Ny wireless router?

  • En af de bedste, er stadig den gode gamle D-Link DIR 655.


    Den kan hvad den skal, og har ikke en masse bras man aldrig bruger alligevel.


    http://www.edbpriser.dk/router…er-dir-655-id-315923.aspx


    Kan købes brugt til 200kr på fx DBA.dk


    Den er utrolig stabil, god hastighed og nem.


    Den har ikke dual-band (ergo ingen 2,4 GHz + 5 GHz) og sender kun i 2,4 GHz området. Men det er faktisk os den eneste negative ting.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Det er første gang jeg hører om den router. Og jeg har normalt ganske fint styr på netværk.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Okay har fået en D-link DIR 825.. Er det en god router?


    Det varierer lidt, jeg har hørt en del skidt omkring A versionen af den router(A versionen minder om dir-655, men blev hurtigt erstattet af B1/B2 versionen).


    Jeg har selv en dir-825 B2 (er identisk med B1) og har ikke haft nogen problemer med den.
    B1/B2 varianten kan man i øvrigt installere en anden firmware end d-links på, C1 versionen kan man måske (hardwaren burde være i stand, men er ikke sikkert at softwaren er klar).


    TL-WR1043ND er i øvrigt også en ganske fin router, dog vil jeg kun anbefale den hvis man skifter firmwaren ud med noget andet, hvilket den dog nærmest er som perfekt til.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Har sat den til og ser ud som om den kører helt fint. MEN når jeg skal oprette forbindelse til routeren med 192.168.0.1 så er den pisse langsom .. Og pludselig går det stærkt og langsomt i gen. Med LAN kabel og uden same shit.. Hvad kan det skyldes? Skal jeg opdater noget? Hvad jeg kunne læse mig frem til på nettet er der ikke flere nye firmwire til denne model. :whistling:

  • Har sat den til og ser ud som om den kører helt fint. MEN når jeg skal oprette forbindelse til routeren med 192.168.0.1 så er den pisse langsom .. Og pludselig går det stærkt og langsomt i gen. Med LAN kabel og uden same shit.. Hvad kan det skyldes? Skal jeg opdater noget? Hvad jeg kunne læse mig frem til på nettet er der ikke flere nye firmwire til denne model. :whistling:


    Hvis det er en B1/B2 variant kan du prøve en tredjeparts firmware.
    Ellers kan du prøve at nedgradere firmwaren til en ældre udgave.


    Hvilken variant af dir-825 har du?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Den hedder B1 .. Hvor kam jeg evt finde noget Firemwire?


    Jeg glemte at nævne, at det måske vil være en ide at prøve med at nulstille routeren.
    Hvis det ikke løser problemet, kan du bagefter tilgå webinterface og anvende søg efter opdaterings funktionen der gerne skulle være derinde.


    Men ellers, her er et par bud på alternative firmwares:
    I det mere brugervenlige område, er der firmwares som gargoyle og dd-wrt
    I det knapt så brugervenlige område er der Openwrt


    Personligt foretrækker jeg Openwrt over de andre, men hvis jeg skulle vælge en mere brugervenlig router distribution ville det blive gargoyle (fordi den er baseret på Openwrt).


    Jeg vil gerne understrege, at du kan risikere at routeren ikke virker, hvis du flasher en dårlig firmware eller der sker noget under flashing. Så der er ingen garantier for at det løser dine problemer eller overhovedet, Derfor vil jeg også kraftigt anbefale at du undersøger hvordan du flasher en firmware korrekt.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Et lille råd fra en der til dagligt arbejder med netværk. HOLD dig væk fra dlink. Det er noget lort. Og heller ikke for sjov at langt de felste af dlinks routers ikke er supported af sådan noget som dd-wrt eller tomato. Som er custom firmware. Det du skal gå efter er enten linksys, buffalo eller asus. Der kan du forvente kvalitet og performance. Det skal du ikke regne med at få hos dlink. Tp link er enligt også okay til prisen men forvent nu aldrrig mere end du betaler får. Hvad mindre du køber en router der er supported af DD-wrt. hvis du flasher din router med deres firmware vil du ende op med en router der har samme funktioner som en enterprice router. Mvh. Dopess

    https://kit.com/nyvang101/nyva…lestation-drone-simulator
    Case - Nzxt S340 Elit White.
    CPU - Intel I5 8600k (5.1Ghz. Oc)
    [b]Bundkort - Asus Rog Maximus x Hero Bundkort.

    Ram - Trident z Rbg 3200Mhz.
    Gfx - nVidia Gtx 1080Ti Fe.
    Cooler - Deepcool 240 Ex-White.

    M.2 - Samsung 960 Evo 256.GB.
    HDD - WD 2Tb -
    SSD - Corsair Force GT 128.Gb.
    PSU - Corsair Rm850x

    [size=12]

    Rettet en gang, sidst af Dopess ().

  • Et lille råd fra en der til dagligt arbejder med netværk. HOLD dig væk fra dlink. Det er noget lort. Og heller ikke for sjov at langt de felste af dlinks routers ikke er supported af sådan noget som dd-wrt eller tomato. Som er custom firmware. Det du skal gå efter er enten linksys, buffalo eller asus. Der kan du forvente kvalitet og performance. Det skal du ikke regne med at få hos dlink. Tp link er enligt også okay til prisen men forvent nu aldrrig mere end du betaler får. Hvad mindre du køber en router der er supported af DD-wrt. hvis du flasher din router med deres firmware vil du ende op med en router der har samme funktioner som en enterprice router. Mvh. Dopess


    I al rimelighed kan man vel også sige at der er mange problemer med d-link routere, fordi der bliver solgt mange af dem, mange af dem er i den lave ende (umiddelbart vil jeg tro at der bliver solgt flere lowend d-link routere end Linksys).


    Jeg har aldrig selv haft problemer med min dir-825 rev. b2 da jeg brugte den (med original firmware), men jeg har da bestemt også læst masser af beskeder på diverse forums, hvor folk har haft problemer med den. Langt hen ad vejen vil jeg dog stadigvæk sige at den burde fungere fint for de fleste.
    Generelt syntes jeg egentligt at det er en rigtigt god ide at undersøge om den router man køber, er supporteret af tredjeparts firmwares, det ses generelt alt for ofte (hos alle mærker) at firmware fejl ikke fikses fordi modellen er blevet udskiftet med noget andet.


    I samme omgang vil jeg sige, at jeg naturligvis enig i at man får hvad man betaler for.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Et lille råd fra en der til dagligt arbejder med netværk. HOLD dig væk fra dlink. Det er noget lort. Og heller ikke for sjov at langt de felste af dlinks routers ikke er supported af sådan noget som dd-wrt eller tomato. Som er custom firmware. Det du skal gå efter er enten linksys, buffalo eller asus. Der kan du forvente kvalitet og performance. Det skal du ikke regne med at få hos dlink. Tp link er enligt også okay til prisen men forvent nu aldrrig mere end du betaler får. Hvad mindre du køber en router der er supported af DD-wrt. hvis du flasher din router med deres firmware vil du ende op med en router der har samme funktioner som en enterprice router. Mvh. Dopess


    Sikke dog en gang sludder! Eftersom der bliver solgt enormt mange d-link produkter så er det jo ikke så underligt at man høre om fejl hos dem oftere en de mindre solgte producenter. Har selv haft udelukkende D-link produkter herhjemme, både routere og switches. Og har ALDRIG oplevet nogen som helst problemer med dem, hverken i drift eller firmware har der været issues.



    Sendt fra min skrivemaskine i skyttegrav Nr 18. Via Tapatalk.

    MB: Asus P5Q Deluxe P45
    CPU: Intel Q8400S w/Asus Silent Square Pro (Stock)
    RAM: Kingston HyperX 2x2gb
    GPU: Asus Radeon R290X DirectCU
    PSU: Corsair HX620W


    Samlet i et Antec P182

  • Sikke dog en gang sludder! Eftersom der bliver solgt enormt mange d-link produkter så er det jo ikke så underligt at man høre om fejl hos dem oftere en de mindre solgte producenter. Har selv haft udelukkende D-link produkter herhjemme, både routere og switches. Og har ALDRIG oplevet nogen som helst problemer med dem, hverken i drift eller firmware har der været issues.



    Sendt fra min skrivemaskine i skyttegrav Nr 18. Via Tapatalk.

    Ej men tag du nu sammen. Dlink er noget billigt lort. man skal holde sig fra. det kan godt være at du aldrig har oplevet problemer med dem. men det er da helt klart fordi du ikke ved bedre. Dlink er kun et alternativ hvis du akut står og mangler en router og du bare ikke kan få fat i andet (Kl lort on natten)... og så skifter man den ASAP. ved første givende chance.


    Skal vi skrive en liste over generalle problemer med Dlink ?


    1. De falder konstant af på trådløst netværk. ( ved godt at du vil sige det ikke passer men facts er noget andet) 7 ud af 10 anmendelser af Dlink vil back mig up.
    2. Der kommer konstant nye firmware opdateringer der skulle fix deres problemer. Men det bugger mere end det gør godt.
    3. Deres software er lige til at lukke op og grine af.
    4. De har for lidt Memory (hvilket blandt andet er grunden til de Crasher ofte når der er over 5 enheder på)
    5. Crappy signal styrke (sammenlignet Med andre router i samme prisklasse)
    6. De bliver solgt som full duplex (hvilket kun er Teoretisk) men køre faktisk kun Half duplex.
    7. de fylder routeren med Features den ikke kan bære.
    8. de markedføres med understyttelse a QoS engien Lyder meget fint Virker bare ikke.


    Listen er lang men magter ikke at bruge mere tid på det. du har Dlink der hjemme og nu er du expert i fæltet. det er godt klaret vi andre uddanner os og arbejder med det hver dag og har gjort det i mange år..

  • en god router er linksys e2500
    http://www.edbpriser.dk/router…-n-router-id-5345832.aspx
    skulle være let at sætte op og er rimlig i pris
    linksys med gigabyte switch e3200
    http://www.edbpriser.dk/router…-n-router-id-5345833.aspx koster 300kr mere
    her er test af den
    http://www.tweak.dk/review/Lin…l-_Band_N_Router/1311/1/1

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

    Rettet en gang, sidst af doitttt ().