Corsair Force GS 240GB SSD

  • For ikke længe siden så vi OCZ’s top model Vertex 4 der leverede en fantastik ydelse nu er det Corsairs tur til at vise muskler en af deres top SSD’er Corsair Force GS 240 GB. SSD’en er en standard størrelse 2.5” med høje skrive og læse hastigheder der benytter SATA3 der kan klare op til 6 Gbps. Corsair Force GS benytter controlleren SandForce SF-2281, så hvordan den kommer til at performe i forhold til Indilinx Everest 2 controlleren som vi så i OCZ’s Vertex 4 bliver spændende at se.



    Læs testen her:


    http://www.tweak.dk/review/Cor…rce_GS_240GB_SSD/1385/1/1


    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2012/review/1385/tweak_corsair_force_gs_240gb_1.jpg]


    .

  • Jeg synes det virker temmelig dumt at der under "Positivt" står "3 års garanti", men samtidig under "Negativt" står der "Garantien kunne være længere"


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • Garantien er jo længere end normalt som jo er positivt, men kortere end OCZ som jo er negativt så det synes jeg ikke er dumt

    Det var ligepræcis det der var hensigten at vise at de 3 år sådan set er rimelig godt, men at OCZ lige gør det et hak bedre på det punkt ;)

  • For ikke at nævne Intels 5 års garanti.



    Sendt fra min skrivemaskine i skyttegrav Nr 18. Via Tapatalk.

    MB: Asus P5Q Deluxe P45
    CPU: Intel Q8400S w/Asus Silent Square Pro (Stock)
    RAM: Kingston HyperX 2x2gb
    GPU: Asus Radeon R290X DirectCU
    PSU: Corsair HX620W


    Samlet i et Antec P182

  • For ikke at nævne Intels 5 års garanti.


    Det er nu ikke alle Intel SSDer der har 5 års garanti, jeg har for nyligt købt en Intel 330 med 3 års garanti.


    I samme tråd er det nu heller ikke alle OCZ SSDer der har 5 års garanti (så vidt jeg kan se er det kun Vertex 4(vertex 3, vertex 3 max iops, agility 3 og agility 4 har ikke)).
    I sidste ende er garantien producenterne kan tilbyde, afhængig af hvilke NAND flash kredse der er anvendt, de billigere er ofte "kun" valideret til at de kan garantere 3000 læs/skrive cycles.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.