Bitcoin mining - desktop bliver varm

  • Hey alle.


    Jeg er lige begyndt at mine efter bitcoins da jeg kan se at det betaler sig, dog har jeg et lille problem.


    Min pc stiger rimelig meget i grader.


    Cpuen er ca. på 43 grader som jeg synes er normalt men den når helt op op 65-70 grader
    min GPU går op til de 40-70 stykker. Skal jeg være bekymret for at skulle mine med de grader?


    Har intet tweak lavet på min GPU. Fan står bare til auto


    Mit build er:


    Intel Core i5 4570 @ 3.20GHz


    ASUSTeK COMPUTER INC. B85M-G


    8GB Single-Channel DDR3 @ 665MHz


    ASUS GTX 780 directcu II 3GB


    Ifølge min miner, skulle jeg pr. 24 time tjene ca. imellem 270-350kr, så det jo en del bare for at computeren kører og den bruger jo slet ikke så meget i strøm bare på 24 timer


    Håber at i kan hjælpe fordi ved ikke så meget ang. grader på pc osv

  • Bruger du en GPU miner? Normalt er CPU'en slet ikke i brug ved bitcoin mining.


    Desuden tror jeg at der er noget galt med din udregning, der er slet ikke økonomi i at hverken CPU eller GPU mine bitcoins, de eneste der har profit ved det er dem med store ASIC farme, selvom gevinsten er faldet noget ved det seneste kursfald.

  • Ligemeget hvad, så er disse temps ikke noget der skader. Projekt med mining aner jeg intet om, men tvivler på du med den maskine kan lave så meget pr. dag.


    Og det han kan lave pr. dag kan ikke en gang opveje for strømforbruget :wacko:


    Var det mig, ville jeg bare stoppe med at mine igen - der er ganske enkelt ikke noget som helst økonomisk aspekt i at gøre det som privat længere. Da hypen omkring bitcoins startede og private begyndte at mine kunne man finde 2-3 bitcoins om dagen (tror jeg nåede op på 6 én gang), men som tiden går bliver de jo sværre og sværre at finde.


    Havde man dog bare gemt sine bitcoins, da man havde et par hundrede stykker :oops:

  • Ifølge min triplemining calculater skulle jeg pr. 24 time finde 0.11 blocks, svarende til en 10. del ca. En bitcoin ligger ca. på 2735kr


    Så 0.11 x 2735 = 300,85kr pr. 24. time

  • Og ud af de 0.15$ skal strømforbruget så også betales :9xo


    Hehe, ja det dækker de jo nemt. :whistling:


    Det bliver til noget der ligner 40-50 kroner om året. GTX 780 bruger 230-250W ved bitmining... lad os sige 230W. Det bliver til 230Wh i timen, eller 0.23 kWh. 0.23 x 24 x 365 = 2015 kWh om året. Hvis man tager en billig elpris på 140 øre per kWh bliver det til 282100 øre om året, eller 2821 kroner om året.