R9 290x hvad synes i?

  • Det lyder som om at nogen mener at hvis man ikke køber det nye amd så kan man ikke spille BF4. Jeg har ingen planer om at skifte kort. især ikke når jeg ser nogen af mine venner som har AMD hvor de har massive driver problemer.



    Det var også en af grundene til at jeg skiftede til Nvidia, fordi AMD havde så mange driver problemer som tog for lang tid at få udbedret :-)

    CoreI7 5820K@4.5GHz

    32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

    ASUS Msi X99 Sli Plus

    Corsair 1500w

    KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

    120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

    Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

    [align=center] CorsAir Carbide 540

    [align=center]

  • Har nu ikke selv haft problemer med driver :-) Eller jo en gang, men det var en nylig lanceret beta driver.


    Alle grafikkort kan jo gå driver problemer ;-)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Har for nyligt opgraderet mit 7870 til et 760, så jeg nægter al eksistens af disse kommende kort - ellers får jeg det bare dårligt. :finger:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ja det er jo lidt surt ;) men 760 er jo stadig en okay kort.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg vil meget gerne have en uddybning hvorfor det går hen og bliver et religionsspørgsmål når jeg VED at mine venner har haft problemer med mange spil. Til lans har de overhovedet ikke kunne spille de samme spil fordi grafikken fucker helt op?


    Jeg har en ven som har 2x 6990 manden laver ikke andet end at spille. Men hver gang der kommer et spil ud som han har ventet langtid på. tager han en uges fri, bare for at spille det. Men mange gange er driverne bare så dårlig at han er nød til at vente på AMD får taget sig sammen. Spil som company of heroes gik der ca 1-2 mdr før der kom en driver som løste problemet. saints row 4 lagget det helt vildt i for ham. En anden ven med 2x770 havde ingen problemer. Manden har betalt 12000kr for grafikkort. også skal han bøvle så meget. Det synes jeg er for dårligt.


    Self skal man heller ikke sige at alle AMD grafikkort har problemer. Det kan nemt ske at dem jeg kender bare har været uheldig. Men jeg skifter ikke noget som virker og som yder helt fint.


    Jeg tror heller ikke på at der er meget forskel på amd og nvida i BF4. Og nvida vil sikkert gøre alt for at få mere ud af deres driver hvis amd var hurtigere.


    Men en helt anden ting. er at man skal være møj hammerne glad for at der er 2 så stærke firmaer som kæmper mod hinanden.

  • 2x 6990 er jo ikke normalt. Både med AMD og Nvidia er driversupporten markant dårligere når man kører med mere end 2 GPUer (hvert 6990 har jo 2, så det er i alt 4 han kører med). Og AMDs 6000-serie er kendt for problemer med Crossfire generelt, oveni de problemer AMD har med frame pacing (som de er ved at løse).

  • Vil lige opdatere tråden, så vi kan få gang i disksution igen :-)


    Det første er at der er blevet leaked billeder af msi design til 270x og 280x. Hvad synes i ?



    MSI Radeon R9 270X HAWK og Radeon R9 280X Gaming



    http://www.webhallen.com/dk-da…_4_bundle_limited_edition



    Den startede på 5000 kroner men nu har de sat den op til 8000 kroner. Men når du søger efter det kommer deres preview op hvor der står 5000 kroner :rolleyes:

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Den pris tror jeg trods alt ikke man kan regne med. Det er over 1200 dollars selv når man fratrækker moms. Neweggs tilsvarende svipser viste en pris på 730 dollars så vidt jeg lige husker.

  • Jeg stod lidt af på AMD kort i Bad Company 2 dagene, især crossfire voldte mig store problemer.
    Driverne var lidt et lotteri, nogle opdateringer gav ydelsesforbedringer, andre gjorde det værre, og så var der dem der bare gjorde at skærmen blinkede sort in-game.... der blev man lidt træt i masken.


    Nvidia kan være nogle arrogante møgsvin, men jeg har aldrig oplevet driver problemer i samme omfang.


    Når det så er sagt, så lyder AMDs nye tiltag rigtigt spændende, Mantle kunne godt gå hen og blive en vinder hvis de spiller deres kort rigtigt og får implementeret det ordentligt.
    Desuden så lyder deres tætte samarbejde med Dice også til at kunne gå hen og blive rigtigt spændende for Frostbite motoren, Dice skulle efter sigende snakke med kortet på bare metal niveau, hvilket jo lyder rigtigt spændende for AMD kort ejerne med hensyn til både ydelse og udseende =)

  • Jeg havde lignende problemer et par gange da jeg kørte Nvidia. Plus de har haft de famøse drivere der kunne brænde grafikkortet af, men det er selvfølgelig en sjældenhed. Men Nvidia kan i hvert fald også have driverproblemer.


    Mht. Mantle er jeg ikke så begejstret. Jeg foretrækker en mere jævnbyrdig konkurrence, Mantle kan potentielt skævvride konkurrencen. Men selvfølgelig kan det være en fordel hvis man har et AMD-grafikkort.


  • De kommer til at ligge på under 5000kr., et forsigtigt gæt er at de starter omkring 4000kr.;-)


    Fandt det her: http://www.fudzilla.com/home/item/32716-radeon-r9-290x-hits-neweggcom-at-us-$72999


    Den pris er MED Battlefield 4:-)

  • AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Gammel vin på lidt nyere flasker, det er jo ikke de kort som er interessante vel ?, der kan man jo bare læse de gamle reviews af 7970 og Ghz udgaven, så kommer det jo til at passe nogenlunde.


    De kort er da ikke en event værd på nogen måde, eller er jeg helt gal på den ?. Jeg skimmede lige tesen på powertechup, og de er bestemt ikke imponerede, rebranding og høje temps på voltregulatoren, nej tak.


    AMD løft nu NDA på R9 serien, alt andet er noget bavl.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Eneste fordel ved nye reviews er at man får at se hvordan ydelsen er med nye drivere. Især 7000-serien havde umodne drivere i starten, så ydelsen ikke var nær så god som den er i dag.


    Og eventen på Hawaii fokuserede meget på Mantle og TrueAudio. Mantle, jaja, det handler jo om alt hvad der er baseret på GCN. TrueAudio kommer først til med 290X. Så det her er kun en brøkdel af hvad eventen handlede om. Ellers ville jeg også have været gevaldigt skuffet.

  • Synes overhovdet ikke vi har hørt om r9 290 endnu. Men vi må jo bare håbe det sker snart


    [Blocked Image: http://cdn3.wccftech.com/wp-content/uploads/2013/09/AMD-Radeon-R9-290-GPU.jpg]

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB