Yet another Ny Computer tråd!

  • Laver du et gamer system SKAL grafikkort være i fokus. Alt det andet er bare gejl, hurtigere boot tider osv.. Det jo fint nok men du behøver jo ikke ssd og en hdd, egentlig.
    Du skal bruge 1tb hurtig plads, ikke ssd hurtig, men stadig noget hurtigere end konventionelle hdd'er.
    http://www.edbpriser.dk/harddi…sshd-1-tb-id-7206603.aspx Mit foreslag og så køb dig 290x ;)


    http://www.komplett.dk/gigabyt…-r9-290x-4gb-gddr5/800987. Du har stadig fede ram, cpu og mobo. Og en ssd kan man altid ønske sig i julegave ;) 740 kroner er da ikke en forfærdelig mængde penge.



    http://www.memoryc.com/compute…00evocorsa1866mhzkit.html Nogle fede ram der koster 650 med porto til døren cl9-10-9-28 1886mhz. Har selv 16gb kittet og det spiller bare med mit system. Om man kan lide designet eller ej det bekymre jeg mig ikke om. Jeg skal have det bedste med de penge jeg har :$
    Men det er bagateller du kan bare oc dit kort så ligner det jo 290x hastigheder, den kan jo så bare også oc'es. Men du kan få de hastigheder. *It's something*

    Images

    • Its-something.jpg

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Nu hvor der er flere der foreslår windows 8 må jeg lige researche lidt.. Men havd er forskellen på 8 og 8.1? Og hvad med 8.1 og 7?


    Forskellen på windows 8, og windows 8.1 er bruger fladen, og hastigheden.


    Windows 8 har metro interfacet, som mange hader! Fordi du har ikke din startmenu, og skrivebordet på samme måde som i f.eks. windows 7. Windows 8 starter betydeligt hurtigere op, især hvis man har en almindelig harddisk som boot drev. På AMD maskiner kan man forvente ofte mærkbar ekstra ydelse. Jeg har personligt ikke oplevet den store ydelses forskel med Intel, men med AMD's grafikkort skulle der være ekstra ydelse at hente.


    Windows 8.1 har fået et en startknap igen, den er ikke helt så god som den gamle i Windows 7, men den er ok:-) Yderligere vil en computer med en APU yde op til 30% mere. Jeg har ikke haft installeret Windows 8.1 på en Intel maskine.

  • Quote

    Forskellen på windows 8, og windows 8.1 er bruger fladen, og hastigheden.


    Windows 8 har metro interfacet, som mange hader! Fordi du har ikke din startmenu, og skrivebordet på samme måde som i f.eks. windows 7. Windows 8 starter betydeligt hurtigere op, især hvis man har en almindelig harddisk som boot drev. På AMD maskiner kan man forvente ofte mærkbar ekstra ydelse. Jeg har personligt ikke oplevet den store ydelses forskel med Intel, men med AMD's grafikkort skulle der være ekstra ydelse at hente.


    Windows 8.1 har fået et en startknap igen, den er ikke helt så god som den gamle i Windows 7, men den er ok:-) Yderligere vil en computer med en APU yde op til 30% mere. Jeg har ikke haft installeret Windows 8.1 på en Intel maskine.


    Start8 er min lille hemlighed til den bedste Windows oplevelse.


    Windows 8.1 Sille gi lidt ekstra FPS i BF4 da win8.1 er det eneste styresystem som bruger det nye directx har dog ikke selv målt forskellen mellem win8 og win8.1.


    Kan dog se at min frametime er rimelig god.



    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB


  • Her bliver jeg altså nød til at korrigerer dig.


    For at bruge bilanalogien, så nytter det ikke noget at du smider en V8 motor i en Polo, når hverken gearkassen, styretøjet osv heller ikke bliver opgraderet, til at klare kræfterne.


    Altså alfaomega bør ikke kun være et Grafikkort, når man derefter sidder med en Pentium 4 processor, og 256Mb ram..


    At man ikke bør vælge en SSD i en gamer PC, så skal man også være ligeglad med lange load tider osv. Da det er ultimativt det en SSD kan gå ind og hjælpe med.


    en 7200RPM HDD har op til 150Mb/s Læse/Skrive hastighed - Hvor en SSD nemt har over 450Mb/s Læse/Skrive hastighed.
    en 7200RPM HDD har over 6ms søgetids respons - Hvor en SSD nærmest 0ms søgetids respons.


    Det være fuldstændig tåbeligt at smide så meget high-end hardware i en Gamer PC, også have en kæmpe flaskehals i HDD'en

  • Det være fuldstændig tåbeligt at smide så meget high-end hardware i en Gamer PC, også have en kæmpe flaskehals i HDD'en


    Ikke helt korrekt - Da HDD'en primært står for loading tider imellem baner/missioner, er det ikke så stor en flaskehals som du får det til at lyde som rent FPSmæssigt. Det er kun et par spil der faktisk har SSD only features (Mener det var noget med realtime loading af reklameskærme i et skydespil?)


    I praksis vil en SSD gøre et spils loading tider kortere - Men stort set ingen effekt på gameplayet derefer. (Der er undtagelser - Spil der hele tiden cacher såsom Sims 3 henter hele tiden objekter fra harddisken da det er uhyrligt dårligt optimeret)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ikke helt korrekt - Da HDD'en primært står for loading tider imellem baner/missioner, er det ikke så stor en flaskehals som du får det til at lyde som rent FPSmæssigt. Det er kun et par spil der faktisk har SSD only features (Mener det var noget med realtime loading af reklameskærme i et skydespil?)


    I praksis vil en SSD gøre et spils loading tider kortere - Men stort set ingen effekt på gameplayet derefer. (Der er undtagelser - Spil der hele tiden cacher såsom Sims 3 henter hele tiden objekter fra harddisken da det er uhyrligt dårligt optimeret)

    Blacklight Retribution bruger SSD til reklameskærme som du nævner ;)


    Diablo 3 kører også ret råddent uden SSD, da der stort set ikke er nogle loading screens hvor data bliver lagret til rammene. Det gør at spillet har nogle "stuttering issues" som varierer meget fra system til system. Mit problem bliver bl.a. løst ved at køre spillet direkte fra et USB drev


    Men jeg giver dig ellers ret, FPS mæssigt har disken intet at sige.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • SSD er et must i BF4. En af mine venner som har en WD black og der er en forskel mellem mig og ham på omkring 8-10 sek.


    Og nu er SSD også mega lækker af andre grunde end hurtigere loadtid i spil




    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • En ssd er langt fra et must, og nu skrev jeg ikke at han skulle undlade en ssd. Jeg skrev bare det ville være let at spare der til at starte med! Desuden foreslår jeg også en SSHD som bestemt giver noget bedre resultater end en almindelig 7200rpm disc. Medmindre det selvfølgelig handler om at overføre store filer :)


    Det er jo også en subjektiv holdning. Og om man syntes det er det værd eller ej, skal man gøre op med sig selv. Personligt syntes jeg det er noget fis når du kan få et noget bedre grafikkort. Men det er jo bare min mening :)




    Nitan her bliver jeg nød til at korrigere dig.
    Læs de andre kommentare, ingen grund til jeg laver ekko'er :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Jeg er ikke imponeret af den laptop-SSHD, men ideen er ikke helt skæv. En SSD er virkelig lækker at have, men man kan sagtens starte med en alm. harddisk og så tilføje en SSD nogle måneder senere.

  • Jeg er enig, en SSHD er ikke "fantastisk". Men når du kan få 1tb plads til samme pris som 120gb ssd så syntes jeg det begynder at give mening. Specielt senere hen hvor SSHD'en stadig vil være mere værd som lagerdisk end en almindelig 5400rpm. Den vil trække spil meget hurtigere og som nævnt før søgtider på SSD er 0 sekunder :)


    Jeg er ihvertfald træt af at vente på min gamle(læg mærke til den er gammel) 5400rpms disk. Og jeg bruger den bestemt kun til film og lyd, spil er den simpelthen ikke god nok til.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Jeg er enig, en SSHD er ikke "fantastisk". Men når du kan få 1tb plads til samme pris som 120gb ssd så syntes jeg det begynder at give mening. Specielt senere hen hvor SSHD'en stadig vil være mere værd som lagerdisk end en almindelig 5400rpm. Den vil trække spil meget hurtigere og som nævnt før søgtider på SSD er 0 sekunder :)


    Jeg er ihvertfald træt af at vente på min gamle(læg mærke til den er gammel) 5400rpms disk. Og jeg bruger den bestemt kun til film og lyd, spil er den simpelthen ikke god nok til.


    Du får 1TB plads til næsten det dobbelte af prisen på en alm. harddisk. Og den vil ikke være mere værd end en ordentlig harddisk - 7200 RPM - som lagerdisk. Søgetider på en SSD er stort set nul, men det gælder generelt ikke for SSHDer.


    Man får mere for pengene med en SSD og en HDD end med en SSD og en laptop-SSHD.