Mac styresystem til almindelig pc

  • Hejsa folkens


    Jeg har en lillebror, som er blevet helt forgabt i macs produkter. Dette har resulteret i at han gerne vil have sin pc skiftet ud med en mac, men da han ikke har de 10k, som sådan en størrelse jo hurtigt koster, ville jeg hører, hvorledes det kan lade sig gøre at installere Snow Leopard eller whatever Mac's styresystem hedder nu om dage på hans nuværende pc.


    Jeg kan ikke lige på stående fod finde et sted at købe en løs licens, men dette må da kunne lade sig gøre.


    Håber at der er nogle kyndige hoveder derude, som kan hjælpe mig.


    mvh Anders

    Main rig:

    • Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02
  • Ja, og nej og nej.


    Du må for det første ikke rent licensmæssigt installere OSX på andet end Apple's egne maskiner.


    Det kræver noget relativt specifikt hardware at få det til at spille sammen med OSX pga. drivere og den slags - og det kræver en del tålmodighed.


    Jeg kan ikke hjælpe direkte, men kan da nævne at nøgleordet du nok leder efter er "Hackintosh"

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvad består maskinen af da? For det er som sagt ret vigtigt :)


    Hackintosh er vist det rette, at lede efter. Ellers kan man med fordel benytte Ubuntu Linux, som du faktisk kan tilpasse til at ligne Mac OS en hel del, så hvidt jeg husker.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H