Gøre et billede størrer / Tilføje sorte kanter

  • Hey hey hey,


    Det jeg ønsker ikke lige ved hvordan jeg skal søge efter på google, er en nem og hurtig måde at kunne gøre et billede større..


    Bare tage et billede, gøre det større, men ikke strække i billedet men bare smide sort med det der bliver større..
    Håber i forstår hvad jeg mener.


    Og hvis der findes en Iphone app ville det være endnu mere perfekt!!! :)

  • Det fatter jeg hat af.. Det skal være større, men man må ikke "strække" det??

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Han mener vidst at istedet for at strække billedet ud i en højere størrelse, så får den en sort ramme ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Han mener vidst at istedet for at strække billedet ud i en højere størrelse, så får den en sort ramme ^^



    Ja.. jeg vil gerne have resultatet i at være et større billede.. men jeg ønsker ikke at gøre "original billedet" størrer.. Jeg ønsker bare at den størrelse den for ud over original billedet skal der komme sort baggrund på..



  • lige præcis Bubbi..


    Og det skal bruges på billeder jeg tager på min iphone, hvor nogle gange når jeg så skal sende/poste det nogle steder så kan jeg ikke få hele mit billede med fordi det er taget med for lidt "unødvendige" ting omkring.. Så for at få det på billede jg ønsker skal jeg gøre det "bredere" og så kan jeg fange det jeg vil.
    Primært Instagram.

  • Fedt!! takker.. så skal jeg bare finde et program til min Iphone der kan det samme.. det ville nemlig være 100 idealt, istedet for jeg skal smide det på computere og tilbage igen på telefonen

    Photoshop express burde kunne tilføje en sort kant

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Har du prøvet det Foxx?? fordi jeg syntes ikke jeg har fundet muligheden.. men skal ikke kunne sige om jeg ser "forkert" :P

    Har hverken penge eller gadgets til det, men har haft mulighed for at lege med det på ipad. Så i sidste ende ved jeg ikke om iphone udgaven kan...


    Men jeg kan prøve at lave en app der kan... mine objective-C skillz indfatter ikke megen pixelmanipulation, men på den anden side... opgaven kræver kun at der sættes X rækker af sorte pixels på hver side af billedet og at det kan gemmes...


    facit er... hvis jeg kan finde nok dokumentation på det, så er der nok snart en app der kan... i al fald hvis din 'fon er jailbroken :)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • min telefon er desværre ikke jailbroken længere. Men damn det kunne være godt med sådan et App der kunne give mig de kanter på.. Så jeg f.eks bare importere et billede til appet og så siger det skal være 4:3 og så smider den bare "kanter" på selv.


    hvis du forstår mig :)