Setup, passer det sammen?

  • Hey tweak :)


    Sidder her med en gammel pc, som jeg har købt et nyt kort til: http://www.edbpriser.dk/grafik…7870-2-gb-id-6712803.aspx (XFX Radeon HD 7870 (2gb))


    Vil nu høre om tingene passer sammen, så her er det setup jeg har tænkt mig:


    - ASUS M4N68T Bundkort
    - XFX Radeon HD 7870 (2gb)
    - AMD Phenom II X6 1090T 3.20GHz
    - Corsair/Kingston 8 GB DDR3, 1333 Mhz (DUAL)
    - Cooler Master GX 550W



    Er i tvivl om jeg får udnyttet mit gfx med det mobo der, hvis det ikke gør. Så må i meget gerne linke et andet mobo til en pris af ca. 700 kr.

  • Dit bundkort er udstyret med et nforce chipset, som ikke rigtigt vækker begejstring hos hardware entusiaster, men at gå så langt som til at sige at du ikke vil få noget ud af grafikkortet vil jeg ikke.


    Nu ved jeg ikke hvad du opgraderer fra, men er det et ældre low-end kort, så vil du helt sikkert mærke en forbedring, uanset hvilket bundkort du har.
    Jeg ville først overveje en opgradering når du oplever decideret problemer, eller vælger at opgradere fuldstændigt (dvs. både bundkort og cpu)

  • Ja okay, jeg opgraderer fra dette kort: MSI GTX 560 OC TwinFroozer II Edition.
    Havde nogle problemer med det, og fik et rigtig godt tilbud for Radeon kortet, derfor købte jeg det :)


    Hvor stor synes du opgraderingen er her? :)
    Og tak for svar.


  • Jeg tror ikke du vil mærke en voldsom forskel, som du selv er inde på begrænser bundkortet dig.


    Det billigste jeg har haft købt, som jeg kan anbefale er dette bundkort: http://www.edbpriser.dk/bundko…-pro3-r20-id-7281643.aspx


    Det er ikke et bundkort du kan overclocke med, men det kan det som det skal kunne... Så har du muligheden for at skifte til FX-6300/FX-8320/FX-8350 senere, og for at skifte til 1866mhz CL9 ram.


    Alene bundkort skiftet, ville ha' givet dig mere hastighed af den simple årsag, at softwaren fra PCI-Express 1.0 til 2.1 har fået betydelige ændringer til den gode side - Og det kan mærkes, Fra PCI-Express 2.1 til 3.0 er der ikke nær så stor forskel, fordi det kun er overførsels hastigheden som er blevet ændret.


    Men som sagt, det er tale om en mærkbar forskel ved at skifte bundkort, og det er typisk fra 20% ekstra ydelse af, det er mærkbart. Ydeligere er det nye grafikkort så hurigere, og det giver så et skud oven i:-)


    Der er rigtigt mange som måler hastighed med FPS, du kan ikke måle en stor forskel fra PCI-Express 1.0 til 2.1 da det er lags der komme færre af, din FPS vil ligge næsten samme sted. Du kan måle forskellem med fraps, der er en funktion hvor du kan se millisekunder mellem hver frame(billede), og så vil du se at der er betydeligt færre lags. efter fraps har lavet en database, så kan du indlæse den med office pakker så som Libra office(Calc), og Open office(Calc) - Microsoft office kan ikke.

  • Takker mange gange for de svar jeg har fået.
    Vil muligvis anskaffe mig et ASRock 970 Pro3 R 2.0.



    - Nu når jeg er i gang, kan i så anbefale mig en billig ssd, ca. 60gb til OS og noget andet snaller? :p

  • Jeg har et Asus med 790FX chippen og DDR3 support liggende, hvis du er interesseret?
    Der er dog ikke kasse eller I/O skjold med.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H