Lav PSU kabler kortere, need help

  • Jeg går i disse dage og venter på at modtage delene til mit nye build, som kommer til at bo i et NoFan CS-70 kabinet (modificeret Silverstone FT03).
    Sagen er at min Seasonic X400's strømforsynings kabler er alt alt for lange til det lille tårn, så skal have gjort dem kortere.


    Spørgsmålet er bare om jeg kan klippe dem kortere og lodde dem sammen, så jeg ikke behøver at crimpe stik på igen?
    Ville gerne undgå at købe en masse værktøj jeg sjældent vil få brugt...


    Planen er efterfølgende at sleeve og heatshrinke dem enkeltvis, så der burde vel ikke være nogen kortslutningsfare? Burde jeg ogaå heatshrinke lodningen under sleevet eller gør det ingen forskel?


    Håber at modtage kabinettet fredag, så rør ikke en finger før det er her, skal bare lige høre hvordan du ville gribe sagen an :)



    :rules:

  • Ender du ikke med noget "juks" hvis du skal have lodninger på alle ledningerne? Hvis du har mod på det kan du korte dem af i enden ind mod PSUen og så gen-montere der i stedet for omkring stikkene.


    Hvis du lodder, så ville jeg bestemt vælge at have krympeflex omkring samlingerne.


    /ask

  • Ender du ikke med noget "juks" hvis du skal have lodninger på alle ledningerne? Hvis du har mod på det kan du korte dem af i enden ind mod PSUen og så gen-montere der i stedet for omkring stikkene.


    Hvis du lodder, så ville jeg bestemt vælge at have krympeflex omkring samlingerne.


    /ask


    Når først der er sleeve på tror jeg ikke man ser det. Min PSU er fuldt modulær, så ingen stik der sidder fast, ikke engang mb kabel.

  • husker jeg ikke helt forkert så har Nutman laves det på en PSU engang, kan ikke huske på hvilket site han postede billederne, men mener bare han klippede noget af ledningerne på midten og så satte dem sammen igen.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • stenede lige lidt rundt og fandt tråden jeg snakkede om med Nutmat.
    http://octeamdenmark.com/forums/topic/babyshark/


    Der kan du se hvordan han gjorde det, ser ud til at være det du selv havde i tankerne at gøre =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • lyder afgjort som det bedste det Nutman skriver, men hvor dyre er sådan et crimp tool?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.