Er det kun mig sådan noget altid sker for ?

  • Lige en lille kommentar...


    Men på din kontrakt står der noget med 100% garanti og så'n, inden for 3-6 mdr. for det meste.
    Dvs. at det er forhandleren der skal bevise at bilen har været i 100% go' stand da han leverede den til dig. Kan han ikke det, skal han betale.
    Kan han ikke det og nægter at betale, så find en advokat eller/og gå til forbrugerstyrelsen.


    EDIT:
    Har lige snakket med min far... han siger at uanset hvad, så er det forbrugskøbsloven der gælder!
    6 mdr. garanti, og 18 mdr. reklamationsret.
    Han foreslog at du meldte dig ind i FDM og snakkede med em om det (koster ca. 400kr. pro anno.), de giver juridisk råd og vejledning tl dig så.



  • Du har helt og aldeles ret - Aerial har retten - loven - what ever på sin side - Jeg tror bare han vælger denne løsning for at få den ud at køre igen så hurtigt som muligt - og hvis han får en motor med så (officielt) få km. - så er det trods alt en spiselig løsning - selv om det fandeme er surt at skulle af med de penge.. X( - - Den med FDM halter desværre lidt - da han ikke ville kunne melde sig ind nu og få retslig hjælp imorgen - Det tilbud gælder vist kun for eksisterende kunder... - Men FDM er en god ting - Så måske han skulle overveje det.....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD



    Du har helt og aldeles ret - Aerial har retten - loven - what ever på sin side - Jeg tror bare han vælger denne løsning for at få den ud at køre igen så hurtigt som muligt - og hvis han får en motor med så (officielt) få km. - så er det trods alt en spiselig løsning - selv om det fandeme er surt at skulle af med de penge.. X( - - Den med FDM halter desværre lidt - da han ikke ville kunne melde sig ind nu og få retslig hjælp imorgen - Det tilbud gælder vist kun for eksisterende kunder... - Men FDM er en god ting - Så måske han skulle overveje det.....


    Man kan desværrre ikke melde sig ind i FDM for at få hjælp til en skade der allerede er sket - Men en indmelding dertil kommer ihvertfald med det samme, så jeg evt kan få hjælp fremover :D



    og Ja - jeg vælger nok lidt den "spiselige" løsning, da jeg bare gerne vil have min spand igen ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial


    Øh den lyse side ?? Det må da hellere være alt andet end motoren der går i stykker - det her kommer til at koster over 20K at få fixet :evil:


    Vis det var mig ville jeg gå til FORBRUGERRÅDET...
    han skal ihvertfald give dig 1 år garanti

  • ha ha - nå men en lille sen update.


    De har så monteret den nye motor og tro det eller ej -> Den laver samme lyd fra ventilerne.
    (Heldigvis har jeg ikke betalt for den)


    Nå men det betyder jo at jeg stadig ikke har nogen bil. :evil: :evil:


    Ringede så til forhandleren igår og sagde at nu vil jeg have en anden vbil at køre rundt i, indtil han får styr på sine sager. Han sagde så at han havde sat en lille Mitsubishi til mig jeg kunne hente efter fyraften.
    Det lunede lidt at se en Mitsubishi Pajero 3.0 GLX V6 4x4 med automatgear, som jeg kan voldprygle indtil jeg får min egen .

  • Quote

    Den laver samme lyd fra ventilerne.



    Ta-daaaaaaaaa : Netop DERFOR postede jeg den med at du skulle få km-garanti + få den checket eksternt - Den motor ER vist kørt af en 18 årig Brian-smart-type... - Men den bil bliver vist generelt også vold-pryglet - som du så flot siger det.... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD



    Ta-daaaaaaaaa : Netop DERFOR postede jeg den med at du skulle få km-garanti + få den checket eksternt - Den motor ER vist kørt af en 18 årig Brian-smart-type... - Men den bil bliver vist generelt også vold-pryglet - som du så flot siger det.... ;)


    ja i know - men skulle jo lige ha den monteret før jeg kunne lave garantien.


    Bliver nød til at have en seriøs snak med ham senere i dag og finde ud af hvad vi gør på længere sigt - det her er jo til grin :evil:

  • Quote

    ja i know - men skulle jo lige ha den monteret før jeg kunne lave garantien.



    Klart - klart - Men hans ansigts udtryk - når du fyrer den af med km-garanti - det vil sige en del - Enten siger det "no problemas" - eller også siger det "oooooooooops" - og hans evt. argumentation om hvorfor det sleeeeet ikke er nødvendigt at du får det - den vil sige endnu mere - MEN maybe han er DK's eneste ærlige auto-forhandler (tvivler sgu godt nok på at der findes en sådan.


    Der er 3 slags kriminelle i DK som ALDRIG bliver busted - De 179 røvhuller inde på Chr. Borg - Advokater og ja Bil-Pushere..... X(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    Wee - har endelig fået min peugeot :D


    Med udskrift fra motortest og det hele - dejligt at det endelig er på plads.


    Lad stylingen begynde :clap:


    17" fælge, skørter, scoop i motorhjelmen? :D:D:D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af OriGiN


    17" fælge, skørter, scoop i motorhjelmen? :D:D:D


    he he skal have spacere til baghjulene og så øjenskygger på.
    Derefter skal jeg til min ½storebror i Sverige som toner ruder.


    og så må jeg lige spare sammen til et komplet kåbe-kit og nogle ordentlige fælge :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial


    he he skal have spacere til baghjulene og så øjenskygger på.
    Derefter skal jeg til min ½storebror i Sverige som toner ruder.


    og så må jeg lige spare sammen til et komplet kåbe-kit og nogle ordentlige fælge :D


    det ska sq nok blive godt :D glæder mig til billeder :D



  • Er det ikke også lidt for meget Brian igen igen og Golf over det... X(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD



    Er det ikke også lidt for meget Brian igen igen og Golf over det... X(


    Tjo - vil gerne gejle min lidt men ikke så drastisk - desuden koster det også en halv arm. Så hellere lidt hyggestyling og et godt anlæg ;)