Iphone 4 død, overvejer at købe i Frankrig? Mangler hjælp! Haster :S

  • Hej Tweak!


    Jeg er i den uheldige situation, at min iPhone 4 ikke længere kan oplade? Jeg har selvfølgelig trick no.1 at genstarte, hard reset og et eller andet vodoo med slukknappen, men jeg er ved at løbe tør for idéer. Jeg ved virkelig ikke, hvad der er sket med den. Den dag, jeg opdagede, at den ikke ville oplade, havde jeg bare været hjemme i lejligheden og havde ikke lavet noget specielt med telefonen. I bunden er der en lille indikator, som lyser. Det er en meget lille vandskadeindikator, men hvis jeg har forstået det ret, så kan det være fra en tidligere skade og ikke nødvendigvis have noget at gøre med den fejl, jeg oplever nu?


    Det skal måske lige nævnes, at jeg ved at vrikke lidt med stikket i den, kan få den til at reagerer på opladning i et splitsekund - intet mere! Men det er måske et godt tegn?


    Ellers kigger jeg efter en ny telefon. Jeg tror, jeg er færdig med iPhone af forskellige årsager. Jeg kigger på Android-telefoner u. abonnement. Jeg synes bare de nye som S4 og LG G2 mv. er så store og klodsede i det. Jeg kunne rigtig godt tænke mig en relativt hurtig telefon (opgradering fra iPhone 4), som ikke er alt for stor og som har Android. Forslag er mere end velkomne!
    Og hvis der er nogen, som ved noget om, om der er nogen problemer mht., at købe en smartphone i udlandet (Frankrig) så må I /meget/ gerne fortælle mig om det, for jeg tror, det er nemmest for mig at købe den fra Frankrig.


    Det haster lidt, da jeg bor i Frankrig i en periode og er meget afhængig af en telefon!


    På forhånd tak!
    Mvh. Christoffer L. Nielsen

    Stationær-Custom Built -Bærbar HP dv7-3126eo
    Antec Nine Hundred -
    Cougar, 700W
    Gigabyte EX58-UD3R, (INTEL X58)
    Intel i7 920 (Socket 1366), 4x2.67ghz - AMD 2,4Ghz
    6GB DDR3 1333MHZ RAM, Kingston - 4GB
    7.1 Surround Lydkort
    2STK 1GB DDR5 HD5850 Grafikkort i Crossfire - HD 4650
    1000GB M.32MB Cache - 2x500GB
    Samsung 24'' P2450

  • Det er for så vidt ligemeget hvor i verden du køber en iPhone, så længe for du sørger for den ikke er simlåst hvis altså du skal bruge den på andre net.
    Alle sprog osv findes på alle iphones.


    Dog skal du selvfølgelig købe en GSM version med mindre du skal bruge en hvor der er CMDA netværk.

  • Det gælder også Android-telefoner, som også findes på danske marked eller hvordan? :)

    Stationær-Custom Built -Bærbar HP dv7-3126eo
    Antec Nine Hundred -
    Cougar, 700W
    Gigabyte EX58-UD3R, (INTEL X58)
    Intel i7 920 (Socket 1366), 4x2.67ghz - AMD 2,4Ghz
    6GB DDR3 1333MHZ RAM, Kingston - 4GB
    7.1 Surround Lydkort
    2STK 1GB DDR5 HD5850 Grafikkort i Crossfire - HD 4650
    1000GB M.32MB Cache - 2x500GB
    Samsung 24'' P2450

  • Det gælder også Android-telefoner, som også findes på danske marked eller hvordan? :)


    ved at i Europe bruger vi samme standarder når det kommer til 3G, 4G/LTE når vi snakker mhz, men gør vi ik ude for europa derfor der findes forskellige udgaver af samme telefon.


    som med LG Optimus G der findes E971, E972, E973, E975 & LS970. Den vi kender i norden hedder E975 og kommer med 15mp camera i US kom G kun med 8mp camera.


    de 3 forskellige 4G/LTE:


    E975: LTE 800 / 900 / 1800 / 2100 / 2600
    E973: LTE 700 / 1700
    E971: LTE 700 / 2600


    så der er forskel med android mobiler men om det os gælder iphones ved jeg ik, men stoler på hvad Bubbi han siger :thumbsup:

  • hmm hvis jeg selv skulle ud og købe ny telfon lige nu og her så ville jeg nok gå efter en Moto x den har fået nogle virkelig positive reviews


    tag evt et kig på den her video
    http://youtu.be/__8AXub6R0k
    det skla siget at den youtube kanal er temmelig god til det meste android :-)

  • hmm hvis jeg selv skulle ud og købe ny telfon lige nu og her så ville jeg nok gå efter en Moto x den har fået nogle virkelig positive reviews


    tag evt et kig på den her video
    http://youtu.be/__8AXub6R0k
    det skla siget at den youtube kanal er temmelig god til det meste android :-)


    har læst for nogen tid siden at Moto-X skulle komme til UK, men lige hvornår ved jeg ik, så hvis man vil ha den skal man nok vente for vil være surt hvis 4G ik virker herhjemme fordi man køber US modellen :9xo

  • Har kigget på den, Google Nexus 5. Den ser ret fed ud, har du gjort dig yderligere erfaringer med den?
    Er der eventuelt flere, som har prøvet den nye Google Nexus 5? Overvejer stærkt at købe den :)

    Stationær-Custom Built -Bærbar HP dv7-3126eo
    Antec Nine Hundred -
    Cougar, 700W
    Gigabyte EX58-UD3R, (INTEL X58)
    Intel i7 920 (Socket 1366), 4x2.67ghz - AMD 2,4Ghz
    6GB DDR3 1333MHZ RAM, Kingston - 4GB
    7.1 Surround Lydkort
    2STK 1GB DDR5 HD5850 Grafikkort i Crossfire - HD 4650
    1000GB M.32MB Cache - 2x500GB
    Samsung 24'' P2450

  • Har kigget på den, Google Nexus 5. Den ser ret fed ud, har du gjort dig yderligere erfaringer med den?
    Er der eventuelt flere, som har prøvet den nye Google Nexus 5? Overvejer stærkt at købe den :)


    Indtil videre, 95% tilfreds! Det eneste er lige batteritiden, den er ikke helt vild. Men måske er det fordi jeg ikke kan lægge den fra mig :9xo


    Note - er gået fra HTC Desire til Nexus 5, så det er lidt af et spring, som nok også påvirker mig ret meget. Den har et vildt godt kamera i forhold til Desire :D

  • Jeg ved ikke om du har opgivet den endnu.


    Min iPhone havde lignende problem - det skyldes skidt i stikket. Find en fin nål og gå så ellers i gang med at fjerne lommeuld fra stikket, samt eventuelt slut af med at blæse det rent. Det virkede for min.


    /ask

  • Er faktisk kommet til at ødelægge telefonen mere siden, mega dumt; jeg skal nok finde en ny en under alle omstændigheder :S


    Men synes faktisk, at Nexux 5 ser meget fed ud. :) Men jeg kigger lidt rundt igen, jeg venter med at købe en ny telefon, indtil jeg kommer til Danmark om et par uger.

    Stationær-Custom Built -Bærbar HP dv7-3126eo
    Antec Nine Hundred -
    Cougar, 700W
    Gigabyte EX58-UD3R, (INTEL X58)
    Intel i7 920 (Socket 1366), 4x2.67ghz - AMD 2,4Ghz
    6GB DDR3 1333MHZ RAM, Kingston - 4GB
    7.1 Surround Lydkort
    2STK 1GB DDR5 HD5850 Grafikkort i Crossfire - HD 4650
    1000GB M.32MB Cache - 2x500GB
    Samsung 24'' P2450