Corsair Carbide AIR 540 kabinet

  • Langt de fleste kender producenten Corsair som en stor spiller på RAM, kabinet og strømforsynings markedet. Corsair startede deres succes som RAM producent og har siden start udvidet deres sortiment med en masse forskellige ting, så vi nu også finder tastaturer, headsets, mus, kabinetter, strømforsyninger og meget mere. Key features ved Corsair er meget høj kvalitet og enkelt design med alle detaljerne i orden.

    Der blev præsenteret en masse spændende produkter til Computex messen for ikke så lang tid siden. Corsair var naturligvis også at finde på messen, og havde blandt andet nogle nye tastaturer og mus med på messen. Det er dog ikke nogle af disse vi skal kigge på i dag. Corsair havde nemlig også kabinetter med – to for at være præcis. Der er tale om kabinetter til deres Carbide serie, hvor vi har fået tilsendt deres spritnye Carbide Air 540, som er noget så specielt. Air 540 er en cube, og så alligevel ikke. Opbygningen er lavet for at skabe et kabinet der har suveræn luftkøling, masser af plads og fleksibilitet. Om Air 540 holder hvad det lover, finder vi ud af når vi nu tager det første kig på hvad der kommer i kassen


    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/201…ir_Carbide_AIR_540_32.JPG]


    Læs testen

  • Kunne du evt. måle hvor meget plads der er (eller det hedder vel egentlig hvor dybt) rummet hvor PSU'en er monteret er? Altså fra sidepanelet og ind til bundkortpladen.


    Det kunne nemlig være ret spændende hvis der, med lidt modding, kunne være plads til en radiator i den sektion også :D

  • Hvad med luft til harddiskene, det virker til de er gemt helt af vejen bagved det hele uden nogen form for luft cirkulering? PSU'en tager luft ind og blæser det lige direkte ud af siden igen og grillen lige oven over er ikke til meget nytte hvis alt air flowet er på den anden side af pladen i midten.

    Har jeg overset noget?

  • Hvad med luft til harddiskene, det virker til de er gemt helt af vejen bagved det hele uden nogen form for luft cirkulering? PSU'en tager luft ind og blæser det lige direkte ud af siden igen og grillen lige oven over er ikke til meget nytte hvis alt air flowet er på den anden side af pladen i midten.

    Har jeg overset noget?


    Der er, som sådan, ikke noget du har overset - måske misforstået :-)


    Der er kun plads til 2 x 3,5" harddiske i kabinettet, og de ligger inde i kammeret hvor bundkortet også er. I kammeret hvor PSU'en er, er der "kun" plads til SSD'er, som ikke behøver nogen køling :-)


    (Ret mig, hvis jeg tager fejl, Jan)


  • Der er, som sådan, ikke noget du har overset - måske misforstået :-)


    Der er kun plads til 2 x 3,5" harddiske i kabinettet, og de ligger inde i kammeret hvor bundkortet også er. I kammeret hvor PSU'en er, er der "kun" plads til SSD'er, som ikke behøver nogen køling :-)


    (Ret mig, hvis jeg tager fejl, Jan)


    Aha, det giver jo mening.
    Syntes også der var lidt ekstremt med 4x 3.5" diske på højkant, men dybden var lidt svær at vurdere. Læste lige artiklen igen, det var mig overså det, I har godt nok skrevet at det var 4x2.5" så giver det hele jo lidt mere mening. :9xo

  • Det er nemlig helt korrekt...


    Der er understøttelse for to 3.5" harddiske i kammeret hvor bundkort med videre er, hvor der er masser af airflow...


    SSD drevene er gemt væk bag ved, da de som Kenneth siger, ikke behøver nogen køling :)

  • Er det muligt at sætte blæserne i fronten mellem gitter og selve kabinettet? Eller er der slet ikke plads til at montere dem på den modsatte side af standarden?


    De kan kun monteres på den side de er standard fra Corsair... Der er ikke plads på den anden side - hvis det er det du mener :)

  • Fordømt. Kan man modde plads i grillen til de kan være der? Ville være lidt træt af at købe ind og så finde ud af det ikke ville kunne være der :)


    Edit: har fundet en video på Youtube hvor man kan se det sagtens kan lade sig gøre :-)


    540 Air WC Build