Godkend mini-itx med core i7

  • Jeg har planer om at bygge en meget lille mini-itx, som skal monteres på bagsiden af min skærm. Kabinettet, jeg har udset til dette er på cirka 20cm x 20cm x 6cm. Der vil således ikke kunne være andet end bundkort, ddr3-ram, ssd og en low-profile cpu køler og i den.


    Det jeg mest er bekymret for, er om mit system kræver mere strøm, end en picoPSU-160-XT i kombi med en 192w adapter kan levere. Det kan også blive et problem at RAM'en jeg ligger inde med måske er lidt for høj - 42mm.


    Mit system kommer til at se således ud:


    - CPU: Intel core i7-3770


    - Motherboard: ASRock B75M-ITX (jeg bruger dets on board graphics, Intel HD Graphics 4000)
    - SSD drive: 120 GB Kingston SSDNow V300 (SV300S37A/120G) (flash type)
    - DDR3 ram: 2 x 4GB DDR3 SDRAM 1866 MHz G.Skill (F3-14900CL9D-8GBSR)
    - picoPSU-160-XT (http://www.mini-box.com/picoPSU-160-XT)
    - 192w AC-DC Power Adapter, 12v 16A
    - M350 Universal Mini-ITX enclosure (http://www.mini-box.com/M350-universal-mini-itx-enclosure)
    - CPU køler: Akasa K25



    - VESA skruer


    Tror i det kommer til at fungere?
    Andre kommentarer?


    Jeg ærgrer mig i øvrigt over at jeg ikke købte en af de mere energibesparende varianter af core-i7, men processoren er allerede købt. Hvis en anden vil lave lignende system, så overvej i7-3770T, i7-4770T eller i7-4765T. Sidstnævnte har TDP på blot 35W, hvor i7-3770 har TDP = 77W



  • mht Rammenes højde er det ikke andet end måle dem, og så længe du bruger onboard gfx så bliver strømmen nok heller ikke et problem, bare du ikke har for mange hdd sat til.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • hvad skla det bruges til? er det kun som media center så er en i 7 måske overkill... du kunne med fordel også kigge på amds nyeste apuer de er grafisk ret stærke så de ville vel være ideelle til media ting :_)

  • hvad skla det bruges til? er det kun som media center så er en i 7 måske overkill... du kunne med fordel også kigge på amds nyeste apuer de er grafisk ret stærke så de ville vel være ideelle til media ting :_)


    De trækker mere strøm, så det er nok en dårlig ide når man er begrænset af en strømforsyning med lille kapacitet.


  • Dårlig ide, du skal kikke på A8-6500 med en Mini ITX bundkort, den bruger godt nok 65watt, men den har også et betydeligt bedre grafikkort, og netop det giver bedre billed kvalitet sammen med KL-Codec pakken, som har krav til grafikkort/CPU, men som så giver betydeligt bedre billede(Pænere detaljer, mindre kornet ved kanter osv.) end f.eks. VLC pakken.


    Med en A8-6500 vil en strømforsyning som kan levere 10 ampere i 12v være rigeligt - Typisk bruger sådan et helt system uden skærm, og højtalere 25-30watt i windows:-)


    Læs evt. tråden her: Spørgsmål angående bundkort

  • Det ser rigtigt fint ud, jeg har nogle lignende systemer også med en PicoPSU (ét af dem er faktisk med den omtalte 4770T ;-))
    Det bliver slet ikke et problem med strømforsyningen, du kan jo bare nyde at din processor har lidt ekstra at give af i pressede situationer.