watchdogs benchmark linus techtips

  • Det er synd at endnu en gang så er AMD overset..


    Wolfenstein og nu Watch_dogs ... Men okay, de releaser en driver update.. Men den burde sku være der på launch...

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Ifølge AMD fik de ikke lov af Ubisoft til at kigge på koden så de kunne lave en god driver patch til spillet - hvilket ikke skulle være første gang heller.


    Men ironien er så at nVidia kort kører lige så dårlig til tider - Spillet er utroligt dårligt optimiseret. Jeg måtte skrue godt ned for indstillingerne på mit 760GTX før at spille ville holde sig omkring de 60FPS i gennemsnit. Vsync fungerer heller ikke særligt godt - den låste mig på 30FPS... :thumbdown:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Undskyld jeg spørger en smule dumt, men jeg ved ganske lidt når det kommer til computere :)
    Hvordan måler man FPS? Hvor kan man aflæse det?

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • HerrMansen det er sgu lidt trist at de ikke vil give dem adgang til spillet og dermed får smidt noget på gaden som bare er virkelig ringe på alt andet end de helt tunge maskiner... og så kun fra nvidia....

  • Er der nogen der kan fortælle mig, om der er kommet patches/fixes på gaden til AMD's issues vedrørende Watchdogs? :)
    Overvejer at købe det, men gider ikke hvis der stadigvæk er problemer..

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Må lige høre engang...
    Jeg brugte fraps i "gamle" dage, det var ekstremt resourcekrævende.
    Er det ikke stadig det samme?


    Det trækker en del CPU-kræfter hvis man bruger det til at optage video. Ellers er det ikke noget problem.


    I dag kan andre programmer bruge grafikkortet til at optage video, og så koster det næsten intet på ydelsen.

  • FRAPS bruger et rét intensivt codec som ikke giver en markant bedre kvalitet end alternativer i dag - hvis jeg ikke husker forkert.


    Er der nogen der kan fortælle mig, om der er kommet patches/fixes på gaden til AMD's issues vedrørende Watchdogs? :)
    Overvejer at købe det, men gider ikke hvis der stadigvæk er problemer..


    Mener at det værste er ovre - Men det bliver aldrig helt godt uden mods.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Men det bruger jo ikke noget codec når man ikke optager video. Hvis man bare bruger det til at måle FPS, så kræver det virkelig ikke meget.


    Nej selvfølgelig ikke - Jeg kommenterede også udenlukkende på optage delen. :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |