hypotetisk htpc. (hvad skla man bruge til full hd)

  • tanken var at den skulle køre ubuntu linux med xmbc som media interface :-)



    uh aner det ikke det er tv fra waoo så det er vel en slags kabel tv ?? men det kan man vel finde ud af på waoo's hjemme side :)

    Nu ved jeg ikke hvad dit budget er, men en HDHomeRun kunne være en mulighed:
    http://hdhomerun.net/order.aspx


    Jeg er rigtigt glad for min - Det er en netværkstuner med 4 tunere i, dvs. alle enheder på dit netværk får adgang til den, og deles om den tuner pulje der er (du kan med andre ord tilgå 4 forskellige tv-kanaler på én gang, enten kan du se 4 forskellige kanaler på én gang, eller f.eks. optage 2 og se 2, bare du ikke tilgår mere end 4 kanaler på én gang)
    Synes HDHomeRun gør det meget nemmere hvis man har mere end ét mediecenter i husstanden, eller man er flere personer der gerne vil se TV på sin computer osv.


    et hvilken som helst DVB-C tv-kort/USB-Stick der fungerer i Linux bør dog principielt virke, så du kan godt gøre det noget billigere hvis det bare er en enkelt tv-tuner til det pågældende medie-center du skal have :-)

  • Jeg har det lidt på samme måde som dwmc her.
    Athlon 5350 koster næsten intet og strømforbruget er vist ikke meget højere på den og dens mindre brødre.


    Så her ville jeg, som allere er gjort, vælge den største af APU'erne.


    Skulle man hen ad vejen ønske lidt mere end bare Full HD film. Lidt casual gaming eller 4k film, så er man klar til at møde dette med oprejst pande :)


    Synes helt klart at det er en fed lille APU. Mangler faktisk bare at prøve lidt let gaming med det indbyggede grafik, da jeg synes alle testsites banker grafikken helt op, så man ingen idé har om hvordan den klarer de lave detaljegrader.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Synes helt klart at det er en fed lille APU. Mangler faktisk bare at prøve lidt let gaming med det indbyggede grafik, da jeg synes alle testsites banker grafikken helt op, så man ingen idé har om hvordan den klarer de lave detaljegrader.


    Den indbygget grafikdel er fin til film osv. Men den er lige sløv nok til spil synes jeg(Ikke hurtig nok til battlefield 4 f.eks.) - Offer et grafikkort på den, og du har en gamer:-)

  • Har ikke tænkt mig at bruge penge på grafikkort til den, da min nuværende desktop PC er ganske glimrende ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • vil da ogsaå mene at til steam indie spil (diverse platformers) burde den være rimelig godt med alligevel. så hvis man havde en xbox 360 controller så burde det virke fint :)

  • vil da ogsaå mene at til steam indie spil (diverse platformers) burde den være rimelig godt med alligevel. så hvis man havde en xbox 360 controller så burde det virke fint :)


    Skal nok lege lidt med det i weekenden. Har både den trådløse modtager til Xbox controllere, så de kan sluttes til PC og en med tråd. Mon den kan klare split screen? :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • #28


    Ja, jeg havde fået bildt mig selv ind at det er en dual core, det at det rent faktisk er en quadcore hjælper en del på det :-)
    Jeg vil dog meget gerne se hvor meget CPU afviklingen af en h.264 stream med en ret tung post processing belaster CPU'en :-)

  • Sådan noget som det her i 1080P/fuld skærm(1920x1080)?: http://www.youtube.com/watch?v=2olX7hnfUwo


    4GB 1600mhz CL8 RAM og Windows 8.1 - Uden overclockning.


    AMD Athlon 5350 X4 2.05ghz lå på max. 6% CPU kraft med internet explore. CPU forbruget er kun for internet explore.


    Omregnet vil:
    AMD Sempron 3850 X4 1.3GHz bruge knapt 10% CPU kraft med internet explore.
    AMD Sempron 2650 X2 1.45GHz bruge under 20% CPU kraft med internet explore.


    Med Google Chrome brugte 5350 ca. 15-25% CPU kraft!?... Hvilket er underligt højt.

  • Jeg er virkelig også i overvejelserne om at bruge en Athlon til HTPC. Tænker bare, tror i den CPU ville være god nok til Steam In Home Streaming ? For det ville være den afgørende faktor for mig. Det må du vide Dnope?

  • Jeg er virkelig også i overvejelserne om at bruge en Athlon til HTPC. Tænker bare, tror i den CPU ville være god nok til Steam In Home Streaming ? For det ville være den afgørende faktor for mig. Det må du vide Dnope?

    Altså jeg har kunne køre batman arkham orgins i high på min bærbare (dual core), så længe din stationær er stærk nok, er du okay. Men jeg vil nok forslå en intel cpu, da Home Streaming understøtter intel quicksync, som tager load af dit system!

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Altså jeg har kunne køre batman arkham orgins i high på min bærbare (dual core), så længe din stationær er stærk nok, er du okay. Men jeg vil nok forslå en intel cpu, da Home Streaming understøtter intel quicksync, som tager load af dit system!

    Hmm skal både server og client da have quicksync for at det kan bruges?

  • Jeg er virkelig også i overvejelserne om at bruge en Athlon til HTPC. Tænker bare, tror i den CPU ville være god nok til Steam In Home Streaming ? For det ville være den afgørende faktor for mig. Det må du vide Dnope?


    Den køre 4 overvågnings kamera med motion detection(2 af dem er 2megapixel), fileserver til hele huset(Med streaming), kaspersky antivirus, og fungere som vores mediacenter på samme tid - Det kan den klare, selvom den optager video fra kamera osv. mens vi f.eks. ser en film:-)


    Så god nok til Steam? Bestemt... Du kan ca. sammenligne den med en FX-4300 som køre 3ghz - Her er benchmarks med den: Socket AM1 - Athlon 5350 X4 2.05GHz


    Har samlet 2 af dem, den anden bliver brugt som gamer, og trækker battlefield 4 med ultra setttings i 1920x1080, dog uden motion blur, med et HD7950(Det er dog hårdt for den, men den kan da:-)

  • Hmm skal både server og client da have quicksync for at det kan bruges?

    Lad os nu sige at du har en mini pc med en i3 ude i stuen, og streame fra din stationær, så er det den som modtager der skal havde qucksync. Den pc som streame spillet skal ikke had quicksync for at det virker.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB