Gelid GX-7 Rev. 2

• Gelid er for mange et ret ukendt mærke. Men ikke desto mindre laver de altså superfede kølere, der også performer ret godt. Modellen, vi har med at gøre i dag, er en Gelid GX-7 Rev. 2 – altså en nyere revision af deres tidligere GX-7 køler. Om denne så følger trop med Gelids andre kølere og har samme kvalitet, kigger vi på her.

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/201…tweak_dk_gelid_GX7_01.jpg]

Læs testen

• Hvilken køler ville så være den bedste til en overclocket cpu, hvis prisen og støjniveauet stadig er en faktor men ikke det vigtigste ifølge dine tests....ingen high-end vandsystemer dermed?

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Hvilken køler ville så være den bedste til en overclocket cpu, hvis prisen og støjniveauet stadig er en faktor men ikke det vigtigste ifølge dine tests....ingen high-end vandsystemer dermed?

Hvis man tager de lukkede vandkølere med, ville jeg kigge forbi en Swiftech H220 eller H320. Og luft der ville jeg nok vælge en Noctua NH-D14 <- Den er både stille og yder fantastisk.

Med high-end vandsystemer mener du så lukkede systemer, eller custom loops? :-)

• var mest custom loops jeg tænkte på, men lukkede systemer kan måske også blive vildt dyre efterhånden ?

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.