Erfaring m. køb af - Macbook/studierabat/firma

• Hej folkens.

Jeg skal lige om snart erhverve mig en macbook pro 15" retina.

Men jeg vil gerne lige høre om der er folk der har erfaring med denne måde jeg vil købe på

Jeg er studerende og har læst man gennem apple kan få ca. 6% rabat - sandt eller falsk og er det så nemt som det virker til eller er der mere i det.

Derudover skal den købes gennem min mors firma, kan jeg så stadig få studierabaten?

tak, J

• Mener ikke at Apple selv giver studierabat af nogen art - Humac (en af de danske re-sellers) gør derimod (mener det var 10% for en del år siden da jeg selv spurgte).

Hvis I køber den igennem din mors firma kan du selvfølgelig ikke få studierabat - i snyder allerede skat for momsen. :huh:

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• ind på apple stor's hjemmeside kan du allernederst under "other stores" vælge education - så får du studenterrabatterne.

Du skal dog ikke regne med at kombinere det med at købe uden moms!

/ask

• Jeg kan ikke se hvorfor du skal købe den gennem din mors firma.. Du er jo ikke ansat til at bruge computeren der. Så det er jo direkte ulovlig. :whistling: ;)

Tag du studierabatten som fx Humac gør i. Hvis du gerne vil have rabat, så køb en billigere computer og spar de penge.

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

• Det er der bestemt intet ulovligt i nej, kan ikke se jeg har nævnt ovenstående jeg ikke er ansat i hendes firma? Jeg er grafiker og skal derfor have mig en byog laver derigennem grafik for mutter :) så intet ulovligt i det. Men tak for remindere

• Som freelancer kan du altså stadigvæk ikke købe igennem andres firmaer... hold nu bare op med at prøve at legalisere det og tag i mod studierabatten som du jo sansynligvis er berettiget til.

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |