Asustor AS-302T

  • Vi har tidligere haft NAS fra Asustor til test her på redaktionen, og nu har vi fået fingrene i endnu en. Denne gang er det en ”lille” 2-bay NAS fra Asustors 3-serie, denne karakteriseres med en Dual Core ATOM processor på 1.6GHz og med 1GB ram. Herudover er AS-302T udstyret med et HDMI stik som via en XBMC app forvandler NASen til et fuldt mediecenter.


    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/201…_dk_ASUSTOR_AS-302T_1.jpg]


    Læs testen

  • Hejsa



    Takker for en lækker test jeg har dog en ting som jeg savner svar på og som er svært at hitte rede i understøttelsen af dels hos Asutor men også Qnap med deres 269L model som tilsvarende kan køre XBMC app.


    Kan Asutor modellen som er testet bitstreame HD lydformatterne eller foregår det via PCM(LPCM) ?


    For mig og sikkert også andre som har surround anlæg der er istand til at håndtere HD lydformatterne er det ret interessant at få be eller afkræftet :)

  • Jeg ville også gerne høre mere til benyttelsen af XMBC...


    Jeg har selv en Qnap 469L m. 3 GB ram, den har en 2,1 Ghz Atom og jeg får flere gange i løbet af en film jitter i toppen af billedet, især på 1080p film.


    Hvordan klarer denne sig med en mindre Atom model??

  • Jeg starter lige fra bunden...


    jackal83: Jeg har ikke oplevet jitter i de film/klip jeg har testet, men jeg har kun set i 10-15 min af gangen. Jeg kan derfor ikke garantere at det ikke kan forekomme under længere tids brug. Jeg har set flere 1080p klip uden at observere problemer.


    iggibuh: Jeg må være dig svar skyldig, desværre. Jeg har ikke testet om det var muligt. Vil prøve at forhøre mig ved Asustor - jeg vender tilbage når jeg har fået svar.


    Mvh
    Jacob

  • Lidt info fra Asustor:


    "Currently, Intel is fixing the graphic driver known issues, there are now 2 major issues: AC3/DTS support and for very few videos, there might a be green line at the bottom of the video. Expecting a solution in 1 or 2 weeks time from Intel."


    Håber det hjælper lidt.


    /ask

  • Hejsa Jacobask og tak for den hurtige respons



    Det besvarer på sin vis mit spørgsmål.


    Når Asutor melder ud at der er problemer med ac3/DTS så understøtter de ikke HD sound bitstreaming for det er laget højere end ac3/dts.


    Det er lidt en skam de ikke har implanteret det da stort set alle surround receiverer der sælges nu til dags understøtter dolby true hd og dts hd, men går man "bare" efter noget giver en ekstra i forvejen fed feature iform af mediecenter support i en NAS og man kan nøjes med ac3/DTS så er det cool nok.


    til jackal83
    tillader mig at kommentere da jeg har en selvbyg HTPC baseret på en intel dual core 1.86mhz og den har absolut ingen problemer med afspilning af selv blueray iso eller mkv filer i højeste opløsning.
    jitter og lag er generelt et GPU problem som desværre også ses hos XBMC varianten til Windows.
    bla så undersøtter XBMC ikke samtidig HD sound bitstreaming (dolby true hd - dts hd) med 24fps.