iPhone 5

  • Må sige at jeg er imponeret denne gang. Vi skal helt tilbage til iPhone 3 før jeg synes vi har "fået" noget der er sket så meget ved.


    Ny processor, nyt styresystem, nyt design, bedre kamera (glasset), bedre mobilnetværk, bedre Wi-Fi.. Og ny og dejlig micro dock stik som ikke kan vendes forkert. Det er bare lækkert, så er det bare og vente 1 års tid til den kan købes for fornuftige penge! ;-)

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Har du reserveret en?


    http://telia.dk/iphone/


    Nej, og da slet ikke hos Telia.
    Køber aldrig mere en telefon hos et telefonselskab mere. :)


    De to iPhone 5 jeg skal købe bliver købt direkte hos Apple.


    Jeg er glad for mit Oister til 119,-/mdr. for 6 timers pakken.
    Og til den pris er det ikke mere en et par hunderede kr. dyrere at købe den direkte hos Apple.


    Fordelen ved at købe den hos Apple, er at der er langt hurtigere reparationstider hvis den skulle gå i stykker.
    Damens iPhone 4S' skærm gik i udu, og fredag eftermiddag oprettede jeg en RMA på hjemmesiden, hvor jeg ansøgte om at blive ringet op 18:15.
    Apple ringede præcis 18:15.
    Efter 2 minutter hvor jeg forklarede problemet, fik jeg af vide at UPS henter telefonen mandag,
    hvor den så vil blive sendt til Holland til deres servicecenter.
    UPS henter den så mandag, og onsdag formiddag ringede UPS på døren med en ny iPhone 4S til damen.
    Den var blevet testet tirsdag, og fundet i stykker, og samme dag var der sendt en ny, som vi så havde onsdag.


    Til sammenligning havde min kollega hendes 4S'er til rep igennem Telia.
    Hun måtte vente over 4 uger på at få en ny iPhone.
    Det er jo forkasteligt.
    Hun fik en latterlig gammel Huwei dum-phone til at bruge i ventetiden. :D


    Så jeg køber i hvert fald vores to nye 5'ere direkte hos Apple, ligesom vi gjorde med 4S'eren.

  • Av av hvor for jeg ondt i maven af at grine. :rolleyes:


    Ej jeg synes satme den er fed.
    Er super glad for de ikke har lavet den bredere.
    For jeg synes godt nok en mobil som fx. S3 er alt alt for bred.
    I hvert fald til min hånd.


    Så jeg syens det er super fedt de kun har gjort den højere.
    Glæder mig til at benchmarke den nye A6 chip.

  • Av av hvor for jeg ondt i maven af at grine. :rolleyes:


    Nu må du huske på at for os ikke Apple fanatikere, så er Apple kulten nu altså ret sjov at lave gas med :whistling:


    Personligt foretrækker jeg i øvrigt at skærmen er noget bredere, da det nu engang er rart når man kigger på sider der ikke er optimeret til mobil telefoner.


    Men ellers... A6eren ser nu også fin nok ud, hvis wikipedias artikel er værd at stole på, så har den to Cortex A15 kerner, hvilket skulle performe ca. lige så godt som qualcomms krait, som der er i nogle af Qualcomms nyere SoCs(mig bekendt anvender visse amerikanske galaxy S3 udgaver en dual core krait SoC). Krait performer bestemt ikke dårligt, så det skal sikkert blive en fornuftig SoC, men softwaren er nu bestemt mindst lige så vigtig, så hvis Apple gør det godt burde den kunne konkurrere fint med diverse Android telefoner.


    Personligt er jeg nysgerrig for at finde ud af hvilken grafikkerne der bliver anvendt denne gang, det kunne være lidt interessant hvis de valgte noget andet end en PowerVR kerne.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Bubbii så er vi to :) skal preorder den fra 3 her den 28 sep. skal dog ikke punge ud med ret meget da jeg cirka kan få en 1000 for min telefon, gælder mig meget da jeg altid har synes at Apple kommer med det bedste produkt hvad angår smartphones :) og ud fra de ting fra apples konferencen ser den super ud



    //edit hé hé det billede har jeg på skype :p

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • Jeg forstår det ikke, jeg forstår det bare ikke! :D


    Hvorfor løber folk ud som sindsyge og anskaffer sig nye telefoner til 4-5000 kr fordi de lancere en nyere (der for mig at se er en minimal opgradering).


    Jeg forstår generlt slet ikke hypen omkring appel. Er det designet? Er det stemningen omkring brandet? Jeg har endnu ikke set en produkt fra dem som jeg kunne få lyst til at købe.


    Jeg må nok indrømme at jeg nok er en smule "gammel dags" på dette område, men jeg fatter slet ikke at folk uden at blinke vil smide flere tusinder kroner efter dette når de har en telefon der mildest talt ligner og ikke fejler noget.


    Nå, nok om min "uvidenhed" omkring appel :)


    Rigtig god weekend til jer alle sammen :)

    Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz
    2x2 Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2 2GB
    Gigabyte GeForce 9800GTX 512MB GDDR3
    Gigabyte GA-EP35-DS3
    Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM

  • Der er ingen tvivl om at iPhone er hypet, og mange bare køber en ny model fordi der er kommet en


    En grund til at købe iPhone 5 frem for alle de tidligere må da være skærmen


    Den gamle skærm er alt for lille.


    Men igen, har selv en smartphone af et andet mærke. Men en af mine kollegaer køber en ny hver eneste gang.

  • køber kun nå de kommer med deres 4, 5 osv. gider ikke s modellerne og selvføglig hvis det er hver at opgrade, kan også bare lide styresystemet :D

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Altså min HTC Desire der nu er 3 år gammel, er stadig hurtigere til BrowserMark end en iPhone 4.


    BrowserMark på jeres smartphones & tablets?


    Og når den engang går død (hvis den nogensinde gør), så går jeg nok også efter en brugt Samsung eller Nexus phone, så længe den kan rootes og overclockes er der intet problem.


    /edit
    Og så er der lige den her -

    :roller:

  • Har det på præcis samme måde, men det er vel det har vel i bund og grund noget at gøre med at det er en trend at have iPhone, og at have den nyeste tæller selvom man får spørgsmålet "Er det den nye?" fordi man (mig) ikke kan se forskel ( :D ). Produktet i sig selv fejler dog intet, og jeg kan godt lide iPhone selvom jeg selv er ejer af en LG Optimus 3D.
    Men på den anden side er der snart billige 4(S)'ere til salg rundt omkring :P

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

  • Nogen bruger mange penge på sko og tøj, nogen fester hver weekend.
    Nogen ryger deres penge op, nogen køber nyt grafikkort i tide og utide.
    Nogen forstår bare ikke at spare op.


    Vi her har ingen problemer i at spare 7-8.000,- op for at købe 2 nye iPhones om året.
    Vi får jo stadigt noget for dem vi bytter ud.

  • Man kan vel næsten sige at Apples produkter er en livsstil.


    Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2

    Ja det kan der være noget om.


    Hvis man kigger rundt omkring på nettet så findes der utalige af komiske og hadfyldte indslag mod Apple, det er også fair nok.. Men ENTEN så findes der ufatteligt mange dumme mennsker i denne verden, ELLER så har Apple fat i noet af det rigtige..


    Har selv bestilt min 5'er ved Telmore (Selvom LTE ikke er understøttet, men jeg får da i det mindste DC-HSDPA).