Godkend ny maskine

  • Nå nu har jeg kigget lidt mere på det....


    Jeg har fundet følgende stumper frem...


    ASUS MAXIMUS VI HERO (C2) - Haswell 1.349,00 kr.
    Intel Core i7-4770K Haswell - Box 2.159,00 kr.
    G.Skill TridentX DDR3-2133 DC - 16GB 1.337,00 kr.
    XFX ProSeries XXX Edition - 650W PSU
    Noctua NH-D14 605,00 kr.



    Jeg er lidt i tvivl om jeg bare skal holde mig til en i5 4670k istedet for at snuppe i7 udgaven.


    Tanken er at OC maskinen op til at køre omkring de 4.3 ghz.


    Der er 600 kr i forskel så det er jo ikke vildt.


    Maskinen bruges til Photoshop, Lightroom, Capture One, lidt video redigering og Diablo 3 :)


    Jeg har mit gamle gtx 260 kort, som jeg egentlig bare kan køre med. Hvis man skulle have noget lidt bedre men billigt hvad skulle det så være? Vi snakker nvidia pga. cuda.[/url]

  • virker rigtig fornuftigt.


    Daa du redigere i phoyoshop ville jeg holde mig til i7.... men 4670k kan nemt clockes til 4.6 ghz :)


    nvidia gtx 750, det er rimeligt billigt :)

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Daa du redigere i phoyoshop ville jeg holde mig til i7.... men 4670k kan nemt clockes til 4.6 ghz :)


    Arh, så skal man dælme have en gylden chip. Mange kan ikke engang komme over 4.4 GHz.


    TS, jeg ville spare lidt på bundkortet med mindre der er en eller anden specifik feature du skal bruge fra det bundkort. Så skulle der blive ekstra plads i budgettet til f.eks. et GTX 750 Ti, der bruger Nvidias nye Maxwell-arkitektur. Respektabel ydelse, og et nærmest latterligt lavt strømforbrug.

  • Der blev plads til et 750Ti OC udgave fra Asus også, der var ikke så meget forskel fra den almindelige op til Ti.


    Så nu skulle der gerne være maskine til et godt stykke tid igen. Nu skal der bare samles og rykkes rundt i kabinetter :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy