Hjælp til ny gaming-pc

  • Mht lagerdisk, så har jeg da ellers læst somewhere, at WD Blue og Black er de bedste fra Western Digital.. Forvirring


    Mht bundkort, så synes jeg også at have læst et sted, at det kun er ved overclocking, at man skal kigge sig vældig godt om ved indkøb..


    Det er rigtigt at WD Black er hurtig, og den har lavere holdbarhed - Men det er som sagt ikke vigtigt, til dit brug skal den nok holde:-)


    Bundkort, der er alt for mange bundkort som ikke er stabile der ude, du vil sikkert ikke mærke det store til det, med mindre du får fat i et der bliver overvarmt - Men hvis computeren kommer til at køre som server, kan et dårligt bundkort nemt betyde genstart af serveren op til flere gange om ugen.


    Min bekymring er stadigt grafikkortet - Og efter hvad jeg kan se, så har du mulighed for at vælge en dårlig model af R9 290X, og en masse nvidia kort, så du er tvunget til at købe noget som ikke er så godt hos komplett, det er simpelthen de dele som de har svært ved at sælge.


    Her har du mulighed for at få et ordentligt grafikkort(R9 290 med køler som har mere end en blæser, vælg selv et af de rigtige), og det er det vigtigste - Deres bundkort ser dårlige ud, og jeg ved AMD bundkortet er dårligt: http://www.compumail.dk/comput…re&gruppenavn=Gaming%20PC


    Den her ligner den du har kik på, bare med betydeligt bedre grafikkort(Nok et dårligt bundkort, kender det ikke): http://www.compumail.dk/comput…nde_konf=&inCart=&antal=1




    Denne her er lige så hurtig i spil som det andet forslag(Du kan ikke mærke forskel), har samme heftige grafikkort, men en 250gb samsung EVO SSD disk:


    Dog få dem til at sætte det her bundkort i, da det andet bundkort er det eneste som er dårligt: http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=62341


    Computeren: http://www.compumail.dk/comput…nde_konf=&inCart=&antal=1




    Et eksempel på hvor billigt det kan gøres - Den ville jeg så ikke selv købe, der er sparet for meget efter min smag. Dårligt bundkort, og en CPU som kan fåes hurtigere for få hundrede kr. - Men den er lige så hurtig i spil som de andre(Du kan ikke mærke forskel): http://www.compumail.dk/comput…nde_konf=&inCart=&antal=1

  • Takker :)
    Men prisniveauet ryger dog lidt højere i vejret end jeg har budgetteret med..
    Jeg vil sige helst et max på 9000 kroner.. Det ville passe mig bedst..

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Jeg vil sige helst et max på 9000 kroner.. Det ville passe mig bedst..


    Det burde du kunne komme under med denne her: http://www.compumail.dk/comput…nde_konf=&inCart=&antal=1


    Selvom du har ringet og bedt Compumail om at bruge det her bundkort i stedet: http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=62341


    Det kostede dog en SSD disk, men igen... SSD disken gør at spillet starter hurtigere op, og at windows starter hurtigere op - I spillene er der stort set ingen nævneværdig forskel, og du kan jo altid sætte en SSD disk i senere, det er forholdsvis nemt, og risikoen for at brænde noget af er meget lille, selvom du ikke har prøvet det før:-)

  • Takker :)
    Men prisniveauet ryger dog lidt højere i vejret end jeg har budgetteret med..
    Jeg vil sige helst et max på 9000 kroner.. Det ville passe mig bedst..

    Dit eget build var egentligt ganske fint.


    For det første: Der er intet empirisk bevis for at WD Green og Seagate LP skulle være mere holdbare end 7200RPM diske.
    Faktisk vil jeg sige snarere tværtimod, WD Green har f.eks. en ret aggressiv strømstyring der under visse brugsmønstre slider de mekaniske dele i disken i langt højere grad end tilsvarende diske med knapt så aggressiv strømstyring.
    De største dræbere er stød og slag når disken roterer samt for høj varme, undgår man de to ting vil de fleste diske leve i flere år (Der er naturligvis enkelte mandags modeller fra alle producenter)


    Derfor, er WD Blue ganske enkelt ikke et dårligt valg til dit build, den vil sågar have en smule lavere søgetid samt overførselshastighed end en tilsvarende green grundet den højere rotationshastighed.
    Ofrer du en smule mere er der også WD Black, den er toppen indenfor WDs desktopserie, og kommer med 5 års garanti mod Blue og Greens 2 år.


    Derudover er GTX 770 slet ikke et dårligt kort, det er faktisk et godt solidt grafikkort der leverer en hæderlig ydelse.



    Du har også spurgt til bundkortet, B85 er entry-level chipsettet, men hvis du ikke vil overclocke, samt kun har planer om at køre med ét grafikkort, så er det alt du har brug for.

  • Cool nok!
    Men hvad så med strømforsyningen? Vil de 550W være tilstrækkeligt?
    Jeg tror jeg vil vælge at droppe ssd foreløbig, da det ikke umiddelbart er en nødvendighed, selvom det kunne være ret sejt :)
    Og mht overclock og sli/crossfire, så er det vist heller ikke noget jeg har i sinde at give mig i kast med..
    Jeg vil bare gerne have en hardware- og prisstærk gaming-pc, der kan køre derud af med høj detaljegrad og ydelse, når jeg spiller spil som Battlefield, Skyrim og de kommende titler som fx GTA og ESO :)


    [Blocked Image: http://s30.postimg.org/7728wlli9/ttt567.jpg]

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Cool nok!
    Men hvad så med strømforsyningen? Vil de 550W være tilstrækkeligt?
    Jeg tror jeg vil vælge at droppe ssd foreløbig, da det ikke umiddelbart er en nødvendighed, selvom det kunne være ret sejt :)
    Og mht overclock og sli/crossfire, så er det vist heller ikke noget jeg har i sinde at give mig i kast med..
    Jeg vil bare gerne have en hardware- og prisstærk gaming-pc, der kan køre derud af med høj detaljegrad og ydelse, når jeg spiller spil som Battlefield, Skyrim og de kommende titler som fx GTA og ESO :)
    <Billede snip>

    De 550W er rigeligt til den PC, selv med et så kraftigt grafikkort :-)
    Min personlige mening er at SSD'en giver PC'en et løft i form af følelsen af en 'snappy' PC, man føler bare at tingene sker når man trykker på dem - følelsen er ikke helt det samme med en mekanisk harddisk.
    Det er dog noget du altid kan tilføje på et senere tidspunkt, så der sker jo ikke så meget ved at du vælger den fra nu, og måske sætter den i på et senere tidspunkt, og beholder den mekaniske harddisk som lagerdisk.


    Et GTX780 kan snildt levere god ydelse og masser af eye-candy i de spil du omtaler, så det ville jeg heller ikke være nervøs for :-)

  • Hvad med gtx770 vs gtx780? Er forskellen nævneværdig til prisen?


    :)

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Prisforskellen er større end forskellen i ydelse.


    Et R9 290 er efter min mening en bedre deal, selv med en god køler er prisen noget lavere end GTX 780, men ydelsen er generelt en god bid højere.

  • Ja okay :)
    Tror jeg vil holde mig til et gtx770 umiddelbart, da prisen på dét virker mig en anelse mere tiltrækkende end de lidt dyrere kort..
    Jeg skal nemlig også ud og shoppe ny skærm, mus og tastatur..


    Et sted så jeg forresten at man anbefalede brug følgende, ved installation af Windows 8.1
    http://www.classicshell.net/



    Hvad er det? Og hvad har I af erfaringer med det?

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Okay, er Windows 8 da ikke PC-venlig?
    Har ikke selv prøvet det.. Har kun Windows 7..

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Okay, er Windows 8 da ikke PC-venlig?
    Har ikke selv prøvet det.. Har kun Windows 7..

    Det er til diskussion. Det er blevet bedre med Windows 8.1


    Jeg har i et par måneder forsøgt at vænne mig til interfacet i Windows 8.1, men har nu valgt at installere Classic Shell. Dejlig enkelt og hurtigt at installere, og så er det stort set som Windows 7.


    Du kan jo altid prøve Windows 8 interface og se, om det er noget du kan lide. Jeg bryder mig ikke om det, særligt ikke på en bærbar uden mus.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Okay.. Ville jeg kunne spare penge ved at købe OS egenhændigt og selv installere det + drivers?
    Og kan det være svært at finde de rette drivers osv? Har ikke forstand på det...

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Okay.. Ville jeg kunne spare penge ved at købe OS egenhændigt og selv installere det + drivers?
    Og kan det være svært at finde de rette drivers osv? Har ikke forstand på det...

    Jeg ved ikke om du kan finde OS der er billigere, men det er jo bare at søge løs. Med hensyn til drivers er det sjældent et problem længere, da Windows Update burde fange alle drivers.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Det billigste pålidelige sted jeg har fundet tilbyder windows 8.1 for 699 kroner.. Og den pris tilbyder mange andre også..
    Men windows8key-sale.com tilbyder produktet til under 300 kroner. Det virker dog lidt upålideligt.
    Flere har på nettet kaldt det scam og snyd.. Men har også set Dnope herinde fortælle, at flere af hans venner har benyttet det med stor tilfredsstillelse..


    Forvirring :)

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Jeg så lige at nogen af de sidste tråde var med windows8key-sale.com jeg har lige købt der fra for at prøve det. og indtil videre har jeg kun haft problemer. Jeg har aldrig haft købt et windows før så tænkte det var en god mulighed. da det også er nemmere. Men ak nej modtager en mail fra dem med kode og link til download. virker nemt. Men linket til download virker ikke. efter noget råben og græden. finder jeg et sted jeg kan downloade windows. når jeg så får lagt det ind virker koden ikke. WTF. jeg må så sige at de skriver da tilbage. Men når du får et link til Piratebay. så mister man sku respekten for sådan et firma! jeg tror personlig ikke at det OVERHOVEDET er lovlige keys. Nu venter jeg bare på at der sker noget. indtil videre kan jeg på ingen måde anbefalge dem. Hvorfor betale de ca 200kr når du kan hente det på piratebay.

  • Tusind tak for denne headsup. Jeg holder mig væk :9xo


    Kan man forresten godt koble fx Sapphire Radeon TRI-X R9 290 sammen med et build, der derudover ikke er AMD?
    Og er der nogen som kender nogen, der kunne være interesseret i at hjælpe med at samle maskinen, hvis jeg gav en pilsner eller et mindre beløb?

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

    Rettet 2 gange, sidst af thjen87 ().

  • Så har jeg fået en ny kode. den virker så. Men hele det her forløb tænker man da lidt over tingene. måske er de keys ægte måske en dag virker den ikke mere. Men synes de har været gode til at skrive tilbage. Det er self et plus :)

  • Okay det var godt.. Men tror nu stadigvæk jeg vil holde mig lidt på afstand af dem.. Det lyder ikke så troværdigt og reelt! ;-)


    Har det egentlig nogen betydning, hvis man monterer et Sapphire Radeon R9 290 Tri-X i sit build, hvor ingen af de øvrige dele er AMD?

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X