• Hej Tweak


    Jeg skal have nyt headset da mit gamle har tjent sin værnepligt. Har en ven der lige har købt creative tactic3d rage og han er ganske tilfreds, men tjekkede lige deres andre produkter og faldt over tactic3d wrath. Jeg kan ikke umildbart se nogen forskel på de forskellige produkter ud over prisen og batteri levetiden. Jeg har kigget på den test der er lavet af wrath her på tweak, men mangler noget sammenligning. Så vil bare hører om der er nogen der har mere forstand på dette emne kan guide mig i den rigtige retning. Det er ikke prisforskellen der skræmmer mig, men der er ingen grund til at købe wrath til 100 kr. ekstra hvis det ikke er bedre.


    Det vil blive brugt til film, casual gaming i form af lol, d3, cs:go og andre små spil og musik i baggrunden. Så derfor har jeg valgt at kigge på et trådløs headset, da man så slipper for ledning.


    Hvis der findes bedre alternativer er jeg åben for forslag i prisklassen 700-800 kr. maks, hvis det kan gøres billigere er det kun en fordel.


    // Psych0

  • VIl sige at saberia v2 ville være et godt valg, selvfølgelig kunne han også gå headphones og mikrofon vejen, men kommer selvfølelig også an på hvilke musik han høre og om han ligger meget vægt i surround sound gaming, eller at mikronfonen sidder på headsettet.


    Selv er jeg ikke den største fan af trådløs headset, da jeg bare mener at et med tråd har bedre mikrofon og lyd kvalitet, det kan dog også bare være mig der er lidt gammeldags med sådan noget ;)


    edit: har du foresten et lydkort som ikke er onboard?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • VIl sige at saberia v2 ville være et godt valg, selvfølgelig kunne han også gå headphones og mikrofon vejen, men kommer selvfølelig også an på hvilke musik han høre og om han ligger meget vægt i surround sound gaming, eller at mikronfonen sidder på headsettet.


    Selv er jeg ikke den største fan af trådløs headset, da jeg bare mener at et med tråd har bedre mikrofon og lyd kvalitet, det kan dog også bare være mig der er lidt gammeldags med sådan noget ;)


    edit: har du foresten et lydkort som ikke er onboard?

    Kan godt være jeg var lidt uklar i min forklaring. En af mine venner har lige købt et rage og jeg mangler et nyt. Men jeg har onboard lydkort fra mit maximus v gene.

  • Kan godt være jeg var lidt uklar i min forklaring. En af mine venner har lige købt et rage og jeg mangler et nyt. Men jeg har onboard lydkort fra mit maximus v gene.

    argg okay :) men tag et kig på saberia v2 og så et asus xnoar i din pris klasse. Med lidt EQ kommer saberia v2 til at lyde rimelig godt, nok noget af det bedste jeg har hørt fra et gaming headset

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • ja hvis han ikke gider headphone og ekstern mikrofon. kunne faktisk godt tænke mig at et par headphone som er et slags headset, altså hvor en ekstern mikrofon medfølges, dog tror jeg ikke det sker, men stadig, kunne være super fedt at se.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • lad os starte med de 2 headset du selv har kig på :)


    Creative Tactic3D Rage = 7.1 surroundkanal


    Creative Tactic3D Wraht = Steroe


    ud over denne ret store forskel på dem, så vil jeg personligt aldrig vælge et Creative headset for jeg har kun oplevet skidt ved dem, heller ej ville jeg vælge et Steelseries for kvalitet er det ikke, går i stykker hele tiden og lyden, ja den skal som jesper101996 er inde på skrues på i en EQ før det er godt...



    jeg vil, som vanligt, mene at den bedste headset producent er og bliver Senneheiser, dette er en personligt mening, jeg har haft en del forskellige andre mærker men mine Sennheiser har altid ligget lige ved siden af klar til at overtage da andre producenter bare ikke levere varen på nogen måde ligesom Sennheiser gør det.
    ved godt de ikk har lavet nogle trådløse, men efter min mening er et godt headset heller ikk trådløst, der er faktisk kun en producent der har formået at gøre det ordenligt, kig lidt på Sennheiser det er mit forslag :)


    nok sagt om Sennheiser, så skal vi lige tilbage til det trådløse som en producent har kunne finde ud af at lave ordenligt....
    Corsair Vengeance 2000 et trådløst headset som, i følge flere af mine kammerater som har købt det, sparker røv og er virkelig lækker kvalitet og lyden er bare i top, jeg har (desværre) endnu ikk prøvet et, øv øv, men jeg stoler på mine kammier for den ene af dem er lydfreak og hvis det ikk lyder godt ryger det af helvede til...


    så mit forslag: kig på Sennheiser eller Corsair Vengeance 2000

  • Som BPM kan være inde på.. så er ram ikke det eneste som de laver længere hos Corsair.


    Købte for ca. 1½ år siden et Corsair Vengeance 1500, som næsten er identisk med 2000 serien.
    http://www.komplett.dk/k/kcp.aspx?sku=649032&sku=750936&


    Har ikke haft problemer med lyden, eller microfonen på nogen tidspunkter, hvor jeg ser at headsets som G35 og Megaloden som er forholdsvis dyre headset går ned ved længere varigt brug..


    Vil måske selv passe på med trådløst headset, selvom det kan være lækkert ikke og have nogen ledning hængende, men for mig selv kan det godt ske at jeg sidder længere end 10 timer ved computeren en lørdag eller søndag og gamer :)

  • Jeg var i Føniks computer og købe det Diablo 3 headsetm som jeg spurgte til råds om. Musikken og teamspeak fungerede rigtig godt. Selve hovedkablet fra headset til USB connecteren er maks en havl metet. Hvilket betyder man skal have et lidt forstørret USB stik til at ligge på bordet og bruge deres forlænger. Yderligere syntes jeg ikke lyden i Diablo 3 var særlig fed, så det ryger tilbage og jeg holder ved mit pc 350. Dette er bare for at andre folk kan bruge min erfaring til noget i fremtiden. Nogle der ved om man kan købe kopper til sit sennheiser, eller skal man kende nogen for at få nogle nye ?