• Halløj!


    Jeg står og skal bruge et nyt grafikkort, men har svært ved at vælge den rigtige.


    Det skal primært bruges til gaming, og budgettet ligger på 1400-1800 kr. cirka.


    Har selv kigget på 2: http://www.edbpriser.dk/grafik…id-7445055.aspx?q=GTX+760
    og: http://www.edbpriser.dk/grafik…id-7904708.aspx?q=R9+270x


    Ved ikke om det skal være en af disse, eller I har andre forslag? Foretrækker en, der ikke støjer for meget!


    Derudover skal jeg også have ny CPU, enten i5-4670 eller 4670k - men tror jeg nøjes med 4670'er ? k er mere til overclocking, ikke?


    På forhånd tak for hjælpen.

  • Forskellen mellem 4670 og 4670K er primært at sidstnævnte kan overclockes frit. Der er nogle småforskelle der følger med, men i 99,9% af tilfældene ikke noget af betydning.


    GTX 760 er lidt hurtigere end R9 270X. Hos AMD er et R9 280 på linje med GTX 760, og det kan også fås i det der leje omkring 15-1600 kroner.

  • Ja, lige præcis. De 3GB er en lille ekstra bonus i forhold til de andre kort med 2GB. Ikke at det er en afgørende forskel ved 1920x1080, men det kan blive en fordel hvis man f.eks. kører med grafik-mods (populært i Skyrim især) eller ved højere opløsning (eventuelt med en senere opgradering af skærm).


    Det er et udmærket kort til prisen. Det er GTX 760 også. Men de 3GB ville umiddelbart få mig til at foretrække R9 280.

  • Pixmania eller BJ Traiding, har de ikke begge lige dårligt ry?


    Dem jeg personligt kan tale for er: Computersalg, Komplett og Webhallen..


    Nu har jeg ikke lige gidet at læse det hele igennem, hvis du beslutter dig for et AMD så husk at tjekke om du kan få deres Never Settle Forever kampagne... 2-3 gratis spil :)

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

    Rettet en gang, sidst af NearBy? ().

  • Pixmania eller BJ Traiding, har de ikke begge lige dårligt ry?


    Dem jeg personligt kan tale for er: Computersalg, Komplett og Dustin Home..


    Nu har jeg ikke lige gidet at læse det hele igennem, hvis du beslutter dig for et AMD så husk at tjekke om du kan få deres Never Settle Forever kampagne... 2-3 gratis spil :)


    Har nu aldrig haft problemer med B. J. Trading... Skal også siges Pixmania vidst nok har lager i Frankrig, så der forekommer ekstra ventetid.