Router til Fibernet

  • Hej Tweak!


    Jeg har haft en del problemer med den router jeg har fået udleveret af Waoo. Selvom det dog er den anden jeg har fået af dem, pga. fejl i den gamle.


    Jeg søger nu en ny router som kan fungere med et fiberkabel.


    Jeg bruger mit internet til følgende:


    • Server med Minecraft kørende på.
    • Streaming
    • Downloading af både store og små filer. Deriblandt spil fra Steam.
    • Yousee TV-Boks.
    • PS3.
    • Xbox.
    • 4 Stationære og 2 Bærbare.
    • 3 Fladskærme.
    • 1 Printer.
    • 3 Mobiltelefoner (når man er hjemme).


    Kører nuværende med en router fra Icotera som er navngivet IGW2000. Modellen med CATV modul inbygget.


    Nogen derude der ved noget om sådan nogle ting? Og som kan hjælpe mig med at finde en router som kan klare fibernet og store belastninger?


    Tak.


    Mvh,
    Papand.

  • alle router fungere med fibernet

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Som Jesper er inde på så er Fiber ikke noget specielt hvad din router angår - ihvertfald ikke på det teknologiske niveau (modem'et derimod...). Det der er vigtigt er at din router faktisk kan sende og modtage al den data du har brug for.


    http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view kan bruges til at få et indblik i hvilke mærker og prisklasser der arbejder bedst under højt pres.


    En D-link, Cisco/Netgear er typisk gode bud. Buffalo laver også nogle udmærkede små kasser. ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Elsker selv min netgear router dog er det ikke deres top model ;)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • altså sådan en her? for nej det er ikke en router mener dog godt du kan putte et lan kabel i den :D
     [Blocked Image: http://i.imgur.com/l6npq.jpg]

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Næh det er nu godt nok en kombineret modem/router. Så bliver det lidt sværere hvis den skal udskiftes. 8|

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg får Fiber fra SydEnergi og har samme fibermodem fra dem som dig, men jeg har nu fraskrevet mig at bruge deres og derfor bliver signalet bare sendt videre til min TrendNet som så er router og distribuere IP'er ;-)

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • lulz modem på fiber fandme første gang jeg har set det, har jeg ik engang på mit, har bare en box hvor jeg sætter det til jeg vil, og lige pt. køre jeg med en Linksys E2500 som køre rimelig nice og uden de helt store probs ^^

  • Quote

    lulz modem på fiber fandme første gang jeg har set det, har jeg ik engang på mit, har bare en box hvor jeg sætter det til jeg vil, og lige pt. køre jeg med en Linksys E2500 som køre rimelig nice og uden de helt store probs ^^


    Jeg skal være ærlig og sige, at jeg ikke aner hvad en Fiberbox hedder (det vi kalder Fiber modem), men nogle gange skal man bare holder sig til terminologier som folk forstår, da man ellers nemt selv er skyld i forvirring vedden bruger man prøver at hjælpe. Så simpelt er dét ;-)

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Så hvis jeg ringer til dem, vil jeg så som fx kunne købe en ASUS RT-N66U og sætte stikket fra Waoo direkte i den, og køre igennem den? Eller skal jeg til og investere i mere udstyr og ind og rode i kompliceret software osv?


    Når du har ringet til Waoo og de har slået router delen fra, så skal du have et LAN kabel til at gå fra fiberboxen (som du benytter lige nu) (Fra stikket hvor der står "Internet") og videre over i din egen router.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Når du har ringet til Waoo og de har slået router delen fra, så skal du have et LAN kabel til at gå fra fiberboxen (som du benytter lige nu) (Fra stikket hvor der står "Internet") og videre over i din egen router.

    Men vil det forhindre fiberboxen i at gå ned? Det skal vel stadig igennem den? Den vil ikke længere forsinke mit netværk?

  • Nej det er der ingen garanti for - det eneste du opnår er at Fiberboksen udelukkende kører som modem og lader din egen router håndtere alt det. Selve boksen sender og modtager stadigvæk data (som eventuelt kan være skyld i at den går ned)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Som HerrMansen siger, Nej det vil det ikke.


    Men hvorfor skulle den også gå ned?? Har haft Fiber fra dem i godt 5 måneder nu og ikke en gang har der været problemer.


    Men du kan ikke komme uden om at have en fiberbox. Ellers kan du jo ikke afkode det signal der kommer ind.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650