Samle ny computer

  • Hej alle sammen, lige for at skabe lidt afveksling her på siden, har jeg valgt at oprette en tråd om hjælp til ny byg-selv computer. Jeg har bestemt mig for at købe en gamer computer, der forhåbentlig ville kunne køre BF4, Watch Dogs, Rome 2 og andre fede kommende titler med de bedste grafik indstillinger.


    Jeg har læst, analyseret tests og ellers bare kigget mange steder på nettet, men har stadig svært ved at bestemme mig på mange af delene. Har fundet de "ca specs" jeg vil have, og computeren skal helst befinde sig der omkring. Hvad der rent faktisk ville være bedst i forhold til pris (med tanke på at der kun skal games på computeren) vil jeg meget gerne have hjælp fra jer.


    Her er de ting jeg har kigget på indtil videre:




    CPU: Intel I5-4670k/Intel I7-4770k 1618kr./2341kr.




    Grafikkort: Asus Geforce GTX 770/Radeon 7970 2920kr./2718kr.




    RAM: Kingston HyperX Predator 2x4 579kr.




    Bundkort: Gigabyte GA-Z87-HD3/Gigabyte GA-Z87X-D3H 823kr./1059kr.




    PSU: Sea Sonic G Series 650 911kr.




    Kabinet: Corsair 200R ATX MID Tower 464kr.




    Køler: CoolerMaster Hyper 212 EVO/Noctua NH-D14 246kr./575kr.




    Primær HDD: Samsung 840 120GGB SSD SATA3 699kr.




    Sekundær HDD: Seagate Barracuda 1 TB 449kr.





    Nu er jeg ikke en verdensmester til hardware, så jeg formoder der er enkelte steder jeg kunne spare, f.eks. med psu'en. Tænker at jeg en gang i fremtiden vil tilføje endnu et grafikkort og køre SLI eller Crossfire, og i dette tilfælde skal psu'en vel give flere watt? Og ville det billige bundkort understøtte dette?
    Ligeledes ville jeg gerne vide om køleren Noctua NH-D14 ville passe til kabinettet.


    Alternativet er at købe det hele samlet hos MM-Vision, hvilket ville blive omkring 1000 kr. dyre.


    Gode råd modtages med kys, kram og andre kærlige ting


    Mvh
    10-BIT :)

  • Ang dit bundkortvalg, dey billige understøtter kun crossfire mens det dyrere understøtter både crossfire og SLI.


    Du kunne osse med fordelvælge en PSU fra XFX, da de stadigvæk er en Seasonic under hjelmen, altså de bygger dem OEM for XFX, der plejer der at være en del og spare.


    Noctuaen er 16cm høj og kabinettet du har valgt er 21cm bred i udvendige mål, så der burde lige være plads til den osse.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Ser endelig meget fint ud, dog vil jeg selv skifte den SSD ud med en Samsung 840 Evo 128gb, da den ligger i samme prisklasse, som den normale 840. Også selvom den er en lille smule billigede, og har omtrent den samme performance som en 840 Pro (hvilke er deres top model).
    Den Noctua køler burde passe i et r200 kabinet, men eftersom jeg skriver dette på min mobil, er det lidt vanskeligt at tjekke om det nu også passer.


    Regner med at computerne skal være færdig før den 5 september, eftersom som Total War: Rome 2 lancere der (har selv forudbestilt)
    Eller gør det ligemege, om du får den på lancerings datoen eller på et senere tidpunkt? Grunden til at jeg spørg er, fordi AMD snart skulle komme med deres nye 9XXX serie. Derfor er det for nogen en god ide at vente på deres modsvar på nvidia's. 7XXX serie. Ved valg af processor lander det enten på en 8350 eller i5 4670k.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • http://www.mm-vision.dk/produk…sp?varenr=6121256&menu=pc
    vil vælge denne psu 760watts koster godt 400kr mere men pengene er godt givet ud
    den er haswell ready klare snildt 900 watts på 12 v 7års garanti
    ellers ser det godt ud

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

    Rettet 2 gange, sidst af doitttt ().

  • Ser fint.. lille tilføjelse til grafikkort..


    MSI GTX 770 - Lightning er den hurtigste 770 der findes.. + gode kølere.


    ASUS DC ll - populære kølere og lydløse..


    Jeg ville vælge en af dem..


  • Jeg vil nok vælge Asus løsning , eftersom de er kendt, for at havde den bedste køler løsning på market, men hvis du vil overclock meget højt, så er MSI lightning det rette valg.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Super dejligt med så mange der gider at hjælpe en newbie som mig, det er sgu en skønt at se.


    Efter at have set Ebo's svar, vælger jeg at tage den "dyre" Gigabyte GA-Z87X-D3H, da jeg gerne vil have muligheden for evt. en ekstra gtx 770 næste år. Har også hørt at ASUS skulle lave nogle gode bundkort, hvem ville i vælge af de 2 producenter?


    Efter Ebo foreslog XFC's PSUer, har jeg fundet frem til XFC Proseries P1-850B, den er sølv certificeret men ville det være en fordel at opgradere til gold? Og ville de 850 watt være nok til 2xGFX770 og kølere mm.? Ellers er der jo også doittt's løsning.


    Doittt - Du har slettet forslaget omkring Cooler Master HAF 922, hvorfor? Den var måske lidt for "flashy" for mig, men giver den et bedre air flow kunne jeg da overveje den.


    jesper101996 - Det bliver den SSD harddisk du forslår så, da prisen er stort set den samme. Jeg regner med at bestille i oktober, da jeg godt lige kan spille Rome 2 på min bærbar i starten. Har dog godt læst rygter om at Radeon skulle komme med deres nye grafikkort, men er dette ikke blot rygter indtil videre?


    Digit4ll - Er ikke meget for at overclocke, da jeg aldrig har prøvet det før. Så er ikke sikker på jeg tør og kan uden det hele brænder sammen :P

  • Jeg vil nok vælge Asus løsning , eftersom de er kendt, for at havde den bedste køler løsning på market, men hvis du vil overclock meget højt, så er MSI lightning det rette valg.



    Ikke helt korrekt... Det er netop clocket i forvejen fra producenten selv.. Den har en clock boost på 1202 MHz!! Dvs. Hvis man IKKE clocker, er dette kort at fortrække :rolleyes:


    Digitimes rapporterer, at AMD's partnere såsom Asus, Gigabyte, MicroStar, Sapphire og Tul Corp skulle være klar til at sende de første grafikkortmodeller på gaden i Radeon hD 9000 serien i starten af oktober måned


    Når først Digitimes skriver det, så er der større sandsynlighed..

  • Ikke helt korrekt... Det er netop clocket i forvejen fra producenten selv.. Den har en clock boost på 1202 MHz!! Dvs. Hvis man IKKE clocker, er dette kort at fortrække :rolleyes:


    Digitimes rapporterer, at AMD's partnere såsom Asus, Gigabyte, MicroStar, Sapphire og Tul Corp skulle være klar til at sende de første grafikkortmodeller på gaden i Radeon hD 9000 serien i starten af oktober måned


    Når først Digitimes skriver det, så er der større sandsynlighed..


    Har også tænkt mig at være åben overfor det Radeon nu kommer med, også da jeg læste rygter om at BF4, Rome 2 og Watch Dogs skulle følge med 9xxx modellerne. Men dette var selvfølgelig bare rygter.
    Vil der ikke være nogle børneproblemer med et helt nyt grafikkort, som også kommer med en ny arkitektur?


  • Har også tænkt mig at være åben overfor det Radeon nu kommer med, også da jeg læste rygter om at BF4, Rome 2 og Watch Dogs skulle følge med 9xxx modellerne. Men dette var selvfølgelig bare rygter.
    Vil der ikke være nogle børneproblemer med et helt nyt grafikkort, som også kommer med en ny arkitektur?


    Fordi at playstation 4 og xbox one har en AMD chip, er der gjort ekstra ud af at øge performance til AMD :thumbdown: .. BF3/BF4 køre på frostbite engine hvor ATI GPU'erne har vist best performance....*Ind til videre*

  • Super dejligt med så mange der gider at hjælpe en newbie som mig, det er sgu en skønt at se.


    Efter at have set Ebo's svar, vælger jeg at tage den "dyre" Gigabyte GA-Z87X-D3H, da jeg gerne vil have muligheden for evt. en ekstra gtx 770 næste år. Har også hørt at ASUS skulle lave nogle gode bundkort, hvem ville i vælge af de 2 producenter?

    Du skal bare vælge hvad du nu har brug for eksempelvis, hvis du har brug for mange 16x pcie slots, så vælg det bundkort der har de antal slots du skal bruge. Det samme gælder angånede features, hvis du skal bruge nogle bestemte funktioner, så vælg det mærke der har dem, som matcher dine kriterier/ønsker.


    Og det med at AMD skulle have en fordel, som rent faktisk betyder noget. Ja jeg kan ikke sige andet end, vis mig nogle benchmark :P, da jeg næppe tror det kommer til at gøre en forskel. Eller er det nogle ting som AMD har i starten af bf4 og så først senere hen patcher Nvidia det ind. Det med at Rome 2, BF4 og watch dog skulle følge med amd's opdateret never settel bundle er bestemt ikke helt ude i skoven, især når man kigger på hvad de allerede har gjort.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Fordi at playstation 4 og xbox one har en AMD chip, er der gjort ekstra ud af at øge performance til AMD :thumbdown: .. BF3/BF4 køre på frostbite engine hvor ATI GPU'erne har vist best performance....*Ind til videre*


    alså nu blev det jo bevist med GTX 680 kunne slå HD 7970 i BF3, men igen jeg vil til hver en tid tage et GTX 770/780 kort.


    synes AMD er for langsomme med nye drivere, hvor Nvidia laver en i måneden ca, og så bruger GTX 770 og 780 mindre strøm.


    jeg ved godt at 7950/7970 er billigere men performance mæssigt vil jeg hellere tage et GTX 770/780.


    har selv et Asus GTX 670 DCII 4gb da jeg syntes 2gb var forligt da jeg ramte 1,9gb vram forbrug i et par mine spil i 1920x1080.

  • Fordi at playstation 4 og xbox one har en AMD chip, er der gjort ekstra ud af at øge performance til AMD :thumbdown: .. BF3/BF4 køre på frostbite engine hvor ATI GPU'erne har vist best performance....*Ind til videre*


    Nvidia havde klart bedre performance end AMD i BF3, da Geforce 600-serien ankom. Senere forbedrede AMD deres drivere, så de endte med at være nogenlunde lige gode. Men BF3 var i hvert fald ikke nogen sejr for AMD over Nvidia.

  • Er nu også rimelig bestemt på at skulle have en GTX 770, så AMD skal komme med noget virkelig vildt til en god pris før jeg tager deres grafikkort. Har prøvet at have radeon 2 gange nu, en god og en forfærdelig oplevelse. Har aldrig prøvet Nvidia, selvom jeg egentlig altid har ønsket det, så nu skal det altså være :)

  • Jeg er selv INVIDIA fan og jeg afventer MSI GTX Lightning som har release i morgen d. 28/8.. Det skulle efter rygterne blive det hurtigste 780 kort og slå Titan på alle punkter.. Allerede nu kan de fleste OC 780 slå titan på nogle punkter..


    Men det spås allerede på nuværende tidspunkt at en Titan Ultra og GTX 790 skulle være under opsejling..


    http://bf4central.com/2013/07/battlefield-4-amd-optimized/


    Læs her omkring AMD optimereingen af BF4....


  • På alle punkter? Løgn og latin. Det kan ikke lade sig gøre.


    Og klart at et overclocket 780 kan overhale et Titan i gaming. Men det er jo ligegyldigt, for Titan kan også overclockes.

  • jeg er ikke sikkert på psuen, kunne nå med 24 pin stik, og 8pin stik ,på haf 922 til bundkortet ,men der viser
    at 24 pin er 61cm, 4/8pin er 65 cm, kabinetet er 55cm i højde at de stik kan nå bundkortet så haf 922 er godkendt
    http://www.edbpriser.dk/kabine…er-haf-922-id-536215.aspx
    vil stadig tage psu, det bliver ikke bedre i kvailtet, eks cemicon bedste konsator grad a.
    http://www.mm-vision.dk/produk…sp?varenr=6121256&menu=pc

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Super dejligt med så mange der gider at hjælpe en newbie som mig, det er sgu en skønt at se.


    Efter at have set Ebo's svar, vælger jeg at tage den "dyre" Gigabyte GA-Z87X-D3H, da jeg gerne vil have muligheden for evt. en ekstra gtx 770 næste år. Har også hørt at ASUS skulle lave nogle gode bundkort, hvem ville i vælge af de 2 producenter?


    Efter Ebo foreslog XFC's PSUer, har jeg fundet frem til XFC Proseries P1-850B, den er sølv certificeret men ville det være en fordel at opgradere til gold? Og ville de 850 watt være nok til 2xGFX770 og kølere mm.? Ellers er der jo også doittt's løsning.

    jeg håber du mener XFX :D og ikke XFC ;) bare en lille detalje, men med XFX går du bestemt ikk galt i byen, jeg har en og jeg er super glad for den, den levere varen og er stabil...



    et lille input til vælg af bundkort som nævnt tidligere af jesper101996 så vælg efter hva du skal bruge af udgange, fx USB porte, PCIex x16 osv, ærgeligt at stå med at kort hvor man godt lige kunne have brugt lidt ekstra porte...


    vælg af producent til bundkort, tjaaa Asus og Gigabyte er highrollers lige hva det angår, men jeg ville vælge at kigge på MSI, kun grundet til jeg aldrig selv har haft problemer med den producent, mens jeg med Asus og Gigabyte har haft en del bøvl...
    personligt ville jeg vælge dette MSI Z87 G45