XFX Radeon R9 280X Double Dissipation BOOST 3GB

• Arh, ærgerligt at driverproblemer kom i vejen for at teste overclocking. Jeg har selv haft kig på det her kort siden de første billeder af det kom frem. Det design må godt få en plads i mit kabinet.

I det hele taget er det lidt mystisk at I er løbet ind i så forholdsvis mange driverproblemer med AMDs (halv)nye serie. Det er jo indtil videre bare rebadges af 7000-serien, så der burde ikke være brug for de store ændringer af driverne.

• Så meget Re-brand er der heller ikke. Men ja, mega fedt kort.

Der er faktisk allerede kommet en bedre BIOS, beklageligt efter vi sendte det retur. Så er overbevist om du ikke skal være bangefor at handle. Dette kan så "undervolte"

• Arh, ærgerligt at driverproblemer kom i vejen for at teste overclocking. Jeg har selv haft kig på det her kort siden de første billeder af det kom frem. Det design må godt få en plads i mit kabinet.

I det hele taget er det lidt mystisk at I er løbet ind i så forholdsvis mange driverproblemer med AMDs (halv)nye serie. Det er jo indtil videre bare rebadges af 7000-serien, så der burde ikke være brug for de store ændringer af driverne.

Problemet ligger nok heller ikke så meget i driverne, men mest i nogle dårlige BIOS'er. Dog tror jeg også vi har været ufatteligt uheldige med vores eksemplarer, da vi faktisk har haft problemer med alle de kort vi har modtaget, med undtagelse af R7 260X.

Mht. re-batches, så har du delvist ret. Men der er stadig en hel del nye teknologier indblandet, som kan gå ind og konflikte, hvilket gør, at det er nogle helt andre BIOS'er og drivers som skal bruges. Og vi er ikke de eneste der har haft problemer med dem :-)

• 270X og 280X er direkte rebrands, det eneste der er pillet ved er clocks. R7 260X er også et rebrand, men der har de trods alt tilføjet TrueAudio-support, så der er trods alt lidt ny teknologi (kredsløbene til det er faktisk også i Radeon HD 7790, men er bare slået fra).

• 270X og 280X er direkte rebrands, det eneste der er pillet ved er clocks. R7 260X er også et rebrand, men der har de trods alt tilføjet TrueAudio-support, så der er trods alt lidt ny teknologi (kredsløbene til det er faktisk også i Radeon HD 7790, men er bare slået fra).

Ikke helt - AMD har jo også tilføjet AMD ZeroCore Power, som også kræver en optimering af drivere og BIOS :-)

• Okay det skulle være det hurtigste 280x. Overvejer at skifte da jeg ikke syntes der er andet end problemer med Dual GPU. Syntes også bf3 køre mindre godt der på.

Når i lave en bench af bf3 hvordan gør i?

• Radeon HD 7970 og R9 280X (med præcis samme GPU) er generelt noget hurtigere end Radeon HD 5970. Men det afhænger selvfølgelig også af hvor god scaling Crossfire giver i det enkelte spil.

Her er et diagram fra Techpowerups anmeldelse af det oprindelige 7970. Husk på at clocks på et R9 280X er højere, og at driverne er blevet væsentlig bedre i mellemtiden (så ydelsen vil være en del bedre):

[Blocked Image: http://i.imgur.com/zpMuRaf.gif]