ram spørgsmål

  • Hejsa Tweak, har et nybegynder spørgsmål, har overvejet lidt en amd a6-3670k cpu til min kæreste, da hendes gamle pentium d er ved at dø, har læst flere steder at man skal have ram omkring 1866 mhz eller hvor meget det nu er til sådan en, hvorfor skal man det? er 1600 mhz dårlige eller hvordan?

  • Hejsa Tweak, har et nybegynder spørgsmål, har overvejet lidt en amd a6-3670k cpu til min kæreste, da hendes gamle pentium d er ved at dø, har læst flere steder at man skal have ram omkring 1866 mhz eller hvor meget det nu er til sådan en, hvorfor skal man det? er 1600 mhz dårlige eller hvordan?


    Det er fordi grafikprocessorer har brug for en masse hukommelsesbåndbredde. Grafikkort bruger ofte GDDR5, der kan have langt højere båndbredde end DDR3. Men når grafikken er integreret i en CPU eller APU er der kun systemets DDR3 at tage af. Så kan man kompensere for tabet ved at tage så hurtig DDR3 som muligt. Det er ikke sådan at 1600 er decideret dårligt, det vil bare give noget dårligere ydelse med en APU. Til en normal computer med et dedikeret grafikkort er 1600 fint nok.


    Men nu er en A6 alligevel i den knap så imponerende ende, så du skal ikke regne med den bliver et vidunder bare fordi den får hurtig RAM.

  • Hejsa Tweak, har et nybegynder spørgsmål, har overvejet lidt en amd a6-3670k cpu til min kæreste, da hendes gamle pentium d er ved at dø, har læst flere steder at man skal have ram omkring 1866 mhz eller hvor meget det nu er til sådan en, hvorfor skal man det? er 1600 mhz dårlige eller hvordan?


    Til A6-3670K er dual channel 1600mhz RAM ok:-)