Koreanske monitors?

  • Har fumlet lidt rundt på nettet og kigget på skærme og har lagt mærke til at det er tit at sådanne nogle asiatiske skærme som ikke er kendt i vesten faktisk tit er federe, opløsningsmæssigt og panel mæssigt, end de "normale" som asus, benq, lg og alle de andre.
    - Og ja er godt klar over at mærker som asus, benq osv. også er fra asien, vidste bare ikke hvordan jeg skulle omtale de andre skærme anderledes ;)



    F.eks tilbyder yamakasi en retina monitor som, ifølge hjemmesiden selv, skulle være meget bedre end en almindelig LED monitor.
    http://www.witechit.co.kr/


    Spørgsmålet er så kan det betale sig at finde ligende skærme? Kender i måske nogle gode mærker? Leder efter 27"+ gerne med 2560x1440 opløsning

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • har overhoved ikk kendskab til det mærke, men for dælen de ser sq da fede ud de skærme :)


    det sjove kunne måske være hvis nogen (Tweak ;) ) kunne få fat i sådan en og lave en test af den og se om den var noget værd i forhold til det vi ser som normale skærm producenter...


    jeg ser frem til at se om der er nogle som kan komme med nogle bud til emilpapis93 så man selv kunne lære lidt :)

  • Jeg kunne godt finde på at købe sådan en skærm.. Men skal først lige have en ny pc der kan trække det, Geforce Titan og en ny i7 ;)


    Men vil hellere end gerne lave en review/fortælle om den og smide den på tweak. Men der går ihvertfald nogle måneder, skal jo lige tjene pengende!

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Hey.


    Jeg stiller da gerne mit system herhjemme til rådighed til en test


    BTW: Køb en YAKAMASI 2560*1440, oc den til 120-125 HZ, so smooth

    ASUS ROG G751JY
    ASUS Zonar Essence One - DAC Converter
    Logitech G19s
    Logitech G27
    Corsair Vengeance Mouse FPS Gaming


    :9xo

  • overclock en skærm? hvordan det ? :D


    Som de andre er (lidt) inde på så kan du overclocke visse skærme efterhånden - altså dvs. du kan tvinge refresh raten højere end standarderne. Lidt ala. de gamle CRT skærme hvor du ikke bare kørte enten 60 eller 120 (og nu 144?) hz.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |