Single raid cpu køler

  • Heey Tweak


    Overvejer at købe en single raid cpu køler, men hvilken en skal man vælge der er så mange?


    Jeg har kigget på følgende:


    Corsair H60


    Corsair H70


    For mig ser det ud til at slangerne på H60'eren er større hvilket vel betyder der kan blive flyttet mere vand, end i H70'eren. Ved ikke om der er andre gode muligheder som ligger i samme pris niveau eller billigere. Jeg har ikke plads til en stor luft køler derfor bliver det en single raid, og der er heller ikke plads til en due raid :D.


    // Psych0

  • Jeg er ganske tilfreds med min H60, siger ikke en lyd og klart noget af det bedste jeg har set på til den pris. Så kan kun anbefale den.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Den bedste efter min mening er Antecs H2o 620, allerførst har den en bedre pumpe, den er mere lydsvag og køler i det store hele lige lidt bedre.
    Vil du virkelig have det hele ud af det system, så sæt 2 blæsere på i push/pull som jeg har gjort, så får du alt ud af den lille radi, der kan Corsair ikke være med.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Vil ikke recommend dig at købe en low end vandkøler. H60t er nok det eneste jeg fortrudt at købe, skulle nok bare havde købt en god luftkøler, hvis man da er nede i de priser ;)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Vil ikke recommend dig at købe en low end vandkøler. H60t er nok det eneste jeg fortrudt at købe, skulle nok bare havde købt en god luftkøler, hvis man da er nede i de priser

    Nu ved jeg ikke hva du forbinder med en low end vandkøling, men syntes da at 5-600 kr er rimelig mange penge at give for en køler?


    Jeg har heller ikke planer om at skal opnå nye højder i OC, skal bare have en lille smule mere power så maskinen holder en eller 2 sæsoner yderligere end hvis man ikke OC'ede den. Så jeg skal jo ikke lave custom vandkøling da det ville være overkill, da jeg slet ik for brug for den mængde køling som bliver leveret.

  • Corsair H60 og H70 er low-end i forhold til H80, H100 osv.
    Det er der ikke i sig selv noget i vejen med. Problemet er at H60 og H70 netop ikke er de 5-600 kroner værd i forhold til luftkøling. Det er først med high-end vandkøling at man begynder at få en ydelse som luftkølere har svært ved at hamle op med.