Corsair CX430 + CX430M - PSU i budget klassen

• Langt de fleste kender producenten Corsair som en stor spiller på RAM, kabinet og strømforsynings markedet. Corsair startede deres succes som RAM producent og har siden start udvidet deres sortiment med en masse forskellige ting, så vi nu også finder tastaturer, headsets, mus, kabinetter, strømforsyninger og meget mere. Key features ved Corsair er meget høj kvalitet og enkelt design med alle detaljerne i orden.

Vi har denne gang ikke kun fået sendt et, men hele to produkter fra Corsair. Der er tale om to strømforsyninger i deres CX serie, som er den billigste serie Corsair har at byde på. Vi har fået tilsendt deres CX430 og CX430M, som faktisk er identiske, ud over at ”M” modellen er semi-modulær. Der er tale som 430 Watt strømforsyninger som begge har 80 Plus Bronze certificering samt et enkelt PCI-Express stik.

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/201…x430_threequarter_300.jpg]

Læs testen

• Igen bruger i for svag hardware til testen. TDP for processor og grafikkort er kun 145W samlet. I kunne i det mindste have brugt et grafikkort der rent faktisk bruger det PCIe-strømstik der er til rådighed på de to strømforsyninger.

I øvrigt bør man være varsom med Corsair CX430. Der findes flere forskellige versioner, hvoraf i hvert fald nogle dels har dårligere specifikationer end de to I tester her, og dels har halvdårlige kondensatorer.

• Igen bruger i for svag hardware til testen. TDP for processor og grafikkort er kun 145W samlet. I kunne i det mindste have brugt et grafikkort der rent faktisk bruger det PCIe-strømstik der er til rådighed på de to strømforsyninger.

I øvrigt bør man være varsom med Corsair CX430. Der findes flere forskellige versioner, hvoraf i hvert fald nogle dels har dårligere specifikationer end de to I tester her, og dels har halvdårlige kondensatorer.

Nu er det mig der har skrevet testen og kan godt se hvad du mener... Dog er det svært at finde noget der kan belaste PSU´erne 100% efter som jeg kun har to systemer stående... Mit LGA2011 setup ville være en for stor mundfuld for 430 Watt, mens det andet nok er i underkanten...

Jeg skal se om jeg kan skaffe et grafikkort eller lignende til fremtidige tests, så de blive belastet mere end de gør nu...

/Jan B
    Tweak Crew

• Fair nok at man ikke kommer til at teste strømforsyninger til det yderste uden en load tester til 15-20.000 kr. eller derover. Men et grafikkort med et enkelt 6-pin strømstik synes jeg næsten godt man kan forlange. Om det så er et GTX 660 eller et GTS 450.

• Fair nok at man ikke kommer til at teste strømforsyninger til det yderste uden en load tester til 15-20.000 kr. eller derover. Men et grafikkort med et enkelt 6-pin strømstik synes jeg næsten godt man kan forlange. Om det så er et GTX 660 eller et GTS 450.

Giver dig skam helt ret... Der er dialog med chefen og vi finder en løsning til fremtidige tests... Tak for den konstruktive kritik, kun må den måde bliver vi bedre :9xo

/Jan B
    Tweak Crew

• Fin anmeldelse.
    Men hvordan er lydniveauet på disse strømforsyninger - kan man putte en i en 200w HTPC og så forvente en lydløs HTPC?

Benytter i øjeblikket en 300 w SilverStone 100% passiv strømforsyning og den bliver meget varm ved 200 w forbrug.

• Fin anmeldelse.
    Men hvordan er lydniveauet på disse strømforsyninger - kan man putte en i en 200w HTPC og så forvente en lydløs HTPC?

Benytter i øjeblikket en 300 w SilverStone 100% passiv strømforsyning og den bliver meget varm ved 200 w forbrug.

Strømforsyningerne var yderst lydløse under vores test... men som skrevet længere oppe blev der også kun trukket omkring 150 watt...