The Last Smurai

• hvis der er nogen der har spoilers, så lad være med at poste dem.. jeg har ikke set den endnu, og vil VILDT gerne se den

• God klassisk Hollywood - uden de store overraskelser - og man skal nok ikke tænke for meget over det faktum at en hvid mand (Tom Cruise) fungerer som Samurai - Næppe en realistisk antagelse.....

Oprindeligt indlæg af mulvad
    God klassisk Hollywood - uden de store overraskelser - og man skal nok ikke tænke for meget over det faktum at en hvid mand (Tom Cruise) fungerer som Samurai - Næppe en realistisk antagelse.....

Alt kan lade sig gøre i United Bluff :)

• Ja mega god film :D

Synes dog også den er lidt urealistisk mht. at en hvid man bliver samurai på ikke særlig lang tid.

Men synes det er fedt lavet, den måde den viser samuraiernes kultur som er bygget meget op omkring ære osv. Der er mange små detaljer i filmen som sammenligner dem med vores kultur osv. :)

Helt klart værd at se!

Oprindeligt indlæg af mulvad
    God klassisk Hollywood - uden de store overraskelser - og man skal nok ikke tænke for meget over det faktum at en hvid mand (Tom Cruise) fungerer som Samurai - Næppe en realistisk antagelse.....

Tja, han ER jo ikke Samurai, men bliver det - derfor kan det jo i teorien godt lade sig gøre, hvis man absolut skal kløve det.

Origin - den er absolut værd at se. Den er ikke så totalt actionpumpet som man måske forventer, men det er også kun til det bedste imo. TC spiller kanongodt.

• det er da en ok film, nogen gode effekter og en mellemgod historie. Men så stopper det også der...syntes at historien er tam og at der er en del fejl i filmen.

NB: på meget kort tid bliver han mester i at håndtere et samurai sværd som ingen andr ei hele kina....øøøøh.... er det bare mig eller? ...

• Han havde evnerne! Så kan du bare lære det...nu ingen grund til jalousi!

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• jaja...han havde kæmpet med sværd og var rimelig sej til det efter amerikansk standard. Meeeeeen, nu er det sådan at japanerne/kineserne har udviklet deres evner med sværd siden de startede med at kunne gå på to ben...

• Damn han er vild så! :P

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Kan ik være mere enig.. :dance:

• Jeg må vidst hellere forsvare et mesterværk :)
    Spoiler - dvs læs ikke her hvis du vil have ødelagt filmen ;)

Nu sviner i jo filmen lidt til, så jeg skal da lige modargumentere lidt ;) I siger at han lærer for hurtigt at mestre sværdet ? nej vel ? Det overfald der sker under teaterforestillingen, er et tydelig bevis på hvor lang vej han har igen. Flere gange er han ved at blive slået ihjel fordi han er så ringe en fighter. En kvinde, et barn, og så den fantastisk Katsumoto er blot nogen som redder hans røv under det overfald. Han kæmper pinligt :O

Nogle få scener i filmen sparker han rent faktisk røv med et sværd, men aldrig overfor en samurai, kun overfor folk som er uvante med sværdtræning. Det svarer jo til at jeg skulle spille cs mod Prins Joakim ( jeg ville nok vinde ) skulle jeg spille mod Jerry ville jeg nok få hug, kan i følge mig ? :)

En anden fed detalje er at Tom cruise snakker japansk, hvilket vandt min respekt. Vi kan vel alle huske hvor galt det gik i 13th Warrior med Antonio Banderas, hvor de mente det var lettere at Vikingerne snakkede engelsk end at Antonio snakkede svensk/norsk :rolleyes:

two thums up herfra ;)

• Dejligt indlæg :D

• AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Oprindeligt indlæg af Torbenkh
    jeg syntes egenligt filmen er god nok ....
    men slutningen ... suk... træls

helt enig... var inde i bio med min gamle far og han synes at den ligner for meget "danser med ulve" samme historie.. men filmen er sq meget go!!!!!!!!!!

• Fik langt om længe set den i går aftes, og hold da k*ft for en god film. :D

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP