Canon G1X eller Sony DSC-RX100 MK2??

  • Jeg står og skal bruge et high-end kompakt kamera til maks 6.000,-


    Mine øjne er umiddelbart faldet på enten Canon G1X hvor man får utrolig meget for pengene, eller det sprit nye DSC-RX100 MK2 fra Sony (har erfaring med forskellige Sony modeller jeg har været meget glad for).




    Jeg har få krav som de begge ser ud til at kunne overholde:


    • Solidt bygget, gerne i metal.


      Skærm der kan vippes både op og ned.


      Lille og meget bærbart.


      Skærm skal kunne ses selv i skarp sol lys (skal bl.a. bruges i Afrika)



    ...men vigtigst af alt er billedkvaliteten, en 1.5" CMOS vs en baggrunds belyst 1" CMOS, hvad giver de bedste billeder?


    Sony har en masse fancy features men tvivler på jeg ville få dem brugt, billedekvaliteten er top prioritet.




    Hvad siger I herinde??


    :rules:

  • Hej atomac.
    Jeg har Canon G1X og er rigtig tilfreds.. Købte det sidste år da vi skulle til Italien ,
    Da jeg ikke ville "slæbe" mit 5D MKII med.. Det kan også skyde i RAW..


    Mvh. Peter

  • Jeg har hørt meget negativt omkring netop G1X men derimod skulle G15 være et meget bedre valg.


    90% jeg hører der har prøvet begge modeller, er gladere for G15'eren. En af de største ting afgørende her er, at G15'eren simpelthen bruger hurtigere glas og derfor ofte ender med at være mere lysstærkt (som jo skulle være G1X'erens fordel pga. sensor størrelsen).


    Igen siger jeg, at jeg ikke har nogen af dem og derfor ikke taler af egen brugserfaring - kun af reseacrherfaring - men det er som oftest G15'eren som folk ender med, simpelthen fordi produktet giver mere mening.


    http://www.youtube.com/watch?v=rrmKBG5sd_o

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Jeg har selv et Canon G1x som er et super fantastisk lille kamera.


    Jeg havde kameraet til låns for at skrive en test og blev så vild med det at jeg endte med at købe et.


    http://test-zone.dk/kompakt-power-canon-g1x/



    Det er dog lidt tid siden og på daværende tidspunkt var der ikke kommet en udgave 2 har Sony's RX100.


    Skulle jeg vælge imellem RX100 MK2 og G1X ville det være et svært valg, men jeg tror faktisk at Sony'en ville blive vinderen.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy