du selv sagde, da du løj om mig: "I/du kan vel godt få modargumenter, som ikke er enig i det I skriver uden at rapportere det" - Jeps det kan jeg godt, og som du kunne se rapporterede jeg kun offtropic, og løgne om mig. Overskriften på tråden er totalt misvisende, efter du/I har lavet den om.(Er det mon bevist?)


    Siger jeg nu du lyver??
    JEG rettede overskriften, da den var 2km for lang!


    Du prøver at hænge folk ud offentligt(I det her tilfælde mig), giver nogen mennesker lov til at gøre hvad de vil med din opbakning, og prøver på at tryne andre, puha...


    Jeg hænger ingen ud. Jeg siger bare du skal smide skyklapperne, og høre på andre end dig selv. VI skal lytte på dine erfaringer, og dine kildehenvisninger, mens du mener alle andres er non valide

  • Hvor er du dog sølle Nope. Kalder mig en løgner når du ikke kan stå ved hvad du selv skriver. Tror da vidst bare du ryger på permanent ignore når du ikke engang kan forholde dig til sandheden hvad angår dine egne indlæg. Mage til pattebarnsmaner...


    Lad os nu holde en god tone, og ikke lad der gå Blå stue i det!

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet 2 gange, sidst af KeyzerSoze ().